asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

08.05.2011   09:30 Cectek 500 EFI Gladiator

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

koumám a nějak nemůžu dokoumat.Měli sme nového cestáka a nebyl ničem omezen,to samé croska i endurko,sousedův scůtr taky ne tak proč kolka je přiškrcená?Ani auta nejsou.
nebylo by lepší ji otevřít rovnou a trochu odlehčit vyfuku at to dýchá a né že je vykon omezen a dusí se to akorát

Odpovědi: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

08.05.2011   09:34   #1 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

koncak koncak Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965

tak jednak se to skrti kuli homologaci.pokud to mas na bilych spz? tak tam mas max vikon v papirech tusim kolem 14 nebo 15kw.
potom je tu dalsi vec zabeh, hodne lidi na zabehavani kolky kasle,a tak omezeny vikon kolce prospeje.

jinak pokud je to kategorije ''R'' -zluta. tak se to prodava otevreny, ponevac je tam omezena maximalni richlost na 40kmh.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   09:34   #2 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

SMAZANO SMAZANO Město: Adamov
IP:92.62.224.xxx
Offline 6/1058

Mas zcela pravdu, hned to otevrit. Jen pozor na zaruku...

Citace | Odpovědět

08.05.2011   09:44   #3 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

Ja vim jak to je kvuli papírům ale je lepší zajíždet s omezeným vykonem a tak nejak to dusit nebo to otevřít a nechat to dýchat a sem tam vytočit at si to zvyká

Citace | Odpovědět

08.05.2011   09:47   #4 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

koncak koncak Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965

trloň> pokud proto mas cit,?a vis jak mas jezdit tak klidne to otevri.kolce prospeje jednou za cas kratkodobe vytoceni.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   09:51   #5 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

To si právě myslim a to jinak 500km nejde než se to otevře že

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:09   #6 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

fernet fernet Město: Praha 9-Libeň
IP:109.183.121.xxx
Offline 9/306
New force 500 S FDL Hunter

Ser na to a otevři to hned.přiškrcenej motor se zbytečně drží ve vyšších otáčkách kvůli nižšímu výkonu.

jak to otevřeš,nemusíš ho při jízdě do kopce tolik hnát a motoru to uleví.
Podle mě je to jen kvůli homologaci a ochraně prodejce v době prodeje.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:19   #7 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

fernet> To sliším prvně s těma otáčkama, a je to přesně naopak, nevím o tom že by někdo škrcením vrtal s váriem, ale pokud má někdo uši a cit, klidně otevřít hned.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:33   #8 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

včera sem byl s jedním prodejcem,prodával akorát KQ a říkal že nikdy neprodal zavřenou ani jednu a žadny problem nenbyl.Na cecku to je nějaký čepík prej a šroubek.Stejně by se to po nekolika KM otevřelo.Míň vykonu tak to musím více hnát do otáček tak o jaký zaběh se jedná.Párkrát tomu dá plný at si to zvyká

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:44   #9 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Dee.. Dee.. Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137

je to kvuli ridicaku B1.Ten je od 17ti let a jen do 14KW a 500kg stroj.Proto se to skrti.Je to asi tak,jako maji vsechny 125ccm motorky 11kw

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:46   #10 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

koncak koncak Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965

Dee..>je to kvuli ridicaku B1.Ten je od 17ti let a jen do 14KW a 500kg stroj.Proto se to skrti.Je to asi tak,jako maji vsechny 125ccm motorky 11kw



tak to si tak trochu pletes japka s hruskama,
ridicak stim nema opravdu nic spolecneho.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:50   #11 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Dee.. Dee.. Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137

koncak> ale ma.V praze si quady kupuje hodne 17ti letych a je to jedina sance jak mit v 17ti letech neco co nevypada trapne a ma to silny motor.Kvli tomu je specialne udelana podskupina B1 ctyrkolky.
Opravdu mi chces tvrdit ze vsechny 125ccm motorky pro cr trh maji 11 kw nahodou kdyz ridicak A1 rika do 125ccm a 11kw? Ja mela taky canam 800 zaskrcany na 14kw.Vysvetli mi teda proc zrovna vse ma 14kw zaskrceni? At je to 250ccm nebo nejsilnejsi stroje?

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:56   #12 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

koncak koncak Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965

Dee..> vsak to pisu ze si pletes japka s hruskama,
motorky je uplne neco jineho nez 4kolky.
oficialne nekoupis, 4kolku na bilych spz s vikonem aspon papirove vetsim nez 14kw.a nema to nic spolecnyho s vekem ridice.to ze ti nejaky prodejce to proda uz otevreny je neco jineho.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:59   #13 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

cort cort Město: Havlíčkův Brod
IP:46.135.56.xxx
Offline 28/2946

Myslím, že to tady není moudré rozebírat.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   10:59   #14 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

Já řeším záběh motoru a vykon který lze otevřít podle Některých prodejců až po 5OOKM zhruba.Někteří prodejci zase jen otevřené.Tu nejde o řidičáky.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:09   #15 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924

trloň>Já řeším záběh motoru a vykon který lze otevřít podle Některých prodejců až po 5OOKM zhruba.Někteří prodejci zase jen otevřené.Tu nejde o řidičáky.



pokud otevřeš kolku už nemáš co dělat na silnici ,ale je to každého věc a risk ,prodejce dá pak od toho ruce pryč to se vsaď ,protože v TP máš xx kW a skutečně budeš mít xx kW

netřeba to ventilovat

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:14   #16 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

trloň> Motor s variem nemůže točit víc otáček, než je to nastavený poměrem převodů varia!!! Je blbost aby se to dalo víc točit kvůli menšímu výkonu. Je to tak že jedeš na půl plynu, aněkdy ani né s uzavřeným motorem, to je celý omezení.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:34   #17 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

Motoru je jedno, jestli je za ním převodovka nebo vario. Na otáčky to podle mě nemá vliv. Akorát variátor se otevře maximálně do druhé krajní polohy, ale motor může klidně na otáčkách dál přidávat i když je vario už na max. převodu. Dvoutaktní skůtry točí i přes 10 000 otáček a taky je za nima vario.
Škrtí se to asi opravdu jen kvůli homologaci, protože uškrcenej motor má málo vzduchu a tedy menší výkon, takovej opak turba.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:38   #18 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

xsob> To já vím,ty pořád píšeš o vyšších otáčkých než umí motor.Sčím pojedeš stejnou rychlostí do kopce s 15kw nebo xxx kw,menší kw musíš točit víc přece ne?Ja se ptal co je lepší jestli to nebo to.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:46   #19 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Dee.. Dee.. Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137

podle mne je to kvuli administrative jak jsem uz rikala...nedokazu si predstavit ze by tu moji 400kg kravu....se dvema lidma treba i 550kg utahlo 14kw do kopce

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:48   #20 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

trloň> Je to jak píše XSOB.
Vyšší rychlostí pojedeš do kopce jen tehdy, pokud variátor bude "na konci" a další rychlost budou určovat jen zvyšující se otáčky motoru.
Jiný výkon motoru poznáš na pružnosti (zrychlení). V okamžíku, kdy variator je "na konci", tak teoreticky poznáš i vyšší rychlost.
Klidně si nech motor otevřít, pokud máš cit a zkušenost, tak motoru neublížíš.

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:51   #21 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924

je nutné si ujasnit jak je omezení kW provedeno

někde dorazem na karbecu,někde CDI (omezení otáček,nastavená jiná mapa?? )a u varia možno najít i omezovací kroužek např. SUZUKI ltz 90 (to je ale kvůli rychlosti),u některých motorek pak klapka(podtlaková) ve výfuku

Citace | Odpovědět

08.05.2011   11:53   #22 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924

Dee..>podle mne je to kvuli administrative jak jsem uz rikala...nedokazu si predstavit ze by tu moji 400kg kravu....se dvema lidma treba i 550kg utahlo 14kw do kopce



je to kvůli homologaci né kvůli řidičákum

Citace | Odpovědět

08.05.2011   12:16   #23 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

Takže vlastně je lepší si to nechat rovnou a je klid

Citace | Odpovědět

08.05.2011   13:38   #24 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

Z technického pohledu na věc záběhu motoru, je jasné, že záběh motoru je tu proto, aby si v motoru při prvních minutách jeho pracovního života všechny jeho části sedly!! tzv. zajely se!!
Proto se jezdí na menší výkon, aby si to sedlo v klidu, tzn. aby se všude udělaly takové vůle, jaké tam mají být, aby se to mohlo mazat jak má a tím i chladit jak má.
Zajetí motoru se provádí většinou v prvních 1500km, nebo v prvních alespoň 50 mth. (u čtyřkolek bych to viděl, tak 500km nebo 30-50 mth), vždy to uvádí výrobce!!!!!

V záběhu motoru dochází k tomu, že se odlupují různé groty a malé části, částí a součástek motoru které se o sebe třou a dobrušují se (zabíhají, zajíždí se). Tyto malé a nepatrné částečky odpadávají a vyplachují do vany motoru. Proto je také první výměna oleje a seřízení (opětovné nastanení např, vetilů) velmi důležité a je dřív než pak další sevisní prohlídky.

Kdo tomu dá čočku v záběhu, riskuje to, že jestliže nejsou vůle tam kde mají být, takové jaké tam mají být, může se to v daném místě vyhřát a vydřít a pak už má motor doživotně poškozený a zkrácenou jeho životnost.
Blbý keci o tom, že dneska už se nezabíhá a jede se hned kůl, to ať si někdo vypráví babičce. Neboť materialy mají pořád ty samé roztažné schopmosti co měly dřív a ohřevem se roztahují pořád.



Naposledy editováno 08.05.2011 14:53:58

Citace | Odpovědět

08.05.2011   13:50   #25 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

A to platí pro každou čtyřkolku, čínské, taiwanské, americké a i kanadské !!!!! Jasný!!??

Citace | Odpovědět

08.05.2011   13:51   #26 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

No a zpět k tématu.
Kategotie vozidel LE (ještě je v zahraničí rozdělena do podkategorií) má stanovena maximální výkon motoru do 15 KW. Tento výkon potvrzuje výrobce v COC listu, což je v podstatě takový protokol o shodě - uděláš jednu kolku, dáš ji na zkoušky akreditované zkušebně, která ti potvrdí, že tvůj výrobek odpovídá dané kategorii (v tomto případě LE) a pak jako výrobce vydáváš COC listy, ke každému stroji, kde potvrzuješ, že tento kus odpovídá všemu předepsanému...Vše samozřejmě musí odpovídat předpisům EU. V současnosti není žádná STK vybavena prostředky, aby mohla prokázat změnu ve výkonu motoru. Tím je zatím "otevírání" výkonu v podstatě nepostižitelné... Navíc vrácení dorazu klapky sání, čímž je řešeno omezení výkonu u některých čtyřkolek, je otázkou cca 5 minut... Možná časem bude vše jinak, pojedeme na STK, tak tam vrazíme nazpět ten doraz či restriktor, nasadíme nazpět homologovaný výfuk s katalyzátorem a budeme se tvářit, že děláme po lese bordel jen s 20 koňama

Citace | Odpovědět

08.05.2011   13:51   #27 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

téma je = Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?



Naposledy editováno 08.05.2011 14:12:30

Citace | Odpovědět

08.05.2011   14:47   #28 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

Zrzoun> takové odpovědi tu mají být

Citace | Odpovědět

08.05.2011   14:51   #29 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Prohledej již dřívější vlákna. Už jsme to tu x krát řešili.
A hlavně se takové věci neřeší veřejně. Nahrává to nepříteli.

Všicni máme ofiko 15 kW, teda ti s bílou RZ



Naposledy editováno 08.05.2011 14:52:53

Citace | Odpovědět

08.05.2011   15:01   #30 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?

ado76 ado76 Město: Nové Zámky
IP:91.127.152.xxx
Offline 0/7
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

Podľa mna zábeh je aj otázkou rozpínania kovu a vysokej tesnosti súčastí motoru, ktoré by mohli spôsobiť prehriatie a tým aj poškodenie motoru. Kvoli tomu sú prestávky a nižší výkon. Postupom času vzniknú prirodzené vôle, ktoré už tomuto rpocesu zabránia. Autá se nezabehívajú, kedže sú motory prebežne zajazdené na stacionárnych stojanoch. Ale aj tu by som odporúčal neprepínať! Ono to tie stroje vydržia aj bez zábehu živitnisť však môže byť nižšia.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.67s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce