Aktuální Goes 400S má své předchůdce na trhu již nějaký ten rok, ale na vejminek se rozhodně nechystá. Dosud jsme jej vyzkoušeli v řadě provedení včetně Goes 225S ,
G300S. Zatímco u zmíněných dvou modelových řad si zákazníci vybírali čtyřkolky právě kvůli malému objemu, od nichž se spíše než sportovní jízdní vlastnosti očekává předvídatelná jízda, u aktuální novinky je to kombinace výkonu a dynamických jízdních vlastností, která jezdcům zajistí opravdové potěšení z jízdy. Záda pěkně rovně, široká řídítka, lokty od sebe a hlavně parádní přehled o provozu kolem. Sundavám zrcátka, letmo zkouknu přehledný, ale opravdu nudný tachometr, a rázem letím za dobrodružstvím.
Výkon offroad: 24 kW / 33 koní při 7000 ot / min.:
Goes 400S má vodou chlazený 4taktní motor SOHC se sportovněji laděným chodem. Oproti 300 je naše testovaná novinka živější a hned po prvním pobídnutí jde za plynem. Motor mě často vybízí ke kravinám, hlavně na cestách kde se dá driftovat a házet prdelí ze strany na stranu.
Pohonná jednotka svým charakterem nijak nezastírá svoji sportovnější koncepci, ale její charakteristika je nastavena v
duchu Goes: stále se nejedná o závodní náčiní na trať, ale o výletní čtyřkolku se sportovním charakterem. Motor má zcela plynulý nástup a ani ve vyšších otáčkách neztrácí sílu. Převodovka je přesná.
Jízda:
Pár kol trvá než se dostanu do rytmu, zprvu je jízda na
Goes 400S rozházená. V pantu jsem byla snad v každé zatáčce, asi jsem na ní moc tlačila. Po rozehřátí jsem uklidnila jízdu a rázem mi to čtyřkolka vrátila čistou a přehlednou jízdou.
Hodně mě překvapily gumy, které držely stopu a odezva podvozku, která odváděla dobrou práci a do řídítek mi tak nechodily nervozní zpětné rázy. S
váhou čtyřkolky se dá lehce poprat i ve skocích, kde se čtyřkolka chovala vyváženě, ale samozřejmě se nejednalo o veleskoky jako na MMČR.
Vyváženost čtyřkolky byla patrná i v bočních náklonech kde se Goes
choval velmi klidně a neměl sebemenší snahu se převrátit. Totéž platí i do výjezdů. Naopak záporně hodnotím spodní
oplastování kyvky, tady mi často přišlo nevhod jak je sportka nízká a taky se do plastů zbytečně zachytávalo bahno. Trochu bych přitvrdila i na
stupačkách, ze kterých mi sem tam sklouzla noha, stačilo by jen víc nabrousit hrany, tak aby ve stupačkách líp držely MX boty.
Sporťák na pohodu:
Po tom co jsem 400S prohnala všude kde jen to šlo, přišla otázka kam s ní? Pro co je tento model vlastně určený a komu je ušitá na míru? A ano, je to opravdu tak jak jsme již psali, čtyřkolka je nastavena v duchu Goes: stále se nejedná o závodní náčiní na trať, ale o výletní model se
sportovním charakterem.
Plně bude vyhovovat začátečníkům, mírně pokročilým a jezdcům milujícím výlety nejen okolo komína. Ač je čtyřkolka
homologována pro dva jezdce, stále mějte na paměti, že se jedná o sportku a tak tu je spíš pohodlí pro jednoho jezdce. V krajní nouzi se dva jezdci dostanou z bodu A do bodu B. Model je k dodání v černé a bílé variantě.