asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

11.09.2020   21:27

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Ahoj,
Hledám svou první a tak nevím, jestli ty parametry jdou zkloubit. Hledám a zatím nenacházím. Ocením jakoukoliv radu.

Rád bych:

Dvoumístná
4x4 s odepinatelnou přední nápravou, aby šel drift
Možnost namontování sněžných pásů
Na SPZ
Posilovač

Předpoklad je 50:50 silnice:terén. Roční nájezd předpokládám tak 3-5tis. Cena není limitujícím faktor, ale do 200tis bych se rád vešel. Nejsem si jistý převodovkou, ale vzhledem k nezkušenosti asi automat.

Díky

Naposledy editováno 11.09.2020 21:38:30

Odpovědi: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

24.09.2020   21:59   #31 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

JK-SK-BB JK-SK-BB Město: Vígľaš
IP:213.81.178.xxx
Offline 0/5

Pospa.NET>Krom jiného je tu velká pravděpodobnost, že se na koupi nového stroje bude podílet pojištovna. Neplánuji nehodu, ale statisticky je to pravděpodobné.

Chápem dobre že si chceš dať na ATVčko aj havarijnú poistku?



Naposledy editováno 24.09.2020 22:00:10

Citace | Odpovědět

25.09.2020   10:24   #32 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

JK-SK-BB>Pospa.NET>Krom jiného je tu velká pravděpodobnost, že se na koupi nového stroje bude podílet pojištovna. Neplánuji nehodu, ale statisticky je to pravděpodobné.Chápem dobre že si chceš dať na ATVčko aj havarijnú poistku?



Ahoj. Ano, chápeš to dobře. Už jsem koukal kde a za kolik to lze pojistit. Docela mě zaskočil rozsah cen od cca 60 tis az na cca 10tis za rok.

Citace | Odpovědět

26.09.2020   11:59   #33 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Cipísek-Zdenda Cipísek-Zdenda Město: Teplice
IP:62.240.166.xxx
Offline 0/55
Can-Am Outlander 1000R

Ahoj, nějak trochu tápu v tom co vlastně chceš, nehledě na to, že mi přijde a to bez urážky, že na to jdeš až moc vědecky. Řešíš tady stabilizátory atp. přitom vždy je důležité to, zda je stroj celkově sladěný dohromady, kde a jak chceš jezdit... CF moto je lehkém i těžším terénu uskákaná koza, i kdyby měla stabilizátorů 10, v rychlých zatáčkách je znát vysoké těžiště, na cestě se s tím neotočíš protože to má velký poloměr otáčení a o dalších detailech ani psát nebudu. Někomu holt tradičně pískající brzdy, blbě ukazující palivoměr, vakl v řízení již po 500km atd. atd. nevadí a je to normální. O tom, že je tady zase ta strašná nutnost 1000 ccm obsahu, no kdybys poslechl někoho viz výše a svezl se pořádně na obou, tak zjistíš že třeba 650 CA ale i menší Polaris v klidu natře 1000 CF. O tom jak je výhodné CF prodávat jako ojeté a o té jejich záruce se raději rozepisovat nebudu. Samozřejmě papír toho snese a PR fy Journeyman si může notovat s propagandou p. Goeblese, protože to se jen tak nevidí.. (monumentální, nejvýkonější, nejlepší, záruka na vše, jak jinak uff) Mě to stálo dosti peněz a hodně nervů a tak ti nezbývá než popřát hodně štěstí! Třeba budeš mít více štěstí než já a spousta mých kolka přátel kolem mě.



Naposledy editováno 26.09.2020 12:08:54

Citace | Odpovědět

28.09.2020   16:21   #34 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Cipísek-Zdenda>Ahoj, nějak trochu tápu v tom co vlastně chceš, nehledě na to, že mi přijde a to bez urážky, že na to jdeš až moc vědecky. Řešíš tady stabilizátory atp. přitom vždy je důležité to, zda je stroj celkově sladěný dohromady, kde a jak chceš jezdit... CF moto je lehkém i těžším terénu uskákaná koza, i kdyby měla stabilizátorů 10, v rychlých zatáčkách je znát vysoké těžiště, na cestě se s tím neotočíš protože to má velký poloměr otáčení a o dalších detailech ani psát nebudu. Někomu holt tradičně pískající brzdy, blbě ukazující palivoměr, vakl v řízení již po 500km atd. atd. nevadí a je to normální. O tom, že je tady zase ta strašná nutnost 1000 ccm obsahu, no kdybys poslechl někoho viz výše a svezl se pořádně na obou, tak zjistíš že třeba 650 CA ale i menší Polaris v klidu natře 1000 CF. O tom jak je výhodné CF prodávat jako ojeté a o té jejich záruce se raději rozepisovat nebudu. Samozřejmě papír toho snese a PR fy Journeyman si může notovat s propagandou p. Goeblese, protože to se jen tak nevidí.. (monumentální, nejvýkonější, nejlepší, záruka na vše, jak jinak uff) Mě to stálo dosti peněz a hodně nervů a tak ti nezbývá než popřát hodně štěstí! Třeba budeš mít více štěstí než já a spousta mých kolka přátel kolem mě.


Ahoj. Díky za postřehy. No obsak, potažmo výkon řeším kvůli jízdě ve dvou a to vždy a všude. Už jsem si ověřil, že je to opodstatněný požadavek. S težistěm souhlasím na 100%. CFM 1000 je vysoká a tím trpí stabilita při zatáčení. Vakl v řízení, stejně jako pískající brzdy nemůžu komentovat, jednak zatím málo naježděno a jednak na CFM co mám je kompletně předělaný posilovač.
Jdu na to "vědecky" protože nemám šanci najezdit 20+ hodin na každém stroji a pak vybrat a z testovacích jízd se toho moc nedozvíš. Pokud víš o prodejci, nebo majiteli co ti půjčí stoj na týden, tak moc rád využiju. Noý stroj mi nikdo na víc jak den nepůjčil. A půjčit si 2-3 roky starý stroj je pak jako porovnávat jablka a hrušky. Proto porovnávám parametry. Zatím z mé zkušenosti vidím:

CFM X1000:
- 4x4 oproti Polarisu a Can-am je to opravdové 4x4 s vyjímkou permanentního zámku na zadní nápravě, kde je samosvor. Myslím tím, že je to uživatelsky ovladatelné. Polaris má svoje inteligentní řízení (které mě osobně nevyhovuje) a Can-am má režim 2x4 a 4x4 a ITC. Ipřímě ITC je víc o motoru, než rozvodu hnané síly. U vybraných modelu nabízí Visco-Lok, ale opět řízené elektronikou a nikoliv uživatelsky. Papír opravdu snese cokoliv, ale elektronika bude mít vždy zpoždění bez ohledu na to, jak dokonalá je. Moc rád bych udělal přímé srovnání Polaris, Can-am a CFM, pokud by se našli majitelé prvních dvou zmíněných.

Osobně se rozhoduji hlavně na následujících 4 parametrech

- rozvor, rozchod - CFM je rozhodně větší. Tj. hrorší půjezd mezi vertikálními překážkami na úkor průchodnost, lepší boční stabilita, horší předo-zadní stabilita a víc plave při vetších rychlostech. Podle preference každého lze vybrat.

- podvozek - Všechny 3 značky nabízejí A-ramena. Rozdíl je ve stabilizárech a zdvihu. Tady je to čistá fyzika. Buď je stabilita, nebo přítlak. Zase je to o preferenci

- rízení Tady je to o kompromisu stability, lechkosti řízení a poloměru otáčení. A znovu je to o preferenci.

Můj výběr byl o maximální možnosti ovládat chování přenosu výkonu na kola a z kol na podklad. Dál preferuji průchodnost terénem a opravitelnos mimo garáž. Posledním kritériem je pak podpora prodejce a prodejní síť. Tady bohužel Polaris propadá a Can-am a CFM je zhruba na stejno.

Hodne se tu diskutují finacne. Ze své zkušenosti musím říct, že čína je jen nepatrně levnější. Nad kupní cenu je nutné připočítat výměna některých komponent podvozku, aby se dorovnaly jízdní vlastnosti a u mě to bylo cca dalších 100K CZK.

Citace | Odpovědět

28.09.2020   18:56   #35 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Za mě má pohon 4x4 nejlepší Polaris, ale já jsem zaujatý pro Can Am, takže jsem se vlastně vyjádřil zcela mimo mísu.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   00:39   #36 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:85.93.97.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

1Pegas>Za mě má pohon 4x4 nejlepší Polaris, ale já jsem zaujatý pro Can Am, takže jsem se vlastně vyjádřil zcela mimo mísu.



Ahoj. Můžeš to trochu víc rozvést, prosím? Pokud je mi známo, Polaris má “computer assist” AWD. Tj. dělá si to co uzná za vhodné podle dat ze senzorů. Na “dirty road” asi nejlepší volba, ale v těžkém terénu a při extrémních rozdílech v přilnavosti jednotlivých kol to asi má minimálně velké zpoždění.
Rád bych to někdy srovnal vedle sebe. Vidět reálně jak se to chová na různých površích.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   06:45   #37 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Cirda Cirda Město: Trutnov
IP:31.133.12.xxx
Offline 3/15446
CF Moto Gladiator X1000, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X6-A EFI, Kazuma Jaguar 500 4x4

1Pegas>Pospa.NET> Dokud se sám nesvezeš s CF a potom s Can Am (samozřejmě můžeš i v opačném pořadí), je zbytečné rozdíl jednotlivých strojů popisovat.

Já už se svezl a až na to vrzání brzd zas až tak zklamaný nejsem

Citace | Odpovědět

29.09.2020   09:42   #38 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:93.91.157.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

Pospa.NET>
Hele Polárka má problém asi jen tady v ČR protože jestli si trochu zdatný v angličtině tak zjistíš, že na Youtube mají kompletní servisní návody včetně utahovacích momentů a dokážeš podle toho udělat prakticky cokoliv na mašině. A to AWD je u Polárky nejlepší jelikož ho můžeš připínat i za jízdy což u CF nepůjde a budeš muset zastavovat. Can-am i Polárka jsou jedničky ve své kategorii. A co se týká dílů tak tady v Evropě nekupuji vůbec nic (Evropa mi přijde tak trochu šizená oproti US) ale i tak si myslím, že tu dost věcí seženeš protože mám Polárku a když víš co hledáš...

PS: Jestli chceš řešit 2x4 a 4x4 tak se koukni taky na to jestli je to homologace T3b nebo L7e

Citace | Odpovědět

29.09.2020   11:27   #39 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.255.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Pospa.NET>



Naposledy editováno 29.09.2020 11:28:18

Citace | Odpovědět

29.09.2020   15:54   #40 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Jarin4X4 Jarin4X4 Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4527
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.

1Pegas> staré video Can Am ještě se starým a pomalým systémem ViscoLock



Naposledy editováno 29.09.2020 15:55:22

Citace | Odpovědět

29.09.2020   16:16   #41 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Jarin4X4 Jarin4X4 Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4527
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.

Jsem běžný uživatel 4kolek (práce okolo baráku,dřevo,tráva,sníh,sem tam nějaká ta vyjížďka) a měl jsem jak Polaris tak Can Am g1 800,awd u Polarisu je fajn,ráno pohon 4x4 zapneš a je jedno kde jedeš sám se připojuje odpojuje,prostě pecka,problém začne když jedeš po zledovatělé cestě a s pohonem AWD tě začne zadek tak nějak předjíždět a kolku honíš a mě to teda bylo nepříjemné,další problém je ve velkých prudkých výjezdech kdy je kolka zamčená a zatáčení se rovná v boj o to zda nahoře na kopci zahneš či se vyhneš a nebo nevyhneš stromu,prostě jak je to zamčený rve to kolku spíš rovně než aby to zatáčelo kam si usmyslíš,ted mám Can Am outlander G2 1000 a pocitově když pominu hodně slušný výkon motoru,perfektní podvozek díky foxům a skvělé řízení díky posilovači který je zase o kus dál než u modelu g1 tak jak i jízda ne zledovatělé cestě,tak i ty samé výjezdy do prudkých kopců mi přijde pocitově Can Am takový spíš poslušný o proti Polarisu

Citace | Odpovědět

29.09.2020   16:55   #42 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:89.203.216.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

Jarin4X4> Jenže to už dneska taky není úplně pravda protože nové modely 2017 a výš jak Sportsmanu tak i Srambleru jsou úplně nikde než ty řady před nima. Can am má dobrý 3 nastavení posilovače ale bez podvozku od foxu to není žádná extra sláva. Sportsman má v základu suprovej podvozek, který ze zkušenosti vím, ze žehlí terén na pohodičku i ve velkých rychlostech.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   17:03   #43 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Jarin4X4 Jarin4X4 Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4527
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.

Forgy> o podvozku jsem psát ani nechtěl Polárka má dobrý podvozek,šlo spíš o systém 4x4 Polaris/Can Am Na druhou stranu i tlumiče na Can Amu jsou v základu pro běžné uživatele hodně slušný



Naposledy editováno 29.09.2020 17:09:59

Citace | Odpovědět

29.09.2020   17:14   #44 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:89.203.216.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

https://youtu.be/KODFFu2j0to
V tomhle videu je v podstatě shrnuto a rozebráno co jaká kolka má. Je to velký test od Amiků akorát mi přijde, že test nemá vítěze

Citace | Odpovědět

29.09.2020   20:17   #45 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

íkvétykve íkvétykve Město: Praha
IP:85.207.122.xxx
Offline 0/68
Hsun HS700ATV

Pospa.NET> nezlob se na mě, ale řešíš chujoviny, jako kdyby jsi chtěl jet Hunt the wolf. Stejně budeš jezdit lehčí terén a kolem komína. Něco kup a užívej si ježdění. Je ideální počasí.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   21:40   #46 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

íkvétykve>Pospa.NET> nezlob se na mě, ale řešíš chujoviny, jako kdyby jsi chtěl jet Hunt the wolf. Stejně budeš jezdit lehčí terén a kolem komína. Něco kup a užívej si ježdění. Je ideální počasí.



Díky, že jsi mi řek kde a co budu jezdit. 😂

Jen pro info pokud ježděním kolem komína myslíš 14 moto hodin za víkend, z toho cca 150km polní a lesní cesty a zbytek bahna, pak jsi to trefil.
Chápu, že to asi soudíš podle sebe, ale já to mám opravdu na technické ježdění v terénu. Jinak bych 4x4 vůbec neřešil a vzal AWD.



Naposledy editováno 29.09.2020 22:42:22

Citace | Odpovědět

29.09.2020   21:48   #47 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Forgy>Pospa.NET>
Hele Polárka má problém asi jen tady v ČR protože jestli si trochu zdatný v angličtině tak zjistíš, že na Youtube mají kompletní servisní návody včetně utahovacích momentů a dokážeš podle toho udělat prakticky cokoliv na mašině. A to AWD je u Polárky nejlepší jelikož ho můžeš připínat i za jízdy což u CF nepůjde a budeš muset zastavovat. Can-am i Polárka jsou jedničky ve své kategorii. A co se týká dílů tak tady v Evropě nekupuji vůbec nic (Evropa mi přijde tak trochu šizená oproti US) ale i tak si myslím, že tu dost věcí seženeš protože mám Polárku a když víš co hledáš...

PS: Jestli chceš řešit 2x4 a 4x4 tak se koukni taky na to jestli je to homologace T3b nebo L7e



No nevím jak to měla CFM dřív. Já u všech řešil modely 2020. Testoval jsem tedy i 2-3 roky staré modely, ale tam se hůř shání specifikace od výrobce. CFM 1000 má přepínání přední nápravy i zámek diferenciálů samozřejmě připínatelný za jízdy. Sice pro to nevid9m moc vyu6it9, ale jde to. Kdy ty používáš připnutí předku za jízdy? Za mě je tam nebezpečí změny ovladatelnosti kolky, které v tu chvíli nečekáš.

Věřím, že se z USA dá objednat cokoliv, ale to asi nebude hned a pokud ano, tak za jiné peníze. A hlavně, nejsem natolik zdatný mechanik (tedy nejsem vůbec), abych si náročnější servis dělal sám. Nad to, jak ukončí záruka, jde dalšímu majiteli a kupuji nový stroj.

CFM 1000 se v homologaci T3b sehnat nedá, pokud je mi známo. Obecně se na T3b dávají jen kolky bez diferenciálů, nebo se pletu? Myslím to tak, že bez diferenciálů nemůžeš dostat homologaci L7e.



Naposledy editováno 30.09.2020 10:51:05

Citace | Odpovědět

29.09.2020   22:20   #48 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:89.203.216.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

Pospa.NET>
T3b je se zadkem na “tvrdo” a bez katalyzátoru ( méně věci = méně poruch ). L7e to všechno má. Polárka s kamnama dělají obě homologace. Kolku se zámkem předního diferáku jsem měl a musíš u toho víc přemýšlet kdy ho dát, AWD i ViscoLock ten zámek řeší za tebe ale ve finále na tom budeš jezdit ty. CFku se nedá upřít jejich propagace a dostupnost servisů, dílů a doplňků.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   23:13   #49 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Forgy>Pospa.NET>
T3b je se zadkem na “tvrdo” a bez katalyzátoru ( méně věci = méně poruch ). L7e to všechno má. Polárka s kamnama dělají obě homologace. Kolku se zámkem předního diferáku jsem měl a musíš u toho víc přemýšlet kdy ho dát, AWD i ViscoLock ten zámek řeší za tebe ale ve finále na tom budeš jezdit ty. CFku se nedá upřít jejich propagace a dostupnost servisů, dílů a doplňků.



No zadek bez diferenciálů mít nemůžu. Jezdím i silnici. Jinak souhlas se vším. Osobně preferuji možnost ovládat pohon manuálně. Musí se u toho přemýšlet, ale zase ti to dovolí drift a při jízdě v terénu se nemusíš bát, že ti počítač “zamkne” přední nápravu a ty nezatočíš.

Citace | Odpovědět

29.09.2020   23:38   #50 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:89.203.216.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

Pospa.NET>
Předek tak často mít zapnutý nebudeš, po lese i silnici dělám drifty bez problému, s tím výkonem co mám, mám problém se spis uhlídat abych to nezvedal a nedriftil Ono jezdit v normálním terénu se zapnutým předkem i bez zámku jde o něco hůře.

Citace | Odpovědět

30.09.2020   10:57   #51 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Forgy>
Já předek připínám tam kde očekávám že se bude hodit a na hodně strmých výjezdech vždy, i kdyby to byla jen ujetá rovná hlína. Sníží se tím riziko kotrmelce vzad.

BTW tam u tebe musí být asi super ježdění, co? Nevím jak teď, ale drív (10, možná 15 let zpátky) jsme občas v tom prostoru mezy K. Vary a Žatcem občas jezdili a bylo to super. Dá se tam teď, nebo už jsou tam všude zákazy a nerudní spoluobčané?

Citace | Odpovědět

30.09.2020   14:29   #52 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Forgy Forgy Město: Mašťov
IP:93.91.157.xxx
Offline 0/23
Polaris Sportsman 1000, Arctic Cat Alterra 700

Pospa.NET>
Přijde mi, že jsme na tom docela dobře co se týká ježdění "nerudní spoluobčané" jsou tu samozřejmě taky ale vesměs tu s ježděním máme pozitivní ohlasy. Ono taky záleží jak se chováš na kolce ty... Co budu vyprávět každý z nás to zná, když se chováš na tom jako kretén a plašíš myslivcům zvěř a zemědělcům jezdíš na zasetých polích, tak logicky budeš srát všechny. Máme tu suprová místa jako třeba bývalí tankodrom a na tom se dá vyřádit od bahnění až po traily a jsme tam tolerováni. Pak je tu samo sebou Doupov a to je Mekka na ježdění ale zapovězená

Jinak koukám, že ty jsi kousek od Berouna. Zkus se třeba zastavit na Žebráku u Jardy Bažanta než úplně zanevřeš na Polárky já myslím, že ti k tomu taky dost řekne a můžeš si to i odzkoušet u něj.

Citace | Odpovědět

30.09.2020   15:14   #53 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:213.81.171.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

Pospa.NET>1Pegas>Za mě má pohon 4x4 nejlepší Polaris, ale já jsem zaujatý pro Can Am, takže jsem se vlastně vyjádřil zcela mimo mísu.

Ahoj. Můžeš to trochu víc rozvést, prosím? Pokud je mi známo, Polaris má “computer assist” AWD. Tj. dělá si to co uzná za vhodné podle dat ze senzorů. Na “dirty road” asi nejlepší volba, ale v těžkém terénu a při extrémních rozdílech v přilnavosti jednotlivých kol to asi má minimálně velké zpoždění.
Rád bych to někdy srovnal vedle sebe. Vidět reálně jak se to chová na různých površích.



blbost, takhle to vubec neni...
nevím jaks k tomu přešel, ale žádný compiuter tam neni, je to čistě mechanika a jeden, nebo dva elektromagnety - podle modelu. Nic víc za tím nehledej.
žádné data, žádné senzory...



Naposledy editováno 30.09.2020 15:23:42

Citace | Odpovědět

30.09.2020   18:56   #54 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

manas76> Jak je to možné? Vždyť co nemá počítač, není dnes "in"

Citace | Odpovědět

30.09.2020   18:56   #55 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

manas76> Jak je to možné? Vždyť co nemá počítač, není dnes "in"

Citace | Odpovědět

30.09.2020   21:22   #56 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

manas76>Pospa.NET>1Pegas>Za mě má pohon 4x4 nejlepší Polaris, ale já jsem zaujatý pro Can Am, takže jsem se vlastně vyjádřil zcela mimo mísu.

Ahoj. Můžeš to trochu víc rozvést, prosím? Pokud je mi známo, Polaris má “computer assist” AWD. Tj. dělá si to co uzná za vhodné podle dat ze senzorů. Na “dirty road” asi nejlepší volba, ale v těžkém terénu a při extrémních rozdílech v přilnavosti jednotlivých kol to asi má minimálně velké zpoždění.
Rád bych to někdy srovnal vedle sebe. Vidět reálně jak se to chová na různých površích.

blbost, takhle to vubec neni...
nevím jaks k tomu přešel, ale žádný compiuter tam neni, je to čistě mechanika a jeden, nebo dva elektromagnety - podle modelu. Nic víc za tím nehledej.
žádné data, žádné senzory...



No nejsem si jistý. Podle popisu je to opravdu řízené elektronikou.

https://atv.polaris....lp/article/KA-01498/

A koukám, za jízdy to nejde zapnout. Tedy pod plynem to nejde zapnout. To jsem nevěděl.

Citace | Odpovědět

30.09.2020   22:30   #57 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Jarin4X4 Jarin4X4 Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4527
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.

Pospa.NET> a u jaké kolky jde pod plynem zapnout 4x4?Co jsem měl já Polarise tak stačilo ubrat plyn a přesunout čudlík AWD a jelo se dál,vypnout za jízdy žádný problém i pod plynem,jen se to odpojilo až když se ubral plyn,jinak neznám nikoho kdo by rozuměl a měl mockrát rozebraného a následně složeného fungujícího Polarise jako je Manas76,je to kovaný Polarisák

Citace | Odpovědět

30.09.2020   22:52   #58 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Jarin4X4>Pospa.NET> a u jaké kolky jde pod plynem zapnout 4x4?Co jsem měl já Polarise tak stačilo ubrat plyn a přesunout čudlík AWD a jelo se dál,vypnout za jízdy žádný problém i pod plynem,jen se to odpojilo až když se ubral plyn,jinak neznám nikoho kdo by rozuměl a měl mockrát rozebraného a následně složeného fungujícího Polarise jako je Manas76,je to kovaný Polarisák



No jen jsem reagoval na Forgy, kde možnost přepnout přední nápravu uváděl jako přednost Polarise. Jinak je to o konstrukci. Haldex například můžeš zamknout i za plného výkonu. Bohužel specifikace pro diferenciály u kolek se moc dohledat nedají.

No a pokud je to bez senzorů a připíná se to elektomagnety, tak čím se ovládají? Myslím AWD u Polarise přeci není trvalý pohon 4x4. A pokud by to byl samosvor, tak ten nepotřebuje elektromagnety.

Něco přeci musí dát signál kdy uzavřít a kdy povolit, nebo mi něco uniká?

Citace | Odpovědět

01.10.2020   05:54   #59 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:188.123.113.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

Pospa.NET> je to mechanické.... U polarise a zaplém 4x4 se zadní kola otāčejí rychleji než přední, nic se tam nezamyká "natvrdo". Pokud zadek proklouzne tak v předním difu se pootočí klec s váleçkama rychleji jak segmenty ve kterých jsou přední poloosy a tím dojde k připnutí předku, válečky do pohotovostní polohy přitáhne elektromagnet. Je to čistá mechanika. Za jízdy se to dá zapnout, u starších modelú se to i připlo v podstate kdykoliv za jízdy, u novějších i když se přepne čudlík na 4x4 tak se toto připne až 4kolka zpomalý na nejakých 20 km/h - tohle hlídá nejaká elektronika.
Každopádne pohon 4x4 na hoby ježdení nebo na práci v lese je ok, na závodení to ale neni. Nemá to rádo skoky pod plynem. CA má systém o hodně odolnejší, pokud zapneš 4x4 tak s tím múžeš skákat třeba pod plynem, občas sice rupne na závodech hřídel v převodovce ale jinak diferáky drží...

Citace | Odpovědět

02.10.2020   07:49   #60 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

manas76> Moc díky za vysvětlení. Myslel jsem, že to mají řešené trochu jinak, nicméně závěr asi stejný. Na Polaris nelze mít trvale 4x4. To je super pro lehký terén, ale do těžkého terénu a jízdě na ledu je to trochu nevýhoda.

Je tam nějaké blokování zpětného odepnutí? Třeba na tom ledu, kde se hned protočí i předek, tak aby to pořád nepřipojovalo a neodpojovalo. Díky

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.14s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce