QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Víkend za volantem Z6

Autor: Naty | Foto: Naty, JM | Zdroj: Atv-Expedice.cz | Datum: 26.06.2013 | Zobrazeno: 6405×

Víkend za volantem Z6 Nadšení střídala netrpělivost. Celý týden čekání na to až budeme moci okusit to, o čem se v poslední době tolik mluví. Nastal den D a radostně jsme skočili do auta a vyrazily jsme směrem ku Strančicím. Rychlé pokecání s klukama a už honem honem sepsat papíry o adopci a můžeme vyrazit.


Kapitoly článku

  1. Víkend za volantem Z6
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Úplně první dojmy byly super, oproti čtyřkolce pohodlí pro spolujezdce, konečně jsem se nemusela děsit toho že před sebou nevidím nic jiného než záda. Ale co vám budu povídat, po silnici je to nuda, navíc Z6 nebyla vyrobena na překonávání rychlostních rekordů, přeci jen je to jednoválec, ale na letní pohodové výlety výkon bohatě postačí. Naše volba byla však jasná, musíme vyrazit vstříc terénu. Po cestě k našemu cíli jsem se kochala pohledy přihlížejících lidí, v očích nebylo vidět nic jiného než obdiv a také špetka závisti.
Následovala klikatá polňačka, kde nebylo zapotřebí ubírat plyn, tlumiče si s cestou hravě poradily a před námi se již začal vykreslovat první náznak terénu. Z6 mě dostala, ve výjezdech se chovala ukázněně a měla síly na rozdávání a já si to opravdu užívala, neváhala, prostě jela jakoby nic. Ani jsem neměla strach v očích jako mívám na čtyřkolce, byla to prostě zábava a já se dokonale upoutaná na sedačce cítila tak nějak v bezpečí. Celkově je dobře vyvážená, nepřeklápí se, pevně drží stopu. Panika mně ale nakonec přeci jen popadla a to tehdy, když jsme se ocitly před opravdu prudkým, točitým výjezdem, chvílemi jsem myslela že si vystoupím, nakonec jsem sebrala zbytečky své odvahy a výjezd jsem podstoupila. Přes všechny mé obavy typu, co když se překlopíme, nebo co když ten výjezd nezvládne a začne couvat sem byla opravdu mile překvapena. Síly jí rozhodně nedocházely a ukázala nám že má ještě na víc. I na volné louce je to super zábava, hned jde do driftu a klouže jako po másle, super! I já jako absolutní neznalec techniky driftování sem Z6 do driftu dostala jak nic a pěkně sem si užívala jízdu dveřmi napřed. No, celkově jsme s mašinou nalítaly 340 km a rozhodně nás to neunavilo, ba naopak, ještě více nás to rozvášnilo a začínáme nad koupí autíčka také uvažovat, to pohodlí za to rozhodně stojí.

A teď zase z jiného soudku:

Její design mně uchvátil na první pohled, tváří se jako velká dravá potvora, ale ve skutečnosti je to velký pohodář. Několik neduhů jsem u ní ale přesto našla. První je asi málo úložného prostoru, za sedadly se nachází malá korbička, na kterou se toho moc nenaloží, jen nějaký ten batoh, trocha nářadí a při velké snaze byste tam možná nacpali ještě něco. Dále sedadla, mrzelo mě že se s nimi nedá pohybovat, člověk menšího vzrůstu může mít trošku problém dosáhnout na pedály a naopak vyšší člověk se za volant sotva vejde. Co se týče uchycení sedadel, je to trošku fórová práce, zkrátka zde je ještě co vylaďovat. Nejvíc mě však rozčiloval ukazatel nádrže, ten hladinu benzinu ukazoval dle nálady, jednou plno, po ujetí pěti kilometrů ukazatel ukazoval poslední čárku, po dalších pěti kilometrech však byla nádrž zase plná.
Z6ku bych doporučila všem co nepotřebují šíleně rychlou a dravou obludu, ale chtějí si jízdu v klidu užít a hezky zavejletit. Stejně tak je vhodná i pro začátečníka, stačí pár základních rad, seznámit se s brzdami a plynem a pak už jen kroutit volantem, opravdu se není čeho bát, je to hodná mašina. Osloví zpracováním, designem i cenou. Zkrátka je to super zábava za super peníze.

Popis techniky použiji z ATV Expedice, kluci s novinkou projeli kus Maramureše:

  • Podvozek:
Z6 EFI EX nabízí zcela přepracovaný rozšířený podvozek odpružený pomocí nastavitelných nitrogenových tlumičů. Před expedicí bylo na testovacím stroji upraveno výchozí nastavení tlumičů a tím se docílilo o dalších zhruba 5 centimetrů světlé výšky více. V těžkém Rumunském terénu to bylo skutečně třeba a i přesto se nám v hardcore úsecích zcela nepodařilo zabránit kontaktu s kameny, klacky atp. Tlumiče fungují výborně a tak je i svižná jízda terénem vyloženě komfortní a bezpečná. Výjezdy, sjezdy a boční náklony jsou až neuvěřitelně stabilní a bezpečné. V úsecích odplavených cest nebyla nouze o okamžiky, kdy jsme terén zdolávali s jedním kolem zavěšeným na vyvýšený svah (metr atp.) a i v takových náklonech působí Z6ka neuvěřitelně stabilně. V příkrých výjezdech a sjezdech jsme pak víceméně nenarazili na nějaký krizový okamžik. Tam, kde se čtyřkolky převrací jede Z6tka jako nic.
  • Řízení:
Řízení stroje je jedna velká zábava. Stroj parádně drží stopu a tak se dá v rychlejších pasážích řídit takřka jedním prstem. V těžkém terénu jde ale Z6tka ovládat stejně dobře a nás velmi překvapilo, že i v situacích, kdy naložený stroj takřka stál na přední nápravě šlo bez posilovače volantem poměrně hladce otáčet.
  • Převodovka:
Převodovka v kombinaci s kvalitním variátorem CV-Tech je to, co z kombinace takhle těžkého stroje s relativně slabým motorem dělá vytrvalce, který zvládne každou výzvu. Redukce je skutečně do síly a tak i když už se zdálo, že Z6tce dochází výkon redukovaný převod sílu pár koníků využil tak efektivně, že jsme terén vždy zdolali.
  • Brzdy:
Modernizovaná Z6tka má kompletně hydraulické, kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Díky výborně fungující motorové brzdě na brždění dojde jen mimořádně či v opravdu extrémních sjezdech. Když pak na brždění dojde brzdí Ztka skutečně výborně a to i při výše uvedeném naložení stroje.
  • Ostatní:
Sedačky a pohodlí řidiče i spolujezdce je i na delších cestách velmi dobré. Sedačky jsou příjemně tvarované a i v náklonech řidič nesklouzává atp. Narazili jsme pouze jeden problém a to fakt, že při velmi prudkých kamenitých sjezdech se několikrát stalo, že si řidič velmi bolestivě narazil koleno o hranu přístrojové desky, která není úplně ideálně zaoblená. Ovládaní směrovek je skutečně nešťastně řešené, nejen, že se obtížně loví ale na expedici se dokonce jednou podařilo splést si ovladač s vedle umístěným „chcípákem motoru“. I terénní stroj by snesl klasické umístění směrovek pod volantem. Sériové krytí motoru není pro takto náročný terén ideální. Z plastového podvozku se takřka neustále vytřásají šrouby, kryt zadní rozvodovky a nádrže je z vyloženě tenkého plechu tudíž stačí mírný kontakt s kamenem, klackem, zmrzlou hlínou a plech je deformován. Stejným způsobem se nám podařilo (asi klackem) ohnout kryt ramene, který protrhl manžetu. Dle aktuálních informací ale dovozce rozšířil nabídku o kompletní oplechování podvozku od firmy STORM a to pro náročnější terén určitě vidíme jako nutný doplněk. Rozšířené lemy blatníků chrání posádku před vyloženým zabahněním ovšem zcela se mu nevyhnete. Užití předního ochraného plexi je tak vhodné pouze na zimní jízdu po silnici v terénu je pak víceméně ihned špinavé. Stroj je již v základu vybaven 6ti plátnovým pneu ABUZZ a pneumatiky nás mile překvapily. V pasážích s bahnem či sněhem se vzorek výborně vyprazdňuje přičemž v kamenitých úsecích jejich bytelná konstrukce brání průrazům o kameny atp.. Takto dobře obutý stroj už v základní ceně vidíme jako velkou výhodu a úsporu. Kompletní článek naleznete ZDE.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Víkend za volantem Z6
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.67 Známkováno: 12x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator Z6 EFI»
Journeyman Gladiator Z6 EFI EX»

Další články sekce Journeyman

SilverX5 otevřeně o milence

30.01.2013, Zkušenosti s quady
Čtyřkolka = 100% milenka, aneb za hýčkání, ladění a mazlení se s Vám odvděčí… přiznávám, je to důvod k žárlivosti partne...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2020 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.09s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce