QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Offline

Nick: DiscoDrak
Město: Vyškov-Předměstí
Kraj: Jihomoravský
Věk: 4 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 25.09.2023 Registrace: 11.04.2020

Polaris Sportsman XP 1000 (2021)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Polaris sportsman XP 1000 !!S!! Tak to je vznášedlo na čtyřech kolech! Výkonu dost a ten famózní podvozek - to je lahoda poježdění. Alespoň za mě teda... :)

Zkušenosti, recenze, popis:

Ano, ano, vím, teď budu psát jako všichni ostatní, že prostě čína je hnuj a že jsem si po CF Gladu 1000 pořídil konečně pořádný stroj,... atd. - a just nebudu. Stojím si za tím, že (možná bohužel) číňan dokáže nabídnout dospěláckého litra, který sice určitě není těch kvalit jako Polaris, či CanAm, ale přesto tvrdím, že pro nenáročného majitele, a myslím, že těch bude hodně, je Glad opravdu uspokojivá varianta a mnoho lidí bude spokojených, či nadšených. Není každej střelec, který potřebuje jezdit na tom nejlepším, ale třeba existujou lidi, který si v sobotu, či neděli projíždějí po polňačkách s dcerou za zády s kámošema a nepotřebujou trhat trsy trávy a lítat po lesních cestách, či na okruhu kudlu. (Takovýho kámoše mám..)

No a teď k tomu esku - Tak nějak jsem začal pokukovat po něčem lepším a narazil jsem na to esko od Polarisu. Polaris Sportsman se mi vždy líbil vzhledem, ale vždycky jsem si ho vymluvil, jako že je to strašně drahé a ještě není dostatečně pro dva (on je, ale ne tak pohodlně jako třeba Glad..).

No ale, když jsem viděl poprvé to esko, tak i na videích to bylo veliký a hlavně široký tak, že se mi to líbilo moc a moc, no a pak když jsem viděl jak s tím borci dokážou mazat v terénu, tak jsem pojal hříšnou myšlenku, že utratím ty hrozný prachy.
Narazil jsem na možnost od Olomouckého dealera se na tom projet v Mohelnicích v lomu, tak jsem se v klidu zaregistroval (bylo to cca za měsíc a půl) a že se teda nejdřív projedu a pak uvidím jestli teda jako jo - jsem přece už dospělej člověk a ne dvacetiletej mlíčňák co potřebuje všechno hned, ne..

Byl víkend, tak jsem si udělal čas a hodil na net svého Glada s tím, že to určitě potrvá než se prodá, tak s tím pomalu začnu. To baly sobota a v borec mi volá v pondělí ráno v 8, že si pro něj ve středu přijede. Uppps! Tak to je fofr.
Popadla mě panika - jako, že prodám Glada (asi jsem dal nízkou cenu, když do toho jde ten borec tak po hlavě!) a doma budu mít co? Ještě ten celosvětový problém s chipy do aut - to se bude čtyřkolek určitě taky týkat - a budu rok, či dva bez čtyřkolky!!!

Tak jsem začal obvolávat dealery, jestli mají to esko na skladě a jestli by se na tom šlo projet. Dealer v Olomouci mě zklamal, že momentálně nemá a že čeká i na to, na kterém se bude jezdit v té Mohelnici a pak jsem objevil ještě Dealerství v Otrokovicích.
Musím říct, že obecně vůbec nemám rád lidi, kteří se zabývají prodejem, protože jejich cíl je jasný - prodat, a leckdy se neštítí nějakou pravdu ohnout či zamlčet, či dokonce zalhat. Jaké překvapení mě čekalo při komunikaci s majitelem (a závodníkem na čtyřkolkách - což jsem zjistil až následně) Michalem Adamíkem z Otrokovic. Hned mi do telefonu nasolil i nějaké neduhy těchto strojů a že jsou věci, které preventivně kontroluje a opravuje po pánech z Amáru, protože ví, že se jim občas také něco nepovede (myšleno jako dotáhnout šrouby tam a tam...). Michal prostě není klasický prodejce, ale spíš ten závodník a borec co tomu rozumí a přesto to na první dobrou nedává na odiv. A to je super. Celkově mě komunikace jen a jen povzbudila a tak jsem se domluvil na projížďce na esku na tu středu co měl přijet ten kupec - samozřejmě ještě předtím, než měl přijet, pro jistotu... :)

Michal mě po prvotním rozhovoru podal klíčky a říkal: \"Jeď\" - má kolem svého Dealerství a autoopravny celkem velký pozemek, takže jsem mu začal načechrávat travičku okolo baráku a...??

Motor - to se nedá porovnat. Papírové hodnoty jsou téměř stejné jako u Glada, ale to je prostě jiný level. Ten má síly daleko více. Znovu a znovu jsem palcem tlačil na páčku a vychutnával si jak motor břitce vletí do otáček. Žádná vůle na plynu, pomalý odhadnutelný náběh páčky a silná odezva. To je to co jsem si zapamatoval jako první
S motorem je krásně sladěný variátor - u Glada mě štvala ta kombinace necitlivého plynu na páčce a trhavého rozjezdu na variátoru, ikdyž jsem se snažil být super jemný na plyn, tak to nakonec přece cuklo a na zpětný chod v garáži na kachličkách i protočilo kola. Esko mě nabídlo to, co jsem hledal a u Glada nenašel - ta hladkost chodu a jemnost plynu.
Podvozek - no týýý vole! (Sorry jinak to nejde popsat). Pokud motor je jiný level, tak podvozek je jiná dimenze. Na tom pozemku jsem našel jednu větší díru a když jsem ji přejel takovou rychlostí, že by mě Glad velmi jistě shodil ze sedla, tak se mi roztáhla huba od ucha k uchu... A ta šířka - myslím, že to bude asi jedna z nejširších 4kolek, né-li vůbec nejširší na trhu a to byl trumf, který nepřebila žádná jiná kolka! Bylo rozhodnuto.

Pak už to bylo dílo pár dnů - borec přijel pro Glada a byl z něj nadšený a já si za pár dní nechal od Michala přivézt již přihlášené Esko a byl též velmi nadšený. Zase je na světě o trochu radosti více!

Ještě musím poznamenat, že mě Michal pozval na jeho Polaris Den v Pánově u Hodonína na trať a tam jsem poznal jak rychle se dá na polarisu jet, aniž by člověk ztrácel kontrolu nad strojem. To už prostě Číňan nedá.
Měl tam několik strojů a mezi nimi i oturbované RZR s myslím 118kW. Jezdil tam pořád dokolečka a vždy nějakého návštěvníka vedle sebe. No a když zase připlachtil do tábora a onen návštěvník Polaris Days odvrávoral pryč od stroje, tak Michal zařval: \"Tak kdo další?\". Nikdo se neozval, tak jsem slyšel jak mi z úst letí: \"Já, Michale, já - už běžím..\"
Sednu vede něj a asi minutu zápasím s 5-ti bodovými pásy. Mezitím se mu snažím vysvětlit, jako že by měl jet pomalu, protože se vždy bojím, když něco neřídím (fakt, i v normálním autě se bojím, když řídí někdo jinej). No a jeho odpověď mě tak nějak neuspokojila: \"Se vám divím, že sem do toho lezete, to já bych nemohl...\"
První metry mě utvrdily v tom, že jsem opravdu nebyl psychicky připraven na to co následovalo. Sorry, to se nedá popsat - snad jen otázkou: Měli jste někdy cca 10 min v kuse intenzivní strach, že v dalším momentě musíte zemřít?? Bál jsem se jako prase, zapřel se nohama dole do podlahy a rukama o madlo na palubce a doufal, že to nějak dopadne. Bylo jasný, že Michal to má v ruce, nicméně se mě stále honily myšlenky hlavou jako třeba: chápe, že se tady v téhle zatáčce můžeme otočit a metat kozelce, když pojede takto rychle!!
Někde v půlce kola jsme dojeli dvě čtyřkolky. Hurá, říkal jsem si, teď musí zpomalit, to jinak nejde. Omyl - za hlasitého dlouhého troubení to vzal mimo trať přes rygoly, vysokou trávu a nízké mlází jen kousek od břízek, které tam rostou... fuck! A dál motor zpíval písničku o vysokých otáčkách, všechny čtyři hrabaly a ta veliká RZR kolka se hrnula pořád bokem, či na ty obrovský muldy vjížděla tak rychle, až nám občas přední kola narážela na limit tlumičů. Kousek poté to můj mozek vzdal se vůbec dál bát a tak nějak už mu to bylo jedno. :))

Pěkně jsem Michalovi poděkoval a odpotácel se k jeho ženě Věře, která tam řídila catering to trošku rozdýchat... No prostě zážitek.

A jinak jsem asi pěkná máčka, protože s Michalem nakonec stejnou trať ve stejném kalupu absolvovala moje žena a po vystoupení se usmívala a tvrdila, že se jí to líbilo. :)

Tedy na závěr znovu k tomu Esku - je to bomba stroj, koukejte se na tom projet a uvidíte zda je to to, co hledáte a pokud se k tomu odhodláte, tak mohu vřele doporučit Michala Adamíka a jeho dealerství v Otrokovicích.
Čus

Fotogalerie:

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:3x
Hodnocení jen pro přihlášené

Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montáž výfuků od firmy RJWC POWERSPORTS...Fakt pecka zvuk..

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 11. Leden

Journeyman Gladiator X8

Dovolím si pochlubit se nápadem na Glada X8. Třeba někoho inspiruji s podobným dilema. Snažil jsem se sehnat nějaké rozumné držáky na nosič, abych mo...

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku

Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.31s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce