QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


V Hummer tvrzi s Polaris teamem, za řídítky i za volantem.

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 06.07.2011 | Zobrazeno: 9689×

V Hummer tvrzi s Polaris teamem, za řídítky i za volantem. Po testování RZR XP 900 ve Španělsku, jsme jako novináři všeteční dostali pozvánku na tréninkový den s Polaris teamem na Hummer tvrzi. Tvrz jako malovaná pro „absolutní“ jedničku dané kategorie Offroad závodů. V loňském roce Polaris team používal RZR-S 800, v letošním roce se vyzbrojil novinkou RZR XP 900.


Oba závoďáky se od sebe liší motorem, podvozkem. RZR-S, které vyhrálo v posledních dvou letech seriál Offroadmaratonů je více civilnější s univerzálním využitím od komfortní pohodové jízdy, práce taky pro sport. Kdežto RZR XP 900 je primárně určen pro adrenalinové sportovní využití. Toto vozidlo už dobře známe několikadenní Španělský dril do nás vlil kvantum informací, které jsme vám přinesli v tomto článku:
Nyní se nacházíme v Hummer centru, kde na nás čeká celodenní lítání v RZR XP 900, spolu se zpestřením jízd na Polarisu Sportsman X2 850.
RZR je zatím zabrané, sedám na Sportsmen, jedná se o vyloženě pracovní 4kolku, která má stejné šasí jako Touring jenže se sklopnou korbičkou. Novinka roku 2011 má své klady i zápory, k záporům připadá zacvakávací sedlo/korbička, mechanizmus je oproti minulému modelu fórovější. Místo kovového držáku tu je komplet plastový mechanizmus. Ke kladům připadá výbava, sklopná korbička, přední boxy, vyladěnější zadní sedačka s příjemnějším úchopem madel pro spolujezdce, ADC a systém brzdění Motorem EBS, nezávislé zavěšení zadních kol IRS, pohon všech kol On-Demand True
Objem 850 ccm s výkonem 85 HP je jednou z nejvíce vyhledávanějších 4kolek pro práci okolo koní. Sklopná korbička s dostatečným místem pro jezdce i spolujezdce, zaručuje komfortní jízdu kdekoliv. Tento pracant si v Hummer tvrzi vychutnával jízdu driftem - i s nezávislým zavěšením zadních kol se dá jezdit v kontrolovaném driftu. Po driftech do sjíždění kopců s funkcí brzdění motoru při jízdě z kopce. Tato funkce se samostatně přepíná u ovladače přepínání 4x4 a 2x4. Jakmile se jede z kopce se zařazeným brzděním motorem, 4kolka jede krokem a doslova se dá řídit jednou rukou. I po puštění řídítek oběma rukama kolka držela směr a bezstarostnou jízdu vedla sama. Tohle opravdu fungovalo. Pracant má výkonu dost na kraviny, ale to u tohoto stroje není primární, tudíž jezdíme v boulích, z kopce do kopce, popojíždíme na pomalý chod zařazení, couváme a rozebíráme.
Při rozborce a sborce integrovaného sedla do korbičky jde vše na pohodové frekvenci, až na to nešťastné plastové provedení zacvakávacího mechanizmu. (Co asi bude plast říkat v zimě?) Oprostím-li se od tohoto mínusu, celkově byla X2 prvotřídně připravená pro zapřažení do práce. Zpřevodování motoru je řádné, s respektem do práce i na zábavu, jedinečně lehké ovládání je typické pro Polaris stroje. Měkké sedadlo s důmyslně pořešenou opěrkou pro spolujezdce je oproti minulému modelu dotaženější.

X2 vyměňuji za RZR XP 900, závoďák se nezapře. Lehké sešlápnutí plynu a hodinu o mě nikdo nevěděl. Hodinové ježdění v Hummer areálu bylo sakra krátké. Se závoďákem by se dalo jezdit a jezdit několik dní, a to vám povídám tenhle motor by vám vždycky přinesl něco nového
Od volantu k rozhovoru s Polaris teamem, který je jako ryba ve vodě při závodech seriálu Offroadmaraton.


Tomáš Kočař o závodech za volantem RZR:

Jak by jste shrnul první polovinu sezony s novým RZR?

„Jsme spokojeni, všechny závody, kterých jsme se účastnili RZR vyhrálo. A troufám si říci jet s vozidlem jiné značky výsledek by byl značně nejistý. RZR má 95% podíl na prozatímním úspěchu.“

Jaký závod letošní sezony se vám líbil a jaký naopak ne?

„Závody se nám líbili všechny, každý je jiný. Mě se letos líbila 24 hodinovka v Dobřanech, kolegům z týmu se letos líbili Sedlčany.“

Jak často trénujete?

„Netrénujeme, jezdíme rovnou závody. Plně důvěřujeme v Polaris RZR a to nás
ještě nezklamalo.“

Plánujete závody mimo ČR?

„Neplánujeme, náš původní záměr byl čistě marketingový. Máme zastoupení pro značku Polaris v ČR takže naše priorita je jen naše republika. Zbytek světa je na ostatních "Polarisácích".“

Při testu jsem si všimla, že RZR bude procházet inovací a tou je postavení stroje na SPZ. Bude závoďák procházet klasickými úpravami homologačního procesu? Pokud ano co a jak se na něm bude muset pozměnit?

„To záleží na požadavcích Státní zkušebny, která nám oznámí zda vozidlo lze homologovat dle národní homologace nebo jaké úpravy by se musely udělat. Pokud by požadované úpravy výrazně změnily jízdní vlastnosti a další specifikace tohoto výjimečného vozidla, tak se ještě budeme rozhodovat, zda do homologačního procesu dál jít a dokončit ho.“

Je toto vůbec první homologace pro RZR?

„Nikoliv, souběžný model RZR 800 i RZR-S 800 jsou homologovány pro SPZ.“

Nejbližší závody jsou v Ústí nad Labem, budete zbrojit nějakouvychytávkou?

„Nebudeme, vše bylo vychytáno Polarisem. Možná si uděláme radost sportovním volantem.“

Polaris RZR je sériový stroj, který kosí jedno auto za druhým, je tomu tak?

„Dobrý postřeh, pokud auto potřebuje častěji řadit, trať je technická s občasnými rychlými úseky tak RZR nemá konkurenci a poráží i auta větších obsahů i výkonů.“

Měli jste s RZR nějaké defekty během závodů? Tuším, že na 24
hodinovce jste si prošli peklem co se týče píchlých gum.

„Defektů bylo asi 16 během prvních 4hodin, nešlo o píchnuté gumy, ale všechny defekty byly proseknutí boku pneumatiky. Nasadili jsme staré kola z loňska 4 plášťové Maxxissy Big Horn a už nás žádný defekt nepotkal.“

Proč máte na RZR XP 900 startovní číslo 1?

„Protože Polaris je světová jednička a náš tým byl první přihlášený účastník
v kategorii závodů Offroadmaraton.“


V kom vidíte největšího soupeře?

„Ve všech konkurenčních týmech v naší kategorii.“

Používáte v depu nějaký doping ?

„Den před závody několik piv a vedení chytrých řečí .“

Čím projde RZR o prázdninách? Bude na špalkách nebo plánujete nějaké
závody?

„Bude sloužit jako předváděcí vozidlo pro všechny kdo si chtějí toto výjimečné vozidlo vyzkoušet. Týden před závody ho umyjeme dolijeme benzín a jedeme se svézt.“

Pokračování článku: Tomáš Kočař - osobní údaje/ Polaris Team


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris RZR 900 XP»

Další články sekce Polaris

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...

Polaris PRO-RMK: 190 koní/190 kilo na sněhu

19.12.2019, Reportáže
Koňská síla na kilo hmotnosti - to je etalon pro všechny stroje, které se chtějí honosit přívlastkem "supersportovní". D...

Co nás zaujalo na výstavě v Miláně

22.11.2011, Reportáže
EICMA, vedle Intermotu jedna ze dvou největších evropských motocyklových výstav, je sice primárně zaměřená na motocykly,...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.70s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce