Text: Matěj Oliva | Foto: Vláďa Novotný , Matěj Oliva | Foto: Tereza Kubátová, Marek Vincik | Datum: 18.06.2010 | Zobrazeno: 17349×
Když jsem před rokem zveřejňoval reportáž o Erzbergu, dost mě překvapila kategorie quadů. Ty jsou sice na tomto závodě okrajovou záležitostí, nicméně kdo z čtyřkolkářů by tam nechtěl startovat. Stačilo tedy včas odeslat přihlášku, zaplatit a v mailu se objevilo startovní číslo.
Cesta z Prahy vyjde na nějakých 5 hodin svižné jízdy. Na rady nejrychlejšího kardiaka na Erzbergu jsme se ubytovali v kempu a vynechali prašné peklo v depu. Za hustého deště ve čtvrtek vyrážíme na přejímky. No a všechno jde hladce. Přes 3 okénka, kde na prvním dostanete potvrzení, že jste to opravdu vy, na druhém vás vyfotí, no a z třetího si odnášíte vytoužená startovní čísla se jménem, národností a k tomu pixlu Red Bullu. Následuje technická kontrola, na které se řeší snad jen VIN stroje, ostatní nikoho nezajímá - trhačka? Brzdy? Když to nemáš, tvoje chyba. Zajímavý přístup, ale asi to funguje.

Ještě ve čtvrtek se konala seznamovací jízda. Na tu dorazilo okolo tisíce jezdců. Pochopitelně se okamžitě zvrhla v závodění a o sprchy kamení nebyla nouze. Všechno jsme dali v pohodě, včetně největší louže, tak si říkám, že tohle bude pohodový závod. No a pak začalo zase pršet a pršelo a pršelo, no až do rána. To nevěstilo nic dobrého, ale před námi je ještě 1700 motorek, tak tu vodu snad vyhází ne?
Hodinu před startem bylo jasné, že motorky nic nevyhází
a my si to užijeme naplno. Ve frontě strojů na startu stojí armáda továrních i soukromých KTM, několik LTR a sem tam něco dalšího. Jediný Renegade má na startovním čísle CZE, zajímavé. Jinak je startovní listina především doménou sportek. Na startu se objevilo i pár KTM speciálů postavených na základě endur od německého stavitele. Pomalu se dostávám na start, humor mě přechází, časomíra zkontroluje
můj obličej, čip pod startovním číslem a už stojím před semaforem. Oranžová, zelená, 1,2,3,4,5, pořád plný plyn, pak na brzdy, zatáčka o 180° a zase rovi
cholu a cítím, že by to mohlo být lepší než včera. Pak ale přichází horizont, za ním ostrý kámen, který neomylně trefuje zadní osu. Za své vzal chránič rozety a kryt řetězu. Ten držel až do poslední zatáčky, kde se namotal do řetězu a ukončil tak stíhací jízdu. No co se dá dělat, čas nezlepším, hlavně že to není nic horšího. Na vrcholu se odehrává obraz šrotiště a jezdci si navzájem sdělují své závady. V tuhle chvíli Erzberg proklínám. Večer se koná tradiční párty před nedělním Hare Scramble, do kterého nastupují už jen motorky. 25.10.2017, Závody
Ještě než se odjede poslední díl v Nýrsku, máme tu pro vás výsledky jednotlivých kategorií. Ti kteří ještě nevědí jaký n...
26.09.2017, Závody
Jedna z nejextrémnějších sérií FIM EUROPE pokračovala v Idanha Nova Portugalsko. Což pro zástupce z České Republiky Olgu...
10.07.2017, Závody
V pátek 7.července se na dobřanském Offroad dráze proháněly čtyřkolky a autíčka. Pvní ročník ukazuje, že si i tento netr...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.54s