asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: řemen variátoru

08.10.2018   19:13 TGB Blade 1000 EFI

páneček páneček Město: Pohořelice
IP:109.164.120.xxx
Offline 1/0

Ahoj, dnes jsem dovezl čtyřkolku ze servisu po výměně řemenu variátoru. Mám najeto 2200 km a čtyřkolka je 1,5 roku stará. Je to takhle brzo normální?

Odpovědi: řemen variátoru

08.10.2018   19:22   #1 Téma: řemen variátoru

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:188.123.115.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

09.10.2018   05:59   #2 Téma: řemen variátoru

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.209.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

A určitě ti řekli že jsi tomu nakládal víc než je zdrávo a proto ho vyměnili. Samozřejmě bez toho abys viděl starej, jak je zvykem

Citace | Odpovědět

18.10.2018   19:53   #3 Téma: řemen variátoru

kmetkomkt kmetkomkt Město: Liptovský Hrádok
IP:195.168.207.xxx
Offline 0/1

Problém ničenia variátorového remeňa môže byť v nesprávnom brzdení motorom. Celkom určite to platí pre TGB 1000. Na hnacom kotúči je jednosmerné ložisko, ktoré sa v jednom smere voľne otáča a v druhom smere je zaseknuté. Jeho jedným účelom je voľné otáčanie hnacieho kolesa, bez prenosu sily na remeň pri voľnobežných otáčkach. Na to by postačovalo obyčajné ložisko. Zároveň však toto ložisko zabezpečuje brzdenie motorom aj pri voľnobežných otáčkach. Za normálnych okolností prebieha brzdenie motorom tak, že sila sa prenáša cez kladky variátora bez preklzovania remeňa. Ak však otáčky motora klesnú pod určitú hodnotu, hnacia kladka prestane byť tlačená na remeň a remeň sa začne kĺzať po spomínanom ložisku, čím sa remeň aj ložisko začnú zahrievať. Toto je akceptovateľné pri zastavovaní, ale nie pri bežnej jazde. Ak to trvá príliš dlho, obe súčiastky sa môžu prehriať, čoho dôsledkom je znižovanie ich životnosti až zničenie. Preto obzvlášť pri jazde dolu kopcom treba sledovať otáčky, a nedovoliť ich pokles do blízkosti voľnobežných otáčok. Ak sa tak stane, treba paradoxne pridať plyn. Pri pomalej jazde z kopca je tiež vhodnejšie zaradiť stupeň L. Pri rozbiehaní sa z kopca je treba najprv zvýšiť otáčky motora až cítime, že variátor zabral, a až potom odbrzdiť. Prajem čo najmenej zničených remeňov a ložísk.

Citace | Odpovědět

18.10.2018   20:07   #4 Téma: řemen variátoru

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:213.81.171.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

kmetkomkt> V podstate a v celku súhlasím, pekne si to popísal. Len trošku upresním, že rovnaký systém varia má dlhodobo používa Polaris aj CA, a na nich je bežný nájazd na jednom remeni cca 10.000 km takže im to funguje. U TGB by to asi chcelo nejaký upgrade. Ale možno sa jedná o ojedinelý prípad a iným TGB 1000 to šlape aj tých 10.000 km. Ja zatiaľ nikoho takého nepoznám.

Citace | Odpovědět

18.10.2018   22:16   #5 Téma: řemen variátoru

FOGY FOGY Město: Rožňava
IP:78.99.241.xxx
Offline 4/236
Polaris RZR XP 1000, Journeyman Gladiator Z6 EFI EX, Polaris RZR-S

Polaris napr/RZR/ nemá jednosmerné ložisko. CA neviem, už sa nepamätám ako to tam bolo.

Citace | Odpovědět

18.10.2018   23:36   #6 Téma: řemen variátoru

Muďoun_77 Muďoun_77 Město: Žandov
IP:93.153.101.xxx
Offline 0/152
Can-Am Outlander 1000 MAX

No já mám CA Outlander 1000 XT-P koupeno 23.5.2018 najeto 4800 km motorovou brzdu využívám na 95% a řemen zatím ok
Takže jak píšeš po 2200km mi to přijde opravdu dost brzo.
Asi dobrej servis...

Citace | Odpovědět

19.10.2018   19:56   #7 Téma: řemen variátoru

Rosen16 Rosen16 Město: Ivančice
IP:212.96.178.xxx
Offline 0/55
TGB Blade 550 EFI

Mám Tgb 1000 a najeto 16430km a druhý řemen

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.27s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce