dusiko
Město: Nové Mesto nad Váhom
IP:195.168.109.xxx
Offline 2/4
Problém mám asi takýto:
- mám synčeka, ktorý je už dosť prerastený t.j. 14r. 190 cm - taký typický chudý, silný chriašteľ. Chceli by sme kupiť nejaku 4kolku na relax, vybláznenie sa (aj pre mňa), mozno casom nejaky hobby zavod. Prečítali sme toho už dosť a výber sa nám zúžil na LTR 450, yfz 450 - vyhoda: netreba nic ladit,tunit, nevyhoda: kratke serv. intervaly. Bol by som nerad, kedy sa na tom neprizabil a tak uvažujeme aj nad - Yamaha YFM 250 R a Suzuki LTZ 400, ktoré by boli možno výkonovo OK, ale tie rozmery su dosť miniatúrne na jeho výšku.
Skúsenosti máme s 4 kolkou made in china 200cc maual a to ako s jazdou tak aj s udrzbou (asi tak v percentualnom pomere 20:80) cca 3 roky.
No a keď už niečo bude doma, tak čo s tým ďalej. Je jasné, že by som chcel aby boli jeho jazdy pod dohľadom a oficiálne t.j. jazda po dráhe. Kde jazdíte a trénujete na 4kolke vy? Čítal som, že motorkárom na dráhe vadia 4kolky. Je na tom niečo pravdy? To potom mám radšej kúpiť "autodráhu"?
Už neviem čo ďalej.
Vďaka za radu z Vašej skúsenosti.
Naposledy editováno 21.04.2011 23:36:49
21.04.2011 22:52 #1 Téma: Vyber športovej štvorkolky a čo ďalej.
arai
Město: Říčany
IP:79.98.72.xxx
Offline 19/510
Bombardier Max 800
22.04.2011 06:37 #2 Téma: Vyber športovej štvorkolky a čo ďalej.
Charliedk
Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.239.xxx
Offline 0/178
Yamaha YFM 660 Raptor
Krosovy drahy nejsou moc vhodny pokud nejsou upravovany, motorky maji tu spatnou vlastnost ze maji proti kolce uzky kola a vyjedou zvlaste v zatackach hluboky stopy na kterych je to s kolkou dost na levaka. Pokud je draha upravovana, tak se tenhle problem elliminuje. Protoze jezdim obcas na hobysticky drahy tak jsem nepozoroval problem ze by to nekomu vadilo, ale je mozny, ze to tak nekde je, nevim. Sportovni kolky jsou obecne mensi, takze na jeho postavu asi nenajdes kolku ktera by byla "odpovidajici" velikostne ale japoncem rozhodne neprohoupis. Co se tyce intervalu servisum jde hlavne o vymenu oleje v motoru - pokud to nebude vylozene zavodni stroj vyladenej na vysokej vykon, tak to zase neni tak hrozny. Pri hobystickym jezdeni budes mit dejme tomu vymenu oleje po 20 hodinach, a kdyz vydrzis denne 2 hodiny na draze trenovat / coz bude docela zahul / tak to mas vymenu po 10 dnech. K tomu pripocitej, ze nebudes jezdit kazdy den a vyjde ti, ze driv jak jednou na mesic to menit nebudes.. pokud bys ale jezdil zavody tak tam je to jinak.
22.04.2011 08:14 #3 Téma: Vyber športovej štvorkolky a čo ďalej.
quad-usa
Město: Kovalovice
IP:85.132.203.xxx
Offline 4/174
Yamaha YFZ 450 R, Suzuki LT-R 450
Zkusím poradit. Jezdím závodně už třetím rokem a vystřídal jsem několik čtyřkolek. Když nepočítám omyl v podobě číny, tak jsem začal na Suzuki LTZ - ta není na kros moc vhodná, je potřeba ji dost upravit, hlavně rozšířit, jiný, menší kola atd. Z hlediska výkonu ostatním stačit nebude, ale do začátku je OK. Výhodou je, že je to obrovský držák, poměrně dlouhé servisní intervaly, a výměny oleje. Měřím 186cm a vešel jsem se na ni celkem v pohodě. Pak přišla na řadu Suzuki LTR. Je to super stroj s velkým závodním potenciálem, v serii stačí na hobby závody, ale dá se časem dobře vyladit i na profi závody. Servisní intervaly jsou kratší, olej 10-15mth podle stylu ježdění, ale není to nic hroznýho, vychází to tak 5x, 6x do roka pokud se jen trénuje na MX tratích a nejezdí zbůhdarma po poli. Teď mám Yamahu YFZ450R je zase o kousek dál, zejména v dílenským zpracování před LTR. Nicméně výkonově je to stejné, hobík to nepozná a nevyužije.
Osobně ze zkušenosti bych šel do Yamahy YFZ450R, pak YFZ450(starší model do r.2009), pak LTR a nakonec do LTZ. Raptor 250 je mimo, na to se nevejde a výkonově mu to za chvíli stačit nebude.
Ježdění po motokrosových tratích není nikde problém, čtyřkolky akorát více práší, když je sucho, takže proto nás nemají motokrosaři v lásce. Ale na tréningu se jezdí tak max. 15-20min v tahu, pak pauza. Takže není problém se na trati s motorkama střídat. Když je mokro, tak se dá jezdit společně, když je bláto, tak nás mají rádi, protože to trošku vyhážem z trati ven. Takže s trénováním kdekoliv na dráze bych neviděl žádný problém.
Hodně Slováků teď jezdí k nám na Moravu na Crossracingcup (www.crossracing.cz) a jsou nad míru spokojeni se závody. Přijeďte se podívat, pozeptáte se po depu co a jak a uděláte si o věci obrázek na vlastní oči. Omrknete tam všechny možné čtyřkolky a vyberete tu pravou. Hlavně nezoufat, jezdí se pro radost!
22.04.2011 19:58 #4 Téma: Vyber športovej štvorkolky a čo ďalej.
pool-450
Město: České Budějovice 1
IP:81.90.174.xxx
Offline 6/2891
Yamaha YFZ 450, Suzuki LT-R 450, Suzuki LT-Z 400
22.04.2011 21:13 #5 Téma: Vyber športovej štvorkolky a čo ďalej.
dusiko
Město: Nové Mesto nad Váhom
IP:195.168.109.xxx
Offline 2/4
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.27s