
Pohonná jednotka s nejvyšším
výkonem 24,1 kW při 7 000 ot/min a největším
točivým momentem 36 Nm při 5 500 ot/min. představuje standardní pětistovkový obsah. Na poli užitkových 4kolek není žádným ořezávátkem, pro 4x4 zaměřené fanoušky nabídne 4taktní jednoválec o objemu motoru
493 ccm dostatek výkonu.
Kapalinou chlazený motor s karburátorem od Mikuni vyvine maximální rychlost do
89 km/h, což v terénu při vyjížďkách není až tak potřeba, ale na silnici právě naopak. Při rychlosti nad 80 km/h byla 4kolka stále klidná, netřásla se, jen už bylo cítit, že z ní víc nevyždímám.
Křivka výrazu motoru se při odpichu přiklonila do klidového režimu, drny za mnou opravdu nelétaly. Pochopitelně nelze čekat tak brutální výjezdy ze zatáček, jako třeba nabízí silnější brácha, ostatní atributy však zůstaly takřka zachovány. Ba je tu vlastně ještě něco jinak, karburátor přináší možnost úprav, které pětistovku oživí.
Podvozek:
4kolka se také pochlubí předním i zadním nezávislým zavěšením s
dvojitými A rameny, z čehož jsou vrchní duralová. Podvozkově se tato 4kolka povedla, zejména při jízdě v drsnějším terénu a plné náloži (
dvojice jezdců s kompletní foto/video výbavou).
Sériové nastavení mne velmi mile překvapilo - stačí si jen užívat jízdu a podvozek veškeré nerovnosti ve spolupráci s
EPS řeší za vás. Snad jen při rychlejším nájezdu do nerovností podvozek mírně poodskakoval, tady by to chtělo zapracovat na nastavení (toto jsme ale nestihli). Komfort měkkého podvozku oceníte zejména při celodenním kodrcání s vlekem a při práci v lese.
Řídítka, sedlo, řazení:
Při zasednutí za řídítka
Maxe EPS jsem měla pocit, jako bych seděla výš než na ostatních 4x4. Na řídítkách na vás nečeká nic jiného, než klasické obsazení všech uživatelských prvků. Brzdy, páčka plynu, startér, sytič, ovládání světel/blinkrů, přepínání 4x4, klakson, zrcátka. Novému
protiskluzovému sedlu chybí nutná

dávka kreativity, nudná šeď je však pohodlná a posez je velmi vzpřímený. Na okrajích sedla nenaleznete žádné ostré hranky. Robusní sedlo se při sundavání hravě odcvakne v zadní části. Po odejmutí dlouhého sedla nalezneme
odkládací box, relátka, baterii. Displej je oproti minulému modelu zcela jiný, když pominu to že musím na displej sklánět hlavu (
díky robustnímu sedlu a nižším řídítkům), je viditelnost na jednotlivé parametry velmi dobrá.
Jízda:
Dlouhé provedení sebou přináší větší nájezdové úhly, v užších lesních spletencích jsem musela najíždět na několikrát. Ohledně stability nemám výhrad, tady se dlouhán opět velmi dobře vyznamenal. Sice nečekejte brutální nástup motoru, ale když už se pětistovka rozhoupe, tak si svou konstantní rychlost drží kdekoli.
V pracovním zápřahu oceníte zpřevodování pomalé rychlosti. Místa je tu dost pro dva jezdce, oba dva mají dokonalý komfort a velmi mnoho místa na stupačkách. Tato 4kolka na povely řídítek poslouchá, aniž bych se jim musela obzvláště věnovat díky dobře fungujícímu EPS.
Co se týče uživatelského ovládání, všechny ovladače jsou na svém místě tak jak mají být i odkládací plochy pod sedlovou částí jsou dostatečně veliké. Jen by to chtělo nižší vybrání sedadla, aby jezdec viděl lépe na displej.