11.07.2011 15:25
Access Motor Max 4
Hašan
Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300
Zdravím,
tak jsem můj Max 4 přechválil a po 12500 km po silnici se začíná dosti sypat, takže je třeba upgradovat....
EXISTUJE NĚKDE NA SVĚTĚ ČTYŘKOLKA, KTERÁ BY VYDRŽELA PROVOZNÍ ZATÍŽENÍ, ODPOVÍDAJÍCÍ ZHRUBA SKÚTRU, NESTÁLA BY RAKETU A NESYPALA SE KAŽDÝCH PÁR NEDĚL ???
13.07.2011 15:16 #61 Téma: Tak po tisící prvý...
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:95.85.251.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
prestige007>........Kolka právě jízdou po silnici absolutně ničím netrpí, narozdíl od terénu (tlumiče, ramena, čepy, rám, manžety)!!!!
Jediné co trpí, jsou pneu, ale to je každého věc a nakonec může nasadit i pneu silniční.
13.07.2011 15:57 #62 Téma: Tak po tisící prvý...
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
13.07.2011 16:27 #63 Téma: Tak po tisící prvý...
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
13.07.2011 19:37 #64 Téma: Tak po tisící prvý...
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:83.208.149.xxx
Offline 1/386
14.07.2011 01:59 #65 Téma: Tak po tisící prvý...
prestige007
Město: Brno-Město
IP:109.80.36.xxx
Offline 6/915
Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
zmizík_zaks> Souhlasím s tebou, a já to přece nevyvracím. Jenom opakuji, ze na silnici trpi pneu, které se opotřebovává mnohem více a to že nemá na asfaltu kam uhnout je taky blbost. Vsichni mame 0.3 tlak a uhne to vzdycky prave mnohem lepe, nez v terenu, mezi kamenama, koreny apod. Tam se to vetsinou kousne na tvrdo...
S prehrivanim a jinou podobnou anomalii problemy nemam, bo me prijde, ze to prave lepe chladi prave na silnici lepsim proudenim vzduchu Ze by Suzuki?
14.07.2011 07:50 #66 Téma: Tak po tisící prvý...
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:95.85.251.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
prestige007>zmizík_zaks> Souhlasím s tebou, a já to přece nevyvracím. Jenom opakuji, ze na silnici trpi pneu, které se opotřebovává mnohem více a to že nemá na asfaltu kam uhnout je taky blbost. Vsichni mame 0.3 tlak a uhne to vzdycky prave mnohem lepe, nez v terenu, mezi kamenama, koreny apod. Tam se to vetsinou kousne na tvrdo...
S prehrivanim a jinou podobnou anomalii problemy nemam, bo me prijde, ze to prave lepe chladi prave na silnici lepsim proudenim vzduchu Ze by Suzuki?
14.07.2011 08:22 #67 Téma: Tak po tisící prvý...
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
zmizík_zaks> To je diskuse
-----------------------------------------------
prestige007>........Kolka právě jízdou po silnici absolutně ničím netrpí, narozdíl od terénu (tlumiče, ramena, čepy, rám, manžety)!!!!
Jediné co trpí, jsou pneu, ale to je každého věc a nakonec může nasadit i pneu silniční.
Netrpí? A co jak se to pere vzadu v rozvodovce při zatáčení? Takovou sílu jaká tam je si ani nedokážeš představit V lese se ti to kolo zarejpne a hotovo, ale ještě jsem neviděl aby se nějaká guma na čtyřkolce zarejpla do asfaltu Když jsem zajížděl motor po generálce na Linhaiovi, vzal jsem ho na 100 km na silnici, pohodu, kochačku, 50 km/h... Každá zatáčka ostřejší než 80° byla "buď a nebo" a do kopce to skoro vařilo, což se s méně zajetým motorem nestávalo ani v lese kde to nemělo šanci chladit se okolním proudícím vzduchem. Z tohohle oprávněně vyvozuji, že na silnici čtyřkolka trpí víc než v terénu (vynecháme-li samozřejmě vodu nad stupačky, bahnění, skákání apod.).
----------------------------------------------------
Trpí to jak píšeš, ale co já vím když jedeš nad 30km/h, tak se v zatáčkách většině kolek odlehčí vnitřní zadní kolo tak, až se /někdy/ zvedá a tím se eliminuje pnutí a tlaky na zadní osu způsobené absencí diferenciálu.
Čili bych se také přikláněl spíš k tomu, že kolka méně trpí na silnici a cestách, než v terénu, kde se musí víc využívat síla motoru, převody a podvozek musí víc pracovat atd..
Gumy se jasně víc obrušují o tvrdší materiál (asfalt, beton, zpevněné cesty), ale ani v terénu to pro ně není žádný med (prokluz, sem tam chytačka o kámen, skálu, hrabačka na štěrku tzv. odrbávání gum).
Kolka je jasně konstruována jako terenní vozidlo, ale záleží na každém uživateli, jak svou kolku využívá a co mu vyhovuje a jak se danému využití přispůsobí.
Jezdíš silnici?? tak budeš kupovat častěš gumy a dělat ložiska v zadní ose (uložení,zadní osy).
Jezdíš terén?? budeš častějš řešit čepy, spojku, uložení ramen, manžety, tlumiče, gufera atd.
Věřím tomu, že kdyby se udělal test dvou stejných nových kolek, tak že by jedna jezdila pouze silnici a cesty a druhá pouze terén (pole, les, OFFroad), tak po určité době (cca 2 roky) při stejných mth., bude mít kolka využívající se pro provoz po silnicích a cestách najeto mnohem více tachometrových km, než kolka ježděná OFFroad.
Po uvedení všeho opotřebeného na obou kolkách do původního stavu si myslím, že by vyšla lépe finančně oprava kolky ježděné po silnici.
Ale jak jsem už psal. Kolka je konstrukčně teréní vozidlo a záleží na každém majiteli, jak a na co svou kolku využije, hlavně aby ho to uspokojovalo a dělalo mu to radost a splňovalo to jeho představy .
(pouze můj názor, nikomu ho nenutím )
14.07.2011 09:33 #68 Téma: Tak po tisící prvý...
Pupek
Město: Praha 8-Ďáblice
IP:195.113.48.xxx
Offline 1/45
SMC Jumbo 300
Já s Jumbem jezdím po silnici z 95%. Za necelý rok, co ji mám jsem taky najel asi 4500 Km. Pneu mám obuté silniční kendy roadgo a prakticky na nich není poznat, že je na nich tolik najeto. Vzhledem k tomu, že jezdím převážně sám, tak do zatáček odlehčuji zadní nápravu, někde o tom byl článek, chce to cit a zvyknout si, hlavně když to houpne zpět na všechny 4, trošku se kolka zavlní. Ukazatel teploty se stabilně drží na dvou dílcích, když je kolem 20°C tak na 1 dílku a při stání to leze na dva. Ventilátor jsem za celou dobu slyšel asi 5x, že zapnul. Brzdové destičky jsem řešil 1x zadní.
21.07.2011 11:03 #69 Téma: Tak po tisící prvý...
Hašan
Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300
Jenom pro prdel: po cca 1500 km od minulé opravy (spojkový hřídel, volnoběžka startéru) se teď rozsypalo dobíjení - regulátor dobíjení nepracoval správně a poškodil i vinutí statoru magneta - dalších 5 litrů jen za díly... Tak takhle si opravdu spolehlivost "pracovního stroje" nepředstavuju...
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s