asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Jaký olej dáváte?

02.05.2009   20:54

cort cort Město: Havlíčkův Brod
IP:78.136.190.xxx
Offline 28/2946

Čeká mě další výměna a jen tak pro zajímavost se ptám, co tam lijete Vy (značka i typ). A to jak do motoru, tak i do převodovky (ti kteří mají společnou náplň pochopitelně co dohromady).

Odpovědi: Jaký olej dáváte?

10.03.2010   16:41   #31 Téma: Jaký olej dáváte?

fanda9 fanda9 Město: Rychnov nad Malší
IP:78.136.144.xxx
Offline 0/312
Linhai 400 4x4

Dasen> Ráďo jsi to ty?Doubravice u ČB?
za mě taky Motorex 10W-40,Motul totiž vypadá i novej jak když na tom už někdo odjezdil 100mth .Ještě rada(tak jsem to podle odborníka dělal já)nevěděl jsem co tam je za oil,tak jsem vypustil nalil novej(používám Q8 do BMW-115kč/l ),navrčel to,nechal pár minut běžět,vypustil-nechal POŘÁDNĚ vykapat a nalil zas novej.Aby jsi měl jistotu,že ten starej oil je fakt pryč všechen.A výplachovej oil jsem používat nechtěl.Tak ať se daří



Naposledy editováno 10.03.2010 16:50:35

Citace | Odpovědět

10.03.2010   16:58   #32 Téma: Jaký olej dáváte?

Dasen Dasen Město: Doubravice
IP:88.146.126.xxx
Offline 2/82
Arctic cat 500 TRV

fanda9> Ahoooj, sem to já. Dík moc za radu, já právě slyšel že ten Motul je dobrej, ale už ste na mně dva s Motorexem, tak to asi udělám podle tvýho návodu i s tim průplachem a bude to jistota.
Kde v ČB se dá rozumně nakoupit ten Motorex nahodou nevíš?

Citace | Odpovědět

10.03.2010   17:03   #33 Téma: Jaký olej dáváte?

fanda9 fanda9 Město: Rychnov nad Malší
IP:78.136.144.xxx
Offline 0/312
Linhai 400 4x4

Dasen> čáááu,jsi to ty! Až budu pojízdnej-dáme vyjíždku!Já dával Motorex do starý kolky,a spokojenost.Kupoval jsem vždycky u viaduktu,v Kawasaki u Rudy,myslím že cena bude + - 5 korun stejná všude,a když neměli tam tak vedle v Hondě,Smrž jako Smrž

Citace | Odpovědět

10.03.2010   17:22   #34 Téma: Jaký olej dáváte?

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

JourneyMan> Džorny, co doporučujete do Gladů?

Citace | Odpovědět

10.03.2010   18:09   #35 Téma: Jaký olej dáváte?

vano vano Město: Ludvíkov
IP:88.101.254.xxx
Offline 1/114
TGB Target 525 4x4

Já dávám SHELL ADVANCE VSX 10W40 4T.Krmil jsem tím i čínu 200ccm,a spokojenost.Cena za litr 249kč

Citace | Odpovědět

10.03.2010   18:41   #36 Téma: Jaký olej dáváte?

CLIF CLIF Město: Hoštka
IP:85.70.194.xxx
Offline 0/111
CF Moto 530 RX - A

Dávám Motul 5100-10w40

Citace | Odpovědět

10.03.2010   19:06   #37 Téma: Jaký olej dáváte?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

CLIF> Já to stejný!!!

Citace | Odpovědět

10.03.2010   22:35   #38 Téma: Jaký olej dáváte?

alesmoto alesmoto Město: Rakovník I
IP:78.111.124.xxx
Offline 0/41

Dasen>fanda9> Ahoooj, sem to já. Dík moc za radu, já právě slyšel že ten Motul je dobrej, ale už ste na mně dva s Motorexem, tak to asi udělám podle tvýho návodu i s tim průplachem a bude to jistota.
Kde v ČB se dá rozumně nakoupit ten Motorex nahodou nevíš?


Nic nevyplachuj, to je dost zbytečná záležitost. Ta decka, co tam zbyde nic neprovede, to by tam někdo před tím musel nalejt elektrolit
Oleje jsou povětšinou mísitelný. A i když nejsou, nic zásadního to neprovede.
A k tomu Motorexu - i v polosyn. má viskozní index(dost důležitá hodnota), jak spousta olejů v plný syn. Funguje dobře, taky na něj jedu.

Citace | Odpovědět

10.03.2010   22:38   #39 Téma: Jaký olej dáváte?

Penca Penca Město: Třebíč
IP:88.102.248.xxx
Offline 1/37
Kawasaki KVF 750 4x4

Motorex 10W-40

Citace | Odpovědět

10.03.2010   22:49   #40 Téma: Jaký olej dáváte?

Lisak123 Lisak123 Město: Sklené nad Oslavou
IP:213.192.6.xxx
Offline 0/200
Polaris Sportsman XP 550

I když jedná o auta, může to pomoci
Porovnání jednotlivých značek olejů:

Zde musíme rozlišovat značku jako celek a jednotlivé oleje od jedné značky. O tuzemských olejích jsem již psal, celkově tyto oleje nepatří ke špičce, ale v mnoha případech pro starší typy vozidel vyhoví, největší předností je jejich cena. Mezi tuzemské můžeme zařadit i slovenský Madit, oleje jsou srovnatelné, kdysi to byl vlastně jeden podnik s různými názvy. Pokud bych chtěl použít olej syntetický, použil bych olej západní produkce. Tuzemské syntetické oleje jsou prakticky stejně drahé a ta ruská ropa…
Obecně se tvrdí, že kvalitní výrobce olejů se pozná podle toho, jestli dokáže vyrobit kvalitní olej pro motocykly. Zde úplně propadl Valvoline. Oleje Texaco, Mobil, TotalFinaElf, Fuchs Titan, Esso, Agip, Aral patří do skupiny těch lepších. Kdo prý koupí tyto značky, neprohloupí. Zvláštním případem je francouzská firma Elf. Už 18 let se jejich výrobky používají u Fordu jako první náplně (to už o čemsi svědčí), dále je plní Opel, Mazda, Nissan atd. Nyní je Elf součástí TotalFinaElf, fúze byla nutná z důvodu přežití. Castrol toho sice hodně v reklamních letácích napovídá, ale „skutek utek“. Nejsou to špatné oleje, ale zase není třeba věřit všemu, čím nám krmí zrak a sluch. Vyrábí oleje od kvalitních po velmi průměrné, horšími zásobuje východní trh, protože na západě již o ně není zájem. Navíc ze sebe dělá přemrštěnou cenou cosi, co ve skutečnosti není („My jsme nejstarší a tak jsme nejlepší…“). Slogany typu „Originální receptura Castrol“, „Originální technologie Castrol“ atd. je pouze oblbování zákazníků. „Originální technologie“ je všeobecně známý postup výroby olejů (každý velký výrobce má tedy „originální technologii“), záleží pouze na dodržování technologické kázně. Olej se nedá vyrobit jinak než se nyní vyrábí a pokud ano, je to z cenového hlediska nepřijatelné. Další značky, pokud používají arabskou nebo ropu Brent, dokáží vyrobit oleje stejně kvalitní, pokud jsou ochotné jít do konkurence a použít všechna „předepsaná“ aditiva v plném množství. Celkově je např. o olejích ÖMV špatné mínění (odpovídají olejům tuzemským), na druhé straně mají olej schválený VW pro motory s prodlouženou výměnnou lhůtou – ovšem nikdo neví, je-li to jejich vlastní výrobek, nebo pouze koupený produkt nalitý do vlastních obalů (běžná praxe mezi výrobci). Také u nás neznámé značky mívají oleje velmi kvalitní, ale protože nám uvedená značka nic neříká, nebereme ji vážně (VAT, Vapsoil, Veedol, DEA). Většinou tyto značky patří velkým společnostem, jako BP (poslední dobou se jejich oleje výrazně lepší), Shell atd. Dalším problémem je rozlišování olejů pro jednotlivé trhy, často se i původně kvalitní výrobek, který byl „přepracován“ pro východní trhy, změní k nepoznání, nejčastěji se nedodržuje viskozitní index pro nízké teploty. Pennzoil také není kdovíco, že se dostal do Škoda Auto pro první náplně není zase nic tak světoborného, do Felicií se dával kdejaký lepší minerál, stačilo když splňoval to, co dokázal splnit Mogul Forte GX. Pennzoil září (s Texacem) v Americe, v Evropě jde o průměrnou značku.

Citace | Odpovědět

10.03.2010   22:51   #41 Téma: Jaký olej dáváte?

Titán Titán Město: Měšice
IP:88.102.135.xxx
Offline 3/444
Yamaha Grizzly 700

Zdar já dávávm Motorex 10w/50 přímo pro 4kolky naprostá spokojenost .

Citace | Odpovědět

11.03.2010   17:30   #42 Téma: Jaký olej dáváte?

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

pool-450> Zkus např. Repsol 10W/40 4T off road. Je vhodný jak na čtyřkolky, tak i enduro, nebo MX.
Myslím, že při ceně cca 240kč/ltr to docela jde. Jedná so syntetický olej. Dle prodejce je poměr při výrobě minerál/syntetika-40/60. Je to olej vhodný do prašného prostředí, takže přímo pro nás.

Citace | Odpovědět

11.03.2010   21:09   #43 Téma: Jaký olej dáváte?

alesmoto alesmoto Město: Rakovník I
IP:78.111.124.xxx
Offline 0/41

Jirka-KTM>pool-450> Zkus např. Repsol 10W/40 4T off road. Je vhodný jak na čtyřkolky, tak i enduro, nebo MX.
Myslím, že při ceně cca 240kč/ltr to docela jde. Jedná so syntetický olej. Dle prodejce je poměr při výrobě minerál/syntetika-40/60. Je to olej vhodný do prašného prostředí, takže přímo pro nás.


Máš k tomu oleji nějaký hodnoty? Hlavně by mě zajímal index viskozity. Dej vědět

Citace | Odpovědět

14.03.2010   18:49   #44 Téma: Jaký olej dáváte?

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

alesmoto> To nemám, toto samozřejmě na té nálepce na oleji není. To by jsi se musel zeptat přímo výrobce, případně dovozce, jestli by toto vyčetl z nějakého katalogu. Ale řekl, bych, že olej dobrý, vzhledem k tomu, že tuto značku doporučuje i Honda. Tak jak KTK třeba výhradně Motorex apod. Z tohoto nelze nic usuzovat, záleží na tom, kdo má větší lobbi.

Citace | Odpovědět

14.03.2010   18:55   #45 Téma: Jaký olej dáváte?

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

CLIF> Tohoto oleje bych se taky nebál, protože na něj jezdím již 2 roky crossku. Jestli se nepletu, tak je to syntetika s větším množstvím speciálních příměsí. U nás to kluci rozlívají do flašek po 220 kč/ltr a jsem s ním max. spokojen.Za tuto cenu zbytečně nezkouším co motor vydrží, měním častěji a při rozdělání motoru vše v perfektním stavu. A musím podotknout, že crossku tahám podstatně víc za uši než glade!

Citace | Odpovědět

14.03.2010   19:05   #46 Téma: Jaký olej dáváte?

Saimon Saimon Město: Hodonín
IP:85.13.108.xxx
Offline 1/9294
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250

REPSOL 10W-40

Citace | Odpovědět

14.03.2010   19:09   #47 Téma: Jaký olej dáváte?

Aligator.avs Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

Saimon1>REPSOL 10W-40



Taky jsem zastánce této značky

Citace | Odpovědět

14.03.2010   23:44   #48 Téma: Jaký olej dáváte?

alesmoto alesmoto Město: Rakovník I
IP:78.111.124.xxx
Offline 0/41

Taky dávám do svýho pětikila Motorex polosyn. 10w40 cca 260 Kč - plná spokojenost. Teď ale zkusím plnou 10w50 pro ATV od Elfu skoro za stejnou cenu

Citace | Odpovědět

15.03.2010   08:40   #49 Téma: Jaký olej dáváte?

sq sq Město: Praha
IP:90.179.129.xxx
Offline 2/1970
SMC RAM 520, Yamaha YFM 700 Raptor

www.quadracing.estranky.cz

Citace | Odpovědět

15.03.2010   09:32   #50 Téma: Jaký olej dáváte?

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:85.71.12.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Jirka-KTM>pool-450> Zkus např. Repsol 10W/40 4T off road. Je vhodný jak na čtyřkolky, tak i enduro, nebo MX.
Myslím, že při ceně cca 240kč/ltr to docela jde. Jedná so syntetický olej. Dle prodejce je poměr při výrobě minerál/syntetika-40/60. Je to olej vhodný do prašného prostředí, takže přímo pro nás.



pozor je zo polosyntetika !!!!!!, tím ale nesnižuji kvalitu tohoto oleje já ho dříve používal taky.
nevěř všemu co píšou

Citace | Odpovědět

15.03.2010   10:52   #51 Téma: Jaký olej dáváte?

dajda dajda Město: Doubravník
IP:88.101.64.xxx
Offline 0/100

Zdravím právě se chystám měnit oil v 4kuli mám suzuki 750 a nevím jaký oleje dát do přední a zadní rozvodovky když v zadní je brzda v oleji, co do motoru a co do převodovky nebo je motor s převodovkou dohromady. Kolik je zhruba množství v jednotlivých dílech abzch toho nekupoval moc jediný co sem si zatím objednal je olejový filtr a doporučen mě byl olej motorex origo na čtyřkolky, ještě by mě zajímalo jestli někdo nevíte utahovací moment na vypoušták tak prosím o radu nebo odkaz kde se něco dočtu díky

Citace | Odpovědět

16.03.2010   11:24   #52 Téma: Jaký olej dáváte?

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

Leos2> Ahoj, ty jsi zřejmě nečetl můj příspěvek pozorně! Proto jsem schválně napsal poměr polosyntetika/syntetika. Na balení je napsáno syntetika, né plná syntetika! Souhlasím s tím, že je to trochu zavádějící. Dříve toto označení znamenalo automaticky plně syntetický olej, dnes né. Já samozřejmě vím, že při poměru 40/60 má olej mnohem blíže k polosyntetice. Je to takový obchodní trik, ale nemění to nic na tom, že je olej pro tuto oblast postačující. Navíc to taky napoví cena (za cca 240kč/ltr, nemůže být plná synt.)
Ale abych si trochu rýpnul, na balení je psáno syntetika!!!

PS: To samé platí pro Motul 5100 (také to není plná synt. i když je to psáno!)

Citace | Odpovědět

16.03.2010   12:18   #53 Téma: Jaký olej dáváte?

alesmoto alesmoto Město: Rakovník I
IP:90.181.31.xxx
Offline 0/41

Jirka-KTM>Leos2> Ahoj, ty jsi zřejmě nečetl můj příspěvek pozorně! Proto jsem schválně napsal poměr polosyntetika/syntetika. Na balení je napsáno syntetika, né plná syntetika! Souhlasím s tím, že je to trochu zavádějící. Dříve toto označení znamenalo automaticky plně syntetický olej, dnes né. Já samozřejmě vím, že při poměru 40/60 má olej mnohem blíže k polosyntetice. Je to takový obchodní trik, ale nemění to nic na tom, že je olej pro tuto oblast postačující. Navíc to taky napoví cena (za cca 240kč/ltr, nemůže být plná synt.)
Ale abych si trochu rýpnul, na balení je psáno syntetika!!!
Že nemůže bejt za ty peníze plná syn.? Někde v obchoďáku možná (pokud by něco takovýho prodávali)
Může bejt - budu jí dávat a je to od dobrýho výrobce - ELF! A ta cena je 249Kč - jo je to za litr

PS: To samé platí pro Motul 5100 (také to není plná synt. i když je to psáno!)

Citace | Odpovědět

20.12.2010   10:56   #54 Téma: Jaký olej dáváte?

jade.blesk jade.blesk Město: Opava-Město
IP:88.100.76.xxx
Offline 9/1414

neco o olejich ;;Motorové oleje pro 4-dobé motocykly

Proč musí být oleje pro motocykly jiné než oleje automobilové?

Správné oleje pro mazání čtyřdobých motorů motocyklů jsou sice podobné automobilovým motorovým olejům, ale nejsou stejné! Pro posouzení kvality olejů pro supervýkonné vysokootáčkové motocyklové motory nestačí obvyklé srovnání jejich druhu, viskozity a výkonnosti. Někteří výrobci proto již vyvinuli speciální oleje, které odpovídají odlišným požadavkům na mazání motocyklových motorů.

Co motocyklový motor potřebuje?

Moderní motocyklové čtyřdobé motory jsou vysokootáčkové motory s velkým litrovým výkonem mají malé olejové náplně, a navíc mají ve většině případů společnou náplň pro mazání motoru i převodů. Navíc se u motocyklů vyskytují konstrukční prvky, které jsou u automobilů naprosto neznámé: mokrá spojka, mokrá volnoběžka startéru. Tyto skupiny, které běží v lázni motorového oleje kladou protichůdné požadavky na motorový olej - jeho základním úkolem je snižovat tření, ale na určitých plochách musí být jistá hodnota tření zachována. Z principu je tedy vyloučeno použití moderních automobilových olejů, které jsou za účelem úspory paliva tzv. "friction modified", tedy upraveny pro minimalizaci tření.
Pro motocyklové motory jsou vyžadována maziva s velkou zatížitelností, vysokou tepelnou stabilitou a dobrou odolností vůči střihovému namáhání. Tento parametr, nezbytný pro spolehlivou funkci a životnost převodovky, představuje odolnost olejového filmu proti jeho přerušení na zubech ozubených kol. Je definován tzv. indexem střihové stability (SSI - Shear Stability Index). Jeho nízká hodnota, okolo SSI = 20, označuje výbornou stabilitu. Typický automobilový motorový olej má tuto hodnotu mezi 30 a 50. Naproti tomu špičkový závodní motocyklový olej má SSI = 5, což je naprosto výjimečná hodnota.

Jedno nebo vícerozsahové oleje?

Na úvod trochu rekapitulace: Třída oleje je dána jeho viskozitou při určité teplotě a je vykazována jako číslo třídy SAE (např. SAE 15 je olej s nižší viskozitou než SAE 50). V minulosti výrobci motorů vyžadovali (a zřídka tak ještě předepisují) použití olejů s nižší viskozitou v zimě a s vyšší viskozitou v létě, kdy viskozita olejů se stoupající teplotou klesá. Zavedení vícerozsahových olejů umožnilo používání stejného oleje po celou sezónu. Například olej SAE 15W-50 se při studeném startu v zimě chová jako SAE 15W a při provozu v letním vedru jako SAE 50.
Schopnost oleje chovat se tímto způsobem je v recepturách na základě minerálních olejů zajišťována aditivací modifikovanými polymery - tato aditiva se nazývají zvyšovače viskozitního indexu (VII - Viscosity Index Improvers). Negativní vlastností všech VII je ale jejich postupná degradace a ztráta účinnosti způsobená zejména střihovým namáháním, které je v motocyklových pohonných jednotkách velmi výrazné. Na druhé straně, některé syntetické základové oleje (zejména syntetické estery, ale i jiné,nové typy syntetických olejů) vykazují přirozené vícerozsahové vlastnosti a aditivaci pomocí VII nevyžadují.
Vedle odolnosti proti opotřebení, snižování tření a antikorozních vlastností je kvalita vícerozsahového motorového oleje dána také tím, jak si olej svoji viskozitu zachovává během výměnného intervalu. Výrobci motocyklových olejů proto věnovali značný čas a vývojové úsilí, aby jejich vícerozsahové oleje pro čtyřdobé motory motocyklů vykazovaly vynikající vlastnosti stability ("stay-in-grade").

Syntetický nebo minerální olej?

Minerální oleje jsou dostačující pro mazání většiny starších motorů i pro nové stroje s nižším měrným výkonem, ale po zavedení kategorie závodních motocyklů Superbike (1988) se stal nezbytným naprosto nový přístup k problematice mazání motocyklových motorů. Bylo sice dosaženo značných zlepšení ve vývoji konvenčních olejů na minerální bázi, ale navzdory velkému úsilí autorů receptur nedosahují úrovně ochrany potřebné pro nejnovější vysoce zatěžované motory. Tato omezení způsobuje základní chemické složení těchto produktů.
Moderní motory motocyklů potřebují moderní mazání, a to vyžaduje krok k technologii syntetických maziv. Někteří výrobci zde profitují ze svého vývoje syntetických olejů pro letectví, kde bylo nutné zavedení těchto high-tech kapalin daleko dříve, než v mazání motorů silničních vozidel. Proto se v jejich sortimentu setkáváme s motocyklovými oleji různých výkonových úrovní - od plně syntetických přes oleje na syntetické bázi, polosyntetické, k olejům synteticky posíleným.

Není syntetika jako syntetika

V recepturách motorových olejů pro čtyřdobé motocykly se vyskytují jako základové oleje jednak syntetické uhlovodíkové oleje PAO, tak syntetické estery, ale i hydrokrakované minerální oleje HC. Všechny tyto oleje, posílené vhodnými aditivy, vykazují celou řadu vynikajících vlastností. Mají vyníkající mazací vlastnosti a dlouhou životnost, proto výborně chrání všechny součástky proti opotřebení, a to navíc při nízkých i vysokých teplotách

Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.

Ochranný olejový plášť

Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.

Hodnocení motocyklových olejů

Pro řadu čtenářů bude asi překvapením, že nejvyšší výkonový standard podle API pro motocyklové motory byl donedávna SG. Oleje s klasifikací vyšší než SG jsou totiž orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech a pro použití v motocyklových agregátech nejsou většinou vhodné. Posuzování výkonnosti motocyklového oleje laickým uživatelem podle klasifikace API není reálné, protože v podstatě všechny produkty zmíněnou třídu SG (někdy i vyšší) splňují. To ovšem rozhodně neznamená, že každý olej splňující API SG či vyšší je vhodný pro mazání motocyklů!
Evropská klasifikace motorových olejů ACEA je pro hodnocení olejů pro motocykly naprosto nepoužitelná, v jejích hodnotících kritériích je kladen ještě větší důraz na úspory paliva.
Absence vhodné normy pro posuzování výkonnosti motocyklových olejů byla pociťována již delší dobu. V roce 1999 vešla zásluhou tzv. Velké čtyřky (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) v platnost nová specifikace JASO pro hodnocení olejů pro čtyřdobé motory motocyklů. Důležitou součástí testovacích procedur podle této normy je právě test tření na mokré spojce. Zatím jsou platné dvě třídy dle JASO - MA a MB.

Jaký olej tedy koupit?

Za předpokladu, že viskozitní třída nabízeného oleje odpovídá předpisu výrobce Vašeho motoru, zaměřte se na zjištění skutečnosti, zda držíte v ruce opravdu motocyklový olej. Označení třídy API SH, SJ, nebo dokonce SL Vám prozradí, olej sice splňuje požadavky na úsporu paliva v moderních automobilových motorech, ale nemusí být nutně vhodný pro mazání motoru motocyklu. Takový olej samozřejmě může vyhovět v případě, že Váš motocykl je třeba klasický BMW, Moto Guzzi, Harley Davidson (ne V-Rod), tedy stroj, který nemá výše uvedené konstrukční prvky a je z hlediska mazání podobný automobilovému agregátu. Majitelé motocyklů se společnou olejovou náplní pro motor i převodovku a s vysokým měrným výkonem motoru by se ale rozhodně měli pídit po označení JASO MA, popř. MB na obalu oleje. Dále je dobré důvěřovat značce výrobce, který se na vývoj a výrobu motocyklových maziv (nejlépe i závodních) specializuje.



Naposledy editováno 20.12.2010 10:58:42

Citace | Odpovědět

20.12.2010   10:59   #55 Téma: Jaký olej dáváte?

jade.blesk jade.blesk Město: Opava-Město
IP:88.100.76.xxx
Offline 9/1414

jinak at to tu nemusim srat vsechno mrknete na http://www.oleje.cz/...ky_vlastnosti_oleju8

Citace | Odpovědět

20.12.2010   13:26   #56 Téma: Jaký olej dáváte?

Cita29 Cita29 Město: Mohelnice
IP:88.103.233.xxx
Offline 1/489
Yamaha YFZ 450

Motorex 10W50 (závodní)

Citace | Odpovědět

20.12.2010   15:11   #57 Téma: Jaký olej dáváte?

Qwerty-HE Qwerty-HE Město: Humenné
IP:178.40.122.xxx
Offline 4/735

Motul 10W40

Citace | Odpovědět

20.12.2010   15:16   #58 Téma: Jaký olej dáváte?

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Addinol 10w50

Citace | Odpovědět

21.12.2010   19:33   #59 Téma: Jaký olej dáváte?

Ludwajs Ludwajs Město: Lubná
IP:85.132.162.xxx
Offline 0/109

Vegetol gold slunečnicový olej
64.50

http://img199.imageshack.us/img199/4474/vegw.jpg

Citace | Odpovědět

21.12.2010   19:41   #60 Téma: Jaký olej dáváte?

Bushman Bushman Město: Karlovy Vary
IP:90.176.201.xxx
Offline 0/47
Yamaha Grizzly 700

Používám švýcarský motocyklový olej Midland 10-40W mám na něj najeto 12000 km,je pro vysokootáčkové motory což naše čtyřkolky jsou i když se to nezdá,ale točí se běžně v 5000 tisících otáčkách.Doporučuji a hlavně ta super cena 200 Kč,takže nemusím počítat přesně km,olejový filtr HIFLO 204 pro yamahu 700 za 175.-Kč.Do diferáku a rozvodovky od stejného výrobce cca 1L za 220.-Kč

http://www.kvracing....oil-sae-10w-40-1litr

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.75s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce