Text: Matěj Oliva | Foto: Vláďa Novotný | Datum: 11.01.2010 | Zobrazeno: 26968×
Konečně se ale dostáváme k jízdě, motor se v mrazu zahřívá opravdu dlouho a je nutné dobré prohřátí nepodceňovat. Mezitím zkouším ergonomii stroje, která je příkladná, vše padne perfektně do ruky. Sedlo je akorát tvrdé a dobře tvarované, takže se na něm dá dobře pohybovat. Stupačky poskytují vynikající oporu a na testovaném stroji byly navíc nášlapy, takže jsme se nemuseli bát trochu zatáhnout. Trochu nešťastně je vyřešené sundávání sedla, které je třeba odjistit na spodní straně zadního plastu, který po jízdě nebývá úplně čistý. Na druhou stranu pod sedlo budete potřebovat pouze v případě, že musíte vyměnit, nebo vyčistit molitanový vzduchový filtr. Celý podsedlový prostor vyplňuje airbox.
Jednička zaklapne naprosto hladce, přidávám plyn a z hliníkové koncovky výfuku se line klasický zvuk jednoválce uškrceného homologovanou koncovkou. Pět dva pětka má ale síly na rozdávání a na zasněžené trati v bělé je to nakonec možná až moc. Sebemenší přidání plynu znamená smyk a po trati prvních pár kol spíše bruslím. Je to ale neskutečná zábava a ze stroje mě vždy sundají až omrznuté prsty. Přestože je trať pod Bezdězem písková, tuhé mrazy z ní udělali opravdu tvrdé svezení a rolety jsou tvrdé jako beton. Tady se může naplno projevit podvozek, který dokáže výborně filtrovat všechny nerovnosti na trati. Je třeba si připomenout, že model XC je spíše enduro než klasický motokros. Podvozek je nastavený více do měka a dokáže pobrat opravdu velké díry ve zmrzlé trati. Zkoušíme samozřejmě i několik skoků. KTM se ve vzduchu chová vzorně, hodně tomu pomáhá nízká hmotnost, která zaručuje dobrou kontrolu a hladký dopad.
Do driftů jde KTM na silničních gumách a zasněženém povrchu už jen pohledem a je to opravdu velká zábava. Podvozek poskytuje náležitou odezvu a jezdec má nad strojem vždy perfektní kontrolu. Na XC 525 jsem jezdil již dříve na klasických krosových gumách a vynikající dojmy se na těžkém zmrzlém terénu jen potvrdily. S KTM se ale rozhodně nesmíte mazlit. Pokud jedete pomalu, jízdní vlastnosti jsou dost bídné, podvozek nefunguje úplně přesně a jezdec se trochu trápí. Jakmile ale čtyřkolku držíte trochu pod krkem, jízdní vlastnosti se okamžitě změní, nadlehčený předek filtruje nerovnosti a stroj jede tam, kam ho pošlete.
Díky homologaci navíc může startovat na dálkových soutěžích (což byl pravděpodobně i jeden z cílů inženýrů z Mattinghofenu) a při prodeji vypadá čtyřkolka s doklady podstatně lépe. Výhodou je samozřejmě perfektní zpracování s kvalitními komponenty. Troufám si tedy napsat, že KTM je v sérii jednou z nejlepších čtyřkolek na trhu. Bez větších úprav se můžete pustit do závodění a KTM bude s dechem ještě dlouho stačit. Ale abychom jen nechválili, je tu jeden problém a tím je cena tohoto stroje.
Pokračování článku: Technické údaje
25.10.2010, Redakční testy
Čtyřkolky jsou v dnešní době stále ještě celkem okrajovou záležitostí motorsportu a je jen málo výrobců, kteří se zabýva...
25.10.2010, Redakční testy
Čtyřkolky jsou v dnešní době stále ještě celkem okrajovou záležitostí motorsportu a je jen málo výrobců, kteří se zabýva...
14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...
16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...
03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.16s