05.02.2010 15:44 #31 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
05.02.2010 15:45 #32 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
zaks>
Sice to trochu zhyzdí ten estetický vzhled kevlaru, ale spraví to všechno
05.02.2010 17:32 #33 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
05.02.2010 17:54 #34 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:188.95.127.xxx
Offline 28/2946
05.02.2010 18:48 #35 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
05.02.2010 23:37 #36 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:217.112.166.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
Pánové z mé vlastní zkušenosti.Kdo mě zná ví že již 20 let nosím na nohách protézy kde se hledá kompromis mezi váhou a pevností.mohu potvrdit,že při určitém dodržení technologií vydrží kevlar víc než ocel v minimální váze.musí se však vytvořit pořádné kopyto na daný kus(cena kolem deseti tisíc) a pokud chcete využít opravdu tu vlastnost kevlaru pak je třeba i klást důraz na vrstvení tkaniny,její hustotě a směr pokládání vláken. Další je aby tam bylo co nejméně vzduchu takže forma by měla být hermeticky uzavřena a mít výkonné odsávání aby vzniklo vakuum a všechen vzduch a přebytečná pryskřice byla odsána.
Nechával jsem si tímto způsobem dělat kokpit na hokej(sledge hokej)před mistrovstvím světa.cena cca 45000 a za dvě sezony byl kaput.Na třech místech podélné praskliny a na jednom proražený skrz.
Takže sem se vrátil zpět k polyprophylenu kde mám jistotu.Je sice těžší o půl kila,ale vydrží cokoliv.
06.02.2010 09:11 #37 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
Miky26> na tom něco bude co vím tak kamarádi kteří jezdí na kolech s karbonovým rámem jasně přiznávají že to je jen kuli váze protože prostě ten materiál stárne a pak praská na rozdíl od rámu z ušlechtilé oceli který si své vlastnosti zachovává mnohem délší dobu. Samozřejmně stárne každej materiál ale zdá se mi že karbon je na tom asi zatím nejhůř ale pokud by se s cenou dostal na takovou úroveň že by se vyplatilo průběžně díly měnit proč ne.
coubiak> ale zajímalo by men jak to dopadne s těma šusplechama ..cena a taky jak budou vypadat za rok
06.02.2010 11:22 #38 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
Dasen
Město: Doubravice
IP:88.146.126.xxx
Offline 2/82
Arctic cat 500 TRV
No zkusím přispět taky troškou do mlejna Co se týká tkanin všeobecně, tak všechny stárnou a křehnou a oproti jiným materiálům rychleji. Dá se kombinovat skelná, karbonová a kevlarová(aramidová) vlákna klidně dohromady, záleží pak hodně na tom jak jsou poskládané vlákna-z toho pak vychází výsledné vlastnosti celku. Samosebou jak už tu někdo psal, nejlepší je to vytvrdit v peci při konstantní teplotě a pokud možno ještě bez vzduchu v tkaninách a pryskyřici. Jako příklad si vemte laminátový lodě nebo karbonový pádla, používaj se většinou hlavně pro závodní účely a dost často se to mění-materiál stárne a křehne. Všeobecně lze říct, že karbon je perfektní na tah, dobrej na ohyb ale křehkej na rázovou houževnatost. Kevlar(Aramid) je zas dobrej na rázovou houževnatost, ale neni dobrej na ohyb-moc měkej, i když to může bejt v některých případech výhoda. Sklo je takovej průměr na vše, levný ale zas je těžký a taky docela křehký i když míň než uhlík. Prostě najít opravdu vhodnou kobinaci tkanin a směru vláken je docela věda a chce to zkušenosti.
Na druhou stranu na výrobu nějakých doplňků, případně designových částí, který nedostávaj extrémní záhul si myslim, že to je výborný řešení.
07.02.2010 16:34 #39 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
coubiak
Město: Jarošov
IP:85.160.115.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario
07.02.2010 16:49 #40 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.22.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
07.02.2010 17:12 #41 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
07.02.2010 17:18 #42 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.22.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
07.02.2010 20:12 #43 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
quadjawa
Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR
zdravim. coubiak-dobra prace. ja pouzival na stavby ctyrkolek karbon bohate. jawka ma karbonovou nadrz,filtr kastlik,saci trubku a dil kapoty,kterej je misto nadrze,protoze ta je pod sedackou. karbon uplna parada. lehoucky a pevny. bohuzel ten kamarad,kterej to pro me delal.tak se zabil a jeste jsem nenasel nikoho,kdo to s karbonem umi jako on. zalezi totiz na teplotach,pri kterejch se to vypeka,aby to melo ty spravny vlastnosti. a taky na pouzitejch pryskyricich. ale karbon je fakt bomba.
07.02.2010 21:05 #44 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:94.112.35.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
07.02.2010 21:22 #45 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:217.77.165.xxx
Offline 28/2946
07.02.2010 21:32 #46 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
coubiak
Město: Jarošov
IP:85.160.115.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario
zdarec bahňaci.tak to vemem popořadě:když vám budu nahrazovat ty původní plasty tímto matrošem,tak forma někdy neni potřeba.bo použiju plast jako negativní formu,a výsledný kus je vlastně menší o sílu materiálu původního.tzn.asi 4až6mm.což je zanedbatelné.ten šustplast co vidíte na fotce se dá udělat kolem 600kaček.záleží na tom kdo jakej bude chtít.polyester i epox se vypéká kolem 60"stupních.což neni problem.a poslední věc,k nádrži,vcelku složitá věc,a z důvodu proražení atd nedoporučuju.ale pokud jde o vzhled neni problem potáhnout téměř jakýkoliv materiál.tento týden budou další fotky jak vyrobím kryty poloos.ajak se vám páčí můj racingovej toaletní trůn?
07.02.2010 22:08 #47 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
quadjawa
Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR
KTMatěj> nadrz nabyl problem. benzin s ni nic neudelal. ale jak rikam,ten kamarad uz tu neni a nikoho dalsiho jsem nenasel. takze ted to taky musim resit hlinikem. bohuzel-vaha. fotky jawky najdes na
ams-jawa.cz jsou tam fotky z vystavy a tam je jeste cista kolka na vystave. pokud sezenu nekoho dobryho na ty karbony,tak jdu zase na vsechny jawy do karbonu. vcetne olejovy nadrze.
07.02.2010 22:18 #48 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
08.02.2010 07:59 #49 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
08.02.2010 14:04 #50 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
08.02.2010 16:14 #51 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
08.02.2010 19:27 #52 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
Xawerius
Město: Libočany
IP:217.75.217.xxx
Offline 3/900
08.02.2010 20:26 #53 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
coubiak
Město: Jarošov
IP:85.160.97.xxx
Offline 9/41
EMU Alltrack 700 Vario
odpověď všem:pokud ti potáhnu plast tak se to pak jak stím někam napálíš tak se to roztrhne.to už je lepší celej plastík vyměnit za celokompozitovej.ten kevlarkarbonovej na obrázku je otázka pěti až šestistovky maximalně.a to prkno je vcelku libovka,tam je to kolem litříku.hold je to vcelku pakárna,kor ten pant na tu sedací obruč.ale myslim že ho mám zatím v celé čr asi jen já pod zadkem.whoa
08.02.2010 21:18 #54 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
quadjawa
Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR
KTMatěj> na mx doplnky je karbon dobrej prave na takovy ty veci jako je nadrz a tak. samozrejme plasty jako je blatnik a tak to neni. ale jen tak pro zajimavost-na supermoto mi ten kamarad pripravoval karbonovy plasty komplet. cena cca 25000kc. ale bylo by to jen tak brnknes a uleti. ale vaha platku sekany k svacine.
09.02.2010 10:01 #55 Téma: carbon a kevlar pro 4koly?
KTMatěj
Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.47s