asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

05.02.2010   12:17

coubiak coubiak Město: Jarošov
IP:85.160.123.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario

Odpovědi: carbon a kevlar pro 4koly?

05.02.2010   15:44   #31 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

za kolik by byly ty tři spodní díly na EMU?

Citace | Odpovědět

05.02.2010   15:45   #32 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

zaks>

Sice to trochu zhyzdí ten estetický vzhled kevlaru, ale spraví to všechno



přesně takhle to řešim já ... teda pouze tou Tesa páskou - černou skoro to neni vidět
nechce se mi nic vrtat
drží to min. půl roku a pak to spíš sundá voda něž že by ten díl uloupla větev...



Naposledy editováno 05.02.2010 15:47:08

Citace | Odpovědět

05.02.2010   17:32   #33 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

cort> právě že ne, kdyby jou, koupím hustokarbonovou nálepku ne?

Citace | Odpovědět

05.02.2010   17:54   #34 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

cort cort Město: Havlíčkův Brod
IP:188.95.127.xxx
Offline 28/2946

KTMatěj> To máš vlastně recht, tuzing z Tesca je to pravé. Ale jestli nemáš Vipera nebp podobný pelech, jde stále jeno vyšší level tuzingu.

Citace | Odpovědět

05.02.2010   18:48   #35 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

cort> No tak trochu mám, jde o nejmenší detaily

Citace | Odpovědět

05.02.2010   23:37   #36 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

Miky26 Miky26 Město: České Budějovice 4
IP:217.112.166.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450

Pánové z mé vlastní zkušenosti.Kdo mě zná ví že již 20 let nosím na nohách protézy kde se hledá kompromis mezi váhou a pevností.mohu potvrdit,že při určitém dodržení technologií vydrží kevlar víc než ocel v minimální váze.musí se však vytvořit pořádné kopyto na daný kus(cena kolem deseti tisíc) a pokud chcete využít opravdu tu vlastnost kevlaru pak je třeba i klást důraz na vrstvení tkaniny,její hustotě a směr pokládání vláken. Další je aby tam bylo co nejméně vzduchu takže forma by měla být hermeticky uzavřena a mít výkonné odsávání aby vzniklo vakuum a všechen vzduch a přebytečná pryskřice byla odsána.
Nechával jsem si tímto způsobem dělat kokpit na hokej(sledge hokej)před mistrovstvím světa.cena cca 45000 a za dvě sezony byl kaput.Na třech místech podélné praskliny a na jednom proražený skrz.
Takže sem se vrátil zpět k polyprophylenu kde mám jistotu.Je sice těžší o půl kila,ale vydrží cokoliv.

Citace | Odpovědět

06.02.2010   09:11   #37 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

Miky26> na tom něco bude co vím tak kamarádi kteří jezdí na kolech s karbonovým rámem jasně přiznávají že to je jen kuli váze protože prostě ten materiál stárne a pak praská na rozdíl od rámu z ušlechtilé oceli který si své vlastnosti zachovává mnohem délší dobu. Samozřejmně stárne každej materiál ale zdá se mi že karbon je na tom asi zatím nejhůř ale pokud by se s cenou dostal na takovou úroveň že by se vyplatilo průběžně díly měnit proč ne.

coubiak> ale zajímalo by men jak to dopadne s těma šusplechama ..cena a taky jak budou vypadat za rok

Citace | Odpovědět

06.02.2010   11:22   #38 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

Dasen Dasen Město: Doubravice
IP:88.146.126.xxx
Offline 2/82
Arctic cat 500 TRV

No zkusím přispět taky troškou do mlejna Co se týká tkanin všeobecně, tak všechny stárnou a křehnou a oproti jiným materiálům rychleji. Dá se kombinovat skelná, karbonová a kevlarová(aramidová) vlákna klidně dohromady, záleží pak hodně na tom jak jsou poskládané vlákna-z toho pak vychází výsledné vlastnosti celku. Samosebou jak už tu někdo psal, nejlepší je to vytvrdit v peci při konstantní teplotě a pokud možno ještě bez vzduchu v tkaninách a pryskyřici. Jako příklad si vemte laminátový lodě nebo karbonový pádla, používaj se většinou hlavně pro závodní účely a dost často se to mění-materiál stárne a křehne. Všeobecně lze říct, že karbon je perfektní na tah, dobrej na ohyb ale křehkej na rázovou houževnatost. Kevlar(Aramid) je zas dobrej na rázovou houževnatost, ale neni dobrej na ohyb-moc měkej, i když to může bejt v některých případech výhoda. Sklo je takovej průměr na vše, levný ale zas je těžký a taky docela křehký i když míň než uhlík. Prostě najít opravdu vhodnou kobinaci tkanin a směru vláken je docela věda a chce to zkušenosti.
Na druhou stranu na výrobu nějakých doplňků, případně designových částí, který nedostávaj extrémní záhul si myslim, že to je výborný řešení.

Citace | Odpovědět

07.02.2010   16:34   #39 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

coubiak coubiak Město: Jarošov
IP:85.160.115.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario

tak vypadá šustplast,ten černej je origi plast.ten žlutej hybridní tkanina a ten poslední snad všichni znáte,jen jsem ho decentně upravil,je cerbonovej

http://img693.imageshack.us/img693/5298/0602102211.jpg

Citace | Odpovědět

07.02.2010   16:49   #40 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.22.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

coubiak> tak už se ti to podařilo
tady je ta druhá fotka
na fotce je práce Coubiaka šikovnej
http://img21.imageshack.us/img21/9110/0602102208.jpg



Naposledy editováno 07.02.2010 17:20:01

Citace | Odpovědět

07.02.2010   17:12   #41 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

pštros> můžeš vyčíslit náklady? Kolik bys musel udělat kusů, aby se zaplatila forma a díl byl stejně drahý jako plast?

Citace | Odpovědět

07.02.2010   17:18   #42 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.22.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

KTMatěj> to není mé dílo to udělal Coubiak já jsem byl jen požádán vložit foto protože se mu to nedařilo ale než jsem to stihl podařila see mu jedna z těch dvou fotek nahrát tak jsem tam šoupl jen tu druhou

Coubiak> kolik by to teda stálo mě to taky zajímá

Citace | Odpovědět

07.02.2010   20:12   #43 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

quadjawa quadjawa Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR

zdravim. coubiak-dobra prace. ja pouzival na stavby ctyrkolek karbon bohate. jawka ma karbonovou nadrz,filtr kastlik,saci trubku a dil kapoty,kterej je misto nadrze,protoze ta je pod sedackou. karbon uplna parada. lehoucky a pevny. bohuzel ten kamarad,kterej to pro me delal.tak se zabil a jeste jsem nenasel nikoho,kdo to s karbonem umi jako on. zalezi totiz na teplotach,pri kterejch se to vypeka,aby to melo ty spravny vlastnosti. a taky na pouzitejch pryskyricich. ale karbon je fakt bomba.

Citace | Odpovědět

07.02.2010   21:05   #44 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

quadjawa> Jak jsi řešil nádrž? Reakce benzínu a pryskyřice je všeobecný problém... Já mám v plánu nádrž v hliníku...

Citace | Odpovědět

07.02.2010   21:22   #45 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

cort cort Město: Havlíčkův Brod
IP:217.77.165.xxx
Offline 28/2946

KTMatěj> Matěji, s panem "quadjawou" by nebylo od věci sepsat rozhovor, myslím že by to bylo zajímavé.

Citace | Odpovědět

07.02.2010   21:32   #46 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

coubiak coubiak Město: Jarošov
IP:85.160.115.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario

zdarec bahňaci.tak to vemem popořadě:když vám budu nahrazovat ty původní plasty tímto matrošem,tak forma někdy neni potřeba.bo použiju plast jako negativní formu,a výsledný kus je vlastně menší o sílu materiálu původního.tzn.asi 4až6mm.což je zanedbatelné.ten šustplast co vidíte na fotce se dá udělat kolem 600kaček.záleží na tom kdo jakej bude chtít.polyester i epox se vypéká kolem 60"stupních.což neni problem.a poslední věc,k nádrži,vcelku složitá věc,a z důvodu proražení atd nedoporučuju.ale pokud jde o vzhled neni problem potáhnout téměř jakýkoliv materiál.tento týden budou další fotky jak vyrobím kryty poloos.ajak se vám páčí můj racingovej toaletní trůn?

Citace | Odpovědět

07.02.2010   22:08   #47 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

quadjawa quadjawa Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR

KTMatěj> nadrz nabyl problem. benzin s ni nic neudelal. ale jak rikam,ten kamarad uz tu neni a nikoho dalsiho jsem nenasel. takze ted to taky musim resit hlinikem. bohuzel-vaha. fotky jawky najdes na
ams-jawa.cz jsou tam fotky z vystavy a tam je jeste cista kolka na vystave. pokud sezenu nekoho dobryho na ty karbony,tak jdu zase na vsechny jawy do karbonu. vcetne olejovy nadrze.

Citace | Odpovědět

07.02.2010   22:18   #48 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

zaks>

Sice to trochu zhyzdí ten estetický vzhled kevlaru, ale spraví to všechno


tohle přesně je můj způsob oprav plastů
Já konkrétně bych potřeboval plasty z gumy



Naposledy editováno 07.02.2010 22:20:04

Citace | Odpovědět

08.02.2010   07:59   #49 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

quadjawa> Pro MX je to asi ideální řešení, ale pro dlouhé soutěže nic praktického. Když ti kámen rozbije kompozit, tak to budeš složitě lepit, nebo povezeš druhý díl. Hlimík se dá vařit. Asi všichni vědí, proč to tam dávají, ale na motokros to asi nebude špatná záležitost.

Citace | Odpovědět

08.02.2010   14:04   #50 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

Tyhle materiály jsou super na auta - lehký a pevný, ale jsou taky dost křehký takže na kolku se kterou člověk pojede triálek bych to zrovna 2x nadšeně nedával... dobrej plast se ohne a karbon se láme

Citace | Odpovědět

08.02.2010   16:14   #51 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

coubiak>.....ajak se vám páčí můj racingovej toaletní trůn?


Nemá chybu
Zajímalo by mě, co bys doporučil, kdybych na kolce ten původní plast chtěl nechat a jen ho "něčím" potáhnout, aby byl více odolný proti občasnému kontaktu spodku s kmenem či oblázkem v brodu?

Citace | Odpovědět

08.02.2010   19:27   #52 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:217.75.217.xxx
Offline 3/900

coubiak> na kolik by mě vyšlo takový prkno na hajzlík?

Citace | Odpovědět

08.02.2010   20:26   #53 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

coubiak coubiak Město: Jarošov
IP:85.160.97.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario

odpověď všem:pokud ti potáhnu plast tak se to pak jak stím někam napálíš tak se to roztrhne.to už je lepší celej plastík vyměnit za celokompozitovej.ten kevlarkarbonovej na obrázku je otázka pěti až šestistovky maximalně.a to prkno je vcelku libovka,tam je to kolem litříku.hold je to vcelku pakárna,kor ten pant na tu sedací obruč.ale myslim že ho mám zatím v celé čr asi jen já pod zadkem.whoa

Citace | Odpovědět

08.02.2010   21:18   #54 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

quadjawa quadjawa Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR

KTMatěj> na mx doplnky je karbon dobrej prave na takovy ty veci jako je nadrz a tak. samozrejme plasty jako je blatnik a tak to neni. ale jen tak pro zajimavost-na supermoto mi ten kamarad pripravoval karbonovy plasty komplet. cena cca 25000kc. ale bylo by to jen tak brnknes a uleti. ale vaha platku sekany k svacine.

Citace | Odpovědět

09.02.2010   10:01   #55 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

quadjawa> No je potřeba zvážit odolnost a úsporu hmotnosti. Dá se šetřit mnohem víc váhy i jinde, ale je to pěkný, o tom žádná, na motorce jsem si s tím taky hrál.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.47s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce