12.03.2016 21:02 Linhai ATV 300
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:79.98.107.xxx
Offline 1/36
Nazdar pánové,na konkurenčních diskuzních forech se probírá zajímavé téma.Prý podle evropské legislativy již nebude možné od roku 2017 přihlásit novou čtyřkolku do provozu ,která nebude splnovat přísné celkem šibeniční normy.
12.03.2016 21:04 #1 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:185.76.11.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
12.03.2016 21:07 #2 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:178.175.128.xxx
Offline 1/36
no nechci dělat reklamu
http://www.levnemoto...4&t=882&p=2772#p2772
12.03.2016 21:12 #3 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:185.76.11.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
12.03.2016 21:15 #4 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:178.18.17.xxx
Offline 1/36
12.03.2016 21:18 #5 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Primitiv-gay> Možná by jsi si mohl nejdříve ověřit, co vypustíš. Nařízení EU 168/2013 platí v EU od 1.1.2016 a ne od roku 2017. V ČR platí nařízení od července 2016. Výrobci o tom ví dávno, ještě před rokem 2013, stačí trochu studovat na internetu. Již dnes jsou na trhu čtyřkolky se zadním diferenciálem atd. Tuším, že jsi nařízení ani nečetl a snažíš se z něj dělat senzaci, ale ta se nekoná.
Také si nastuduj jaký je rozdíl mezi registrací a homologací.
12.03.2016 21:31 #6 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Palečkář
Město: Semily
IP:31.41.202.xxx
Offline 0/2031
Journeyman Gladiator 510 RX-A
martinur>Primitiv-gay> Možná by jsi si mohl nejdříve ověřit, co vypustíš. Nařízení EU 168/2013 platí v EU od 1.1.2016 a ne od roku 2017. V ČR platí nařízení od července 2016. Výrobci o tom ví dávno, ještě před rokem 2013, stačí trochu studovat na internetu. Již dnes jsou na trhu čtyřkolky se zadním diferenciálem atd. Tuším, že jsi nařízení ani nečetl a snažíš se z něj dělat senzaci, ale ta se nekoná.
Také si nastuduj jaký je rozdíl mezi registrací a homologací.
12.03.2016 21:31 #7 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:193.111.136.xxx
Offline 1/36
no to siraději nastuduj ty rozdíl mezi registrací a homologací.registruje zákazník na dopravním úřadu a homologuje výrobce daný typ vozidla pro provoz.To spíše ty v tom máš trochu chaos.prostě i když má daný model COC list a je dovezený do Evropy ,tak ho nepřihlásíš.A je jedno jestli má homologaci nebo nemá.
12.03.2016 21:37 #8 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Primitiv-gay>no to siraději nastuduj ty rozdíl mezi registrací a homologací.registruje zákazník na dopravním úřadu a homologuje výrobce daný typ vozidla pro provoz.To spíše ty v tom máš trochu chaos.prostě i když má daný model COC list a je dovezený do Evropy ,tak ho nepřihlásíš.A je jedno jestli má homologaci nebo nemá.
12.03.2016 21:40 #9 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
12.03.2016 21:45 #10 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:77.247.181.xxx
Offline 1/36
martinur>Primitiv-gay>no to siraději nastuduj ty rozdíl mezi registrací a homologací.registruje zákazník na dopravním úřadu a homologuje výrobce daný typ vozidla pro provoz.To spíše ty v tom máš trochu chaos.prostě i když má daný model COC list a je dovezený do Evropy ,tak ho nepřihlásíš.A je jedno jestli má homologaci nebo nemá.
Podle čeho a pro jaký stát, podle tebe, výrobce homologuje čtyřkolku?
12.03.2016 21:50 #11 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Primitiv-gay>martinur>Primitiv-gay>no to siraději nastuduj ty rozdíl mezi registrací a homologací.registruje zákazník na dopravním úřadu a homologuje výrobce daný typ vozidla pro provoz.To spíše ty v tom máš trochu chaos.prostě i když má daný model COC list a je dovezený do Evropy ,tak ho nepřihlásíš.A je jedno jestli má homologaci nebo nemá.
Podle čeho a pro jaký stát, podle tebe, výrobce homologuje čtyřkolku?
No koukám ,že ty seš chytrolín.No samozřejmě že výrobce homologuje stroj.Kdo jiný?To ví každý malý dítě.Nebo ty sis koupil čtyřkolku a jel si s ní do velký británie do zkušebního ústavu aby ti vystavili 500 stránkový "vehicle Approval Authority"? Jinak pro tvojí informaci ,homologace je pro celou evropskou unii,nebo Ameriky atd...
12.03.2016 21:58 #12 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:94.242.246.xxx
Offline 1/36
No tak samozřejmě že výrobce nechává homologovat stroj,kdo jiný by to podle tebe měl dělat?Třeba takový centrum máš ve velké británii,zašleš tam stroj + veškeré podklady a tam se testuje jestli je způsobilé pro použití na pozemní komunikaci.V případě že ano ,tak obdrží EC CERTIFICATE OF CONFORMITY.klidně se směj ,ale směješ se pouze své hlouposti a neznalosti
12.03.2016 22:15 #13 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
12.03.2016 23:18 #14 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
12.03.2016 23:29 #15 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:46.166.188.xxx
Offline 1/36
12.03.2016 23:37 #16 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:37.48.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
12.03.2016 23:54 #17 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:195.154.56.xxx
Offline 1/36
to není blud ,to je realita ze čtyřkolkářského prostředí.Blud je to když ty se ptáš jestli státní zástupci zvládnou situaci ve Francii. To je jasný že se to zvladne,občas jednou za pár let dojde k nějakému utoku radikálu ,pár lidí zemře,potom pár lidí pozatýkají exemplárně potrestají a za pár let zase to samé,politici si na tom udělají body a stádo bude rádo že má práci a životní standart tak bude držet hubu a krok...Evropa měla být národně sociální ...to je můj názor
13.03.2016 08:08 #18 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:176.2.65.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
13.03.2016 08:37 #19 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Bobr700R
Město: Kutná Hora
IP:212.80.86.xxx
Offline 17/1894
Can-Am Renegade 800
13.03.2016 09:35 #20 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:66.249.93.xxx
Offline 3/125
13.03.2016 10:04 #21 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:37.187.129.xxx
Offline 1/36
to vůbec nemáš pravdu.Třeba tahový Shineray s novými pracovními 250ccm se velmi zlepšil.berte v potaz ,že někdo to má pouze občas si dojet do lesa pro dřevo na chalupě atd.Autem se tam nedostane a tohle je ideální nenáročné vozítko.Ty lidi nepotřebují čtyřkolku těžkou jak kráva s uzávěrkou diferáku a 4x4.To si vy jen tady myslíte v komunitě ,že jsou všichni jako vy.je to ani třeba na tom nebaví jezdit jen to mají jako prosředek pro usnadnění práce.
13.03.2016 10:32 #22 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
Primitiv-gay> mas pravdu. Jsou to ideální vozítka na to aby majitel zjistil ze naletěl a mel potřebu si kvůli dřevu koupit těžkou krávu. Protože i ta na ráz odveze poskromnu. Co jsi myslel nenáročnou nevím. Pár jich furt uvádím zpet k životu takže prace je na tom víc jak v tom lese nebo na chalupě.
Každopádně Já si po kam jak to dopadne, myslím za nijak.
13.03.2016 11:15 #23 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
montecristo
Město: Most
IP:194.228.79.xxx
Offline 1/2481
Goes 520 Max, Linhai Hytrack 310 4x4
Lagarto>Sorry, ale něco, co se prodává nové pod 100 litrů ( takže výroba v Číně za 1500-2000 USD) na silnice uz dávno nepatří, protože to ohrožuje řidiče nebo okolí. "Normálních" strojů se to nedotkne.
já mám stroj za 80000 kč najeto 11000km a na silnici jsem s tím ještě nikoho neohrozil a to občas jedu i ve dvouch lidech13.03.2016 11:17 #24 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:142.4.213.xxx
Offline 1/36
Sobol>. Pár jich furt uvádím zpet k životu takže prace je na tom víc jak v tom lese nebo na chalupě.
13.03.2016 11:48 #25 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
Primitiv-gay> nevím to mas pravdu. Tim ze vyměním ložiska na předním náboji a za týden lehne převodovka je vyložení muj problém. Je to porad z bambusu a vylozene nebezpečných. O elektrice nemluvně. Kdyby to stalo 20 tisíc tak neřeknu nic proti.
Docela nedávno jsi tady hledal informace jak vubec motor funguje a ted je z tebe odborník.
13.03.2016 12:07 #26 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:217.66.163.xxx
Offline 3/125
Primitiv-gay>to vůbec nemáš pravdu.Třeba tahový Shineray s novými pracovními 250ccm se velmi zlepšil.berte v potaz ,že někdo to má pouze občas si dojet do lesa pro dřevo na chalupě atd.Autem se tam nedostane a tohle je ideální nenáročné vozítko.Ty lidi nepotřebují čtyřkolku těžkou jak kráva s uzávěrkou diferáku a 4x4.To si vy jen tady myslíte v komunitě ,že jsou všichni jako vy.je to ani třeba na tom nebaví jezdit jen to mají jako prosředek pro usnadnění práce.
13.03.2016 12:13 #27 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
13.03.2016 12:15 #28 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:217.66.163.xxx
Offline 3/125
13.03.2016 12:26 #29 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
U čtyřkolek homologovaných do 31.12.2015 zůstavá vše při "starém", takže se budou vyrábět a prodávat i nadále po celý rok 2016. Potom stop stav.
Čili homologace byla prováděna podle směrnice EU 2002/24, emise podle směrnice EU 2013/60.
Dále jednotlivé konstrukční celky čtyřkolek a jejich komponenty podle různých mnoha dalších směrnic. Koho by to zajímalo, tak nejjednodušší je prohlédnout si jejich výčet v "Předpis č. 341/2014 Sb.Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích", v kapitole pro vozidla kategorie L.
Čtyřkolky homologované v EU po 1.1.2016 a v ČR až od 1.7.2016 musí být vyrobeny podle požadavků stanovených směrnicí EU 168/2013:
"Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly."
Článek 4, písmena "g", "i", "ii".
vozidla kategorie L7e (těžké čtyřkolky), dále rozdělená do podkategorií
i) vozidla kategorie L7e-A (těžké silniční čtyřkolky), dále rozdělená do podkategorií:
— L7e-A1: A1 silniční čtyřkolky,
— L7e-A2: A2 silniční čtyřkolky,
ii) vozidla L7e-B (těžké terénní čtyřkolky), dále rozdělená do podkategorií:
— L7e-B1: terénní čtyřkolky,
— L7e-B2: side-by-side bugg.
L7e-A
Těžká silniční čtyřkolka - vozidlo určené výhradně k přepravě osob, maximální trvalý jmenovitý nebo netto výkon ≤ 15 kW. Konstrukční rychlost neomezena. SOUČASNÝ STAV.
L7e-B
Těžká terénní čtyřkolka - světlá výška nad vozovkou ≥ 180 mm.
L7e-B1
Terénní čtyřkolka
- nejvýše dvě sedla včetně sedla pro řidiče, řízení pomocí řídítek,maximální konstrukční rychlost ≤ 90 km/h, výkon neomezený. NOVINKA podmíněná zadním i předním diferenciálem a elektronickým omezovačem rychlosti, viz. další příspěvek.
13.03.2016 12:48 #30 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Dále je pro nás zajímavé a důležité:
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 3/2014
ze dne 24. října 2013, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013, pokud jde o požadavky týkající se funkční bezpečnosti vozidel pro schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek. STRANY 100 až 102, jsou velmi zajímavé.
Např:
Maximální rychlost vozidla a/nebo maximální výkon se omezí úpravou dvou nebo více následujících parametrů:
— vlastnosti, načasování nebo přítomnost jiskry, která zapálí směs paliva a vzduchu ve válci (válcích),
— množství vzduchu nasávaného do motoru,
— množství paliva nasávaného do motoru,
— elektronicky a/nebo mechanicky ovládaná výstupní rychlost otáček poháněcí soustavy, jako je spojka, převodovka nebo koncový převod.
Nejméně dvě z používaných metod omezení, které jsou uvedeny v bodech 1.1.2.1 až 1.1.2.4, musí fungovat nezávisle na sobě, mohou se lišit charakterem a mít různé konstrukční filozofie, i když mohou používat podobné prvky (např. obě metody vycházející z představy rychlosti jako kritéria, avšak jedna je založena na měření uvnitř motoru a druhá na převodovce poháněcí soustavy). To, že jedna z těchto metod nezafunguje zamýšleným způsobem (např. z důvodu neoprávněných zásahů), nesmí narušit omezovací funkci jiných metod. V tomto případě může být maximální výkon a/nebo rychlost, kterých lze dosáhnout, nižší než za normálních podmínek.
Maximální rychlost nebo výkon vozidla nesmí být omezeny mechanickou zarážkou škrticí klapky nebo jakoukoli jinou mechanickou zarážkou, která omezuje otevření škrticí klapky omezující přívod vzduchu do motoru.
VYPADÁ TO NA KONEC VELMI SNADNÉHO OTEVÍRÁNÍ VÝKONU MOTORŮ ČTYŘKOLEK?
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s