QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Čtyřkolkové “netradičnosti” na Motocyklu 2014

Text: Ollie Roučková | Zdroj: TZ | Datum: 01.04.2014 | Zobrazeno: 11221×

Čtyřkolkové “netradičnosti” na Motocyklu 2014 Letošní pražská výstava Motocykl 2014 přinesla oproti brněnskému Motosalonu opravdu čtyřkolkové “žně” a bylo k vidění více jak 50 čtyřkolek všech možných značek. Největší stánek mezi čtyřkolkáři jako již tradičně předvedla firma Journeyman se stroji Gladiator a SMC. Letošní expozice však byla pojata i v celkem dost netradičním duchu a milovníci zajímavostí a kuriozit si na stánku Journeyman zajisté přišli na své.


Kapitoly článku

  1. Netradiční čtyřkolky
  2. Kompletní fotogalerie

Vedle sériových modelů byly k vidění speciály, které nemají asi nikde na světě obdobu. Na tři z nich jsme si posvítili trochu více a dostali jsme k zajímavým exponátům kromě fotografií i zajímavé popisy. Jezevčík, ArmyJumbo a On-road Jumbo se vám v technických přehledech představují.

1) Gladiator 510 XXL neboli “Jezevčík”:


Naprosto jedinečná XXL čtyřkolka, pravděpodobně jediná svého druhu na světě. Jezevčík je dílem posledního československého Mistra světa v Motocyklové Šestidenní, šéfmechanika Journeyman CZ, pana Jiřího Císaře, řečeného „Car“
  • Rok výroby: 2007
  • Nasazení/použití: 2007 – 2014: vyrobeno na výstavu Motocykl 2008, marketingové, firemní akce a prezentace, předváděcí akce, dětské dny, svatby a spousta dalších zábavných a vtipných aktivit…
  • Úpravy: v zásadě jen kompletní „natažení“ všeho :)
Vše zcela původní, repase 2014 – nové plasty, nový lak rámu, komaxit kol, nosičů, přečalounění sedla, zakázkové polepy
  • Náhon kol – extraprodlouženými kardanovými hřídeli
  • 4x4 pohon - elektronicky odpojitelné, možnost uzávěrky předního diferenciálu
  • Převodovka - variátor (automatická převodovka - převody H - klasická rychlost, L – terénní redukce, N - neutrál, R - zpátečka)
  • Obsah motoru - 493 cm3, (39 Nm/5500 ot/min)
  • Brzdy – kompletně hydraulické
  • Zavěšení kol – nezávislé
  • Objem nádrže - 19 l, palivo bezolovnatý benzín 95
  • Rozměry - délka 3555 mm, šířka 1140 mm, výška 1230 mm, rozvor 1290 mm
  • Nehomologace pro 1 až 12 osob :), řidičské oprávnění sk.B (automobil)
  • CENA: z historického a nostalgického pohledu nevyčíslitelná , přesto je na prodej...

2) FR-ATV GUARDIAN – JUMBO 720R LONG:

Fast Response - All Terrain Vehicle je multifunkční vozidlo konstruované na základě komerčního typu čtyřkolky pro provádění vojenských, policejních a záchranných akcí v nepřístupném terénu. Je koncipováno jako lehký, vysoce pohyblivý prostředek s extrémní průchodností terénem a vysokým stupněm využitelného zatížení. Je transportovatelný vzdušnými prostředky včetně vrtulníků typové řady Mi-17. Posádka vozidla je dvoučlenná, kdy řidič/jezdec se věnuje řízení vozidla a sledování terénu před sebou, policista/spolujezdec sleduje okolní terén, naviguje a je schopen reagovat na nepředvídatelné situace za jízdy.
Vozidla stejné koncepce byla používána Skupinou speciálních operací SOG v Afghánistánu v operaci ISAF v letech 2007 – 2009. Nasazení čtyřkolek s lafetovaným granátometem AGS – 17 ráže 30 mm a kulometem MINIMI ráže 7,62 mm bylo vyhodnoceno jako jedno z neúspěšnějších v historii této operace.

Parametry výzbroje, výstroje a vybavení:

  1. Lafetované zbraně: granátomet AGS-17 30 mm, granátomet Mk 19, 40 mm, kulomet M240/ MINIMI 7,62 mm NATO, kulomet M2HB ráže 50.
  2. Vezené zbraně: protitanková střela RPG 7, útočné pušky Bushmaster M4 5,56 mm NATO, odstřelovací puška CheyTac 408. Chey
  3. Speciální úpravy: Blackout mode a IR světla (IR light Stealth III Gen, přídavná IR C-NITE), ochrana podvozku (STORM), výfuk s tichým provozem, zesílené rámy a nosiče, zadní ochranný rám, přední a zadní naviják, přídavná světla, přepravní systém, záložní baterie 12V, výplň pneu SLIME a další (kompletní přehled pro vážné zájemce)
  4. Cena: individuální, základní model ATV plus vybavení dle zakázky (orientační cena konkrétního vybavení na model SMC Jumbo 720R Long včetně lafety na granátomet AGS-17 cca 180.000,-)
Tento konkrétní model byl úspěšně odzkoušen a testován pro potřeby armády v roce 2013. V rámci terénního testování byla odzkoušena i ostrá střelba z granátometu AGS-17 30 mm. Pro potřeby výstavy (autentická dekorace) bylo Jumbo vybaveno lehkými kulomety UK-59 7,62 a PKT 7,62.

Technické parametry ATV:

  • Plnění motoru - EFI Delphi (USA)/karburátor Mikuni
  • Náhon kol - kardanovými hřídeli
  • 4x4 pohon - elektronicky odpojitelné, možnost uzávěrky předního diferenciálu
  • Převodovka - variátor (automatická převodovka - převody H, L, N, R, P)
  • Obsah motoru - 675 cm3,
  • Točivý moment - 60 Nm/5500 ot/min) – EFI, 57 Nm/5500 ot/min - karburátor
  • Výkon motoru - 39 kw (53 Hp) - EFI, 38 kw (51 Hp) - karburátor
  • Objem nádrže - 24 l, palivo bezolovnatý benzín 95
  • Rozměry - délka 2225 mm, šířka 1195 mm, výška 1245 mm, rozvor 1490 mm, výška sedla – 930 mm, světlá výška 300 mm
  • Barvy - dle zakázky (Mil Green, Coyote)

3) SMC Jumbo 720R - expediční a ON-ROAD verze:

Expedičí stroj a následná přestavba na silniční speciál Jumbo 720R on-road
  • Nasazení/použití:
  1. 2012 – 2013 – expediční stroj organizátorů ATV-Expedice.cz – více jak 4500 km na náročných expedicích v ČR, Rumunsku, Slovinsku, Chorvatsku,
  2. 2013 – 2014 - totální přestavba Koncáka na silniční speciál a dalších 7500 km v ČR, SR, Maďarsku. Úpravy pro ATV – expedice: nic, sériový stroj.

Úpravy pro přestavbu na on-road:

  • Úprava hlavy motoru (kanály, sedla, ventily, použití závodních ventilových pér, snížení hlavy)
  • Odlehčení pístu
  • Výměna CDI (odblokované + 1500 otáček)
  • Procentuální změna vyvážení klikového mechanismu
  • Úprava obohacovače karburátoru
  • Odlehčení bubnu spojky + segmentu spojky
  • Úprava vodní pumpy
  • Úprava variátoru (výměna válečku, úprava plochy řemenice + výměna řemene)
  • Změna převodového poměru na 4,20
  • Úprava sacího traktu
  • Výměna tlumiče výfuku + svody
  • Termoizolace výfuku + odstínění karburátoru
  • Snížení světlé výšky (přemístění držáků tlumičů, výměna tlumičů za nitrogeny s progresivní charakteristikou)
  • Změna geometrie přední nápravy
  • Vyvážení kardanové hřídele
  • Montáž otočné plynové rukojeti
  • Změna průměru pístů hlavní brzdové pumpy
  • Úprava elektroinstalace
  • Facelift karoserií a vlastní design polepů, komaxit kol, ramen, krytů, zakázkové čalounění sedla
  • Silniční pneu

Parametry

  • Rok výroby - 2012
  • Náhon kol - kardanovými hřídeli
  • 4x4 pohon - elektronicky odpojitelné, možnost uzávěrky předního diferenciálu
  • Převodovka - variátor (P, N, H, L, R)
  • Obsah motoru - 675 cm3, (57 Nm/5500 ot/min),
  • Výkon motoru - 38 kw (51 Hp)
  • Objem nádrže - 24 l, palivo bezolovnatý benzín 95
  • Hmotnost - 316 kg
Homologace pro silniční provoz pro 2 osoby, řidičské oprávnění sk.B (automobil), možnost odpočtu DPH
  • CENA expediční verze: jako běžné Jumbo 720R/EFI
  • CENA on-road verze: buď Vám jí sdělí přímo majitel (Koncák) nebo můžeme všichni hádat...
Každý model byl na výstavě v častém obležení a všechny speciály vzbudili i návštěvníků nebývalý zájem. Zajisté se jednalo o pěkné zpestření výstavy Motocykl 2014. Uvidíme, co přinese další ročník...

Kapitoly článku

  1. Netradiční čtyřkolky
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.00 Známkováno: 5x

Další články

Jak se vyrábí čtyřkolky CFMOTO? Zjišťovali jsme přímo v čínské továrně

28.11.2023, Reportáže
Asi se shodneme, že CFMOTO ve čtyřkolkách dnes už patří mezi špičku, mezi čínskými výrobci určitě. Vrtalo vám ...

Otestovali jsme novinky od Yamahy

29.08.2022, Reportáže
Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Pře...

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.76s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce