QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Offroad Maraton Trstěnice

Text: Dušan Padevět | Foto: offroadmaraton.cz, Vaclav Hucl | Datum: 27.06.2013 | Zobrazeno: 4804×

Offroad Maraton Trstěnice Nejdelší den v roce. Tak jak si ho nejlépe zkrátit? Třeba pořádnou dávkou zatáček rovinek, bláta, prachu, rolet, skoků... Tohle všechno a možná ještě i další, mnohem pádnější argumenty přivedly na start nejzápadnějšího offroadmaratonového dýchánku sezóny na 80 čtyřkolkářů…


Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Kompletní fotogalerie

Offroadmaratonové mistrovství má takový pěkný pravidelný rytmus. Se začátkem jara začíná a pak se po měsíci opakuje. A v podobnou dobu, kdy končí učitelské trápení žáčků na školách, končí i první půlka seriálu. Letos pořadatelé vybrali na červnový termín trať v Trstěnicích poblíž Mariánských Lázní. Trať je vyhlášená jednak tvrdými rozbitými úseky bývalého tankodromu nebo i dvojicí megaskokanských lavic v divácké části. Kdysi málem zapomenutý areál začala obnovovat skupinka nadšenců z okolí. Dneska si říkají Cech Svatého Víta. Tedy říkají. Tohle místo si totiž právě takhle jmenovalo. Někdy od 18.století se tady těžila měď. Později snad i uran, ale místo pod zemí bylo spíš než uranu plné minerálky a tak těžba po druhé světové válce skončila definitivně. Místo dolů i vesničky se zámečkem tady bylo jen vojenské cvičiště. Od vlastivědy ale rychle zpátky k závodění. 

Pamětníci prvních maratonových závodů často vypráví o bahenních koupelích. Loňská obnovená premiéra nabídla spíš spousty prachu. Jenže letošní jaro bylo v Čechách tak trochu povodňové. Hrozivé představy o klouzání v bahně se tady naštěstí nenaplnily. Tedy ne, že by se celou dobu jen prášilo. Pro připomenutí mokra a bláta tu byly takové dva úseky potůčků a jezírek. A že se v nich zasekl nejeden kolkař, tak docela i zamíchaly pořadím.

 Na pětikilometrovou trať Ondra Nachtigal vypustil jako první mistry sportkaře. Favoriti této třídy jsou vcelku tradiční. Z pohledu jezdců například pohárových tříd je první zpravidla míjí startovní číslo 30, totiž Martin Miřejovský s KTM. Ten sice musel první kolo protrpět někde kolem 5. místa, ale pak už jen zrychloval a zrychloval. A jistě by zrychloval až do dnes, kdyby závod včas neskončil. Martin obdaroval všechny své soupeře aspoň jedním kolem. Tedy krom jednoho berlíňáka Michaela Grimmi s Kawasaki 450. Ten celé kolo nechtěl. Prý mu stačí ty tři a půl minuty. Na to, že závod byl tříhodinový, nabízel do posledních metrů spoustu soubojů. Například boj o třetí místo skončil opravdu až odmávnutím. Rozdíl mezi Romanem Kratochvílem a Ondrou Fišarem v cíli byl jediná vteřina. Na prázdniny se díky průběžnému vedení bude asi nejlépe odjíždět Romanovi KratochvíloviMartin Miřejovský stáhnul svou neúčast na závodě v Šiklově Mlýně na rozdíl jediného bodu.

Jestli jste obdivovali souboj o třetí místo mezi sportkaři, tak v případě mistrů 4x4 se minimálně pos…adíte na pozadí. V cíli dělily prvního a druhého pilota 3 vteřiny. No to je sice víc než vteřina, ale co tomu předcházelo. Už jsme psali o bahenních pastích. V jedné takové pasti na slony zůstali hned v prvním kole dva velcí favoriti této třídy. První Martin Malát a hned za ním průběžný lídr třídy 4x4 Rosťa Plný. Pane jo, kdyby tam byl fotograf, kluci by mohli mít pěknou společnou fotku. První se vyproštění za asistence Rosti dočkal Martin Malát. Ale i tak ztratil zastávkou 2 minuty. Rosťa se zdržel v bahně ještě o jednu minutu navíc, než se mu podařilo dostat s traťákem Can-Am z díry do pohybu. Nemohlo následovat nic jiného, než velký stíhací let za všemi soupeři. Byla to hlavně dvojice jezdců týmu Quad-servis Tábor – Martin Švanda a Petr Špak, oba Renegáte 800. Rosťovi se podařilo asi po hodině a půl smazat tříminutovou ztrátu na Martina Švandu a začalo to pravé pořádné závodění. Jednou v předu Plný, jednou Švanda. S maximálně párvteřinovými rozdíly na kolo trval souboj až do cíle. Kloubouk dolů. Oba jeli prý totální maximum. Prostě rychleji to už vážně nešlo. Za cílem padli z kolek. Prostě pánové, klobouk dolů! První tedy Rosťa Plný, druhý Martin Švanda a třetí Petr Špak. S osmibodovým náskokem odjíždí na dovolenou nejradostněji a opravdu zaslouženě Rosťa Plný

 Pánů veteránů dorazilo na start jen 5. Závod se stal tedy relativně lehkou kořistí pro Michala Vagnera s jediným pracákem (Outlander 800) v kategorii. Za ním pak dva sportkaři Ruda Dvořák a Vláďa Novotný. Michal Vágner si také drží v čele průběžného pořadí s jednobodovým náskokem před Rudolfem Dvořákem.

Nejlepší obsazení měla znovu třída pohárových sportek. Odstartovalo jich 19. Tentokrát to bylo jen čistě pánská jízda, protože jedinou ženu startovního pole vyřadilo plnění společenských povinností a následně předepsaná antibiotika. Aleně Míkové tak přejeme k dnešním narozeninám štěstí a hlavně uzdravení!!! Trať byla v Trstěnicích asi trochu těžší než ostatní, jak jinak si vysvětlit, že nejrychlejší ve třídě byl až tedy někde ve druhé desítce celkového pořadí. Tedy už ne první pětka jak v některých předchozích závodech. O skoro celé kolo ujel svým soupeřům v kategorii Michal Eiselt se Suzuki. Ostatně pořadí připomínalo nějaký Suzuki Cup. Druhý třetí i čtvrtý, všichni startovali na Suzuki. Tedy každý na své, aby bylo jasno. Druhý dokončil Honza Dvořák a třetí Dan Rajter. Právě Dan je aktuálním lídrem této kategorie a cestou na čtyřhodinovku vede…ehm…o 34 bodů před druhým Lukášem Prantlem!

Pohárové traktory startovali společně – pod i nad 500. Velikou chuť na ježdění má letos Petr Šikula s litrovým Renegáte. Táta Radek z jezdce přesedlal na trenéra a docela se jeho svěřenci daří. Měli by asi i chuť na celkové vítězství, ale v tom jim trochu brání Martin Ševčík s osmistovkovým provedením stejného stroje. V Trstěnicích sice dojel až Petrem, ale celkově si pořád ještě drží náskok 7 bodů. Drahomír Valina (Renegáte 800) si trochu zpravil chuť po rozbitých Dobřanech 3.místem. Ve třídě do 500 byly pak kvalifikovaní jen 2 jezdci. Pohodlné vedení v závodě i celkově si držel René Daubner s Outlanderem 400. Konkurentem na tomto závodě mu byl na Access Max Zdeněk Kuba. Třída sportek do 300 slibovala dívčí válku. Na start se postavila Majda Harudová. Jenže její Yamaha při nájezdu do seznamovacího kola začala zlobit a tak bylo rozumnější. Bára Fisherová tedy byla jediná jedoucí zástupkyně hezčí části lidstva nejen ve třídě, ale i v celém závodě. Bára těsně nedosáhla na třetí místo. Zas ji patří vítězství v zatím nevypsaném „lejdýs“ poháru. Nejrychlejší byl Tonda Koutecký, před Honzou Režným a Frantou Mandíkem. Přes prázdniny pohodlně vede svou třídu právě Tonda o dvacet bodů před Bárou. Ve starších juniorech se nejlépe dařilo Robinovi Chlumovi na jediném juniorském pracáku (Renegáte 800). Druhý dojel Michal Šefrna a třetí Filip Koutecký. Průbežné prázdninové vedení patří Filipovi Kouteckému, který vede před Honzou Páníkem o 15 bodů.

Další dva měsíce budou patřit nejspíš výletům a odpočinku. A nebo také budou patřit ladění formy na nejdůležitější závod sezóny. Ano. Poslední prázdninový víkend nás čeká čtyřhodinovka s dvojnásobným bodovým ohodnocením! Nezapomeňte tedy, že letos se 1. září nejde do školy, ale že v 7:30 máte být na startu v Milovicích!!! Omluvenky do školy bude vypisovat Líba Nová ráno při registraci… 

On-Board Martina Ševčíka a videoreport THF Teamu



Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Články šampionátu Offroad Maraton

OffROAD Maraton 2017 startuje v Šiklově mlýně

10.03.2017, Závody
Praha 10. března 2017 - První závod 18. ročníku OffROAD Maratonu se jede v sobotu 25. března v Šiklově mlýně na Vysočině...

Kalendář OffROAD Maratonu 2016

04.01.2016, Závody
Kalendář OffROAD Maratonu 2016. Termíny a místa závodů na příští rok jsou tu. Vyznačte si do kalendáře! ...

Poslední letošní Ředhošť

08.11.2015, Závody
Tento víkend se rozdaly poslední body seriálu Offroad Maraton 2015 na závodech v Ředhošti opodál Litoměřic. Celou sezónu...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.43s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce