asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Tomahawk 250 - seznámení

01.10.2012   11:04 Access Motor Tomahawk 250

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

Zdar členi,
před 14 dny jsem pořídil Tomahawka 250 s poctivými 3200km. Jezdil jsem 16 let na motorkách a nyní jsem tak něják uzrál k přesedlání na čtvorkolku. Jelikož chci jezdit a ne se furt v kolce hrabat obešel jsem číny obloukem a pořídil Accesse (až čas ukáže zda to byla dobrá volba). Z kolky jsem nadšen ale vzhledem ktomu že mám pod kůží stále zažité věci z motorky chtěl jsem si pár věcí ujasnit.



1) zatím jezdím převážně lehký terén (louky, polní a lesní cesty, atd.). Po silnici jedu jen tankovat nebo když jedu někam po městě. Gumy mám nafoukané na 0,5 ale přijde mi to hrozně málo. Když jedu po asfaltu tak gumy hučí jako prase a v otáčkách se žvejkaj jak u UNCčka. To je v pořádku?

2) když jsem minulý týden jel do vedlejšího města na evidenčku (cca 15km jedna cesta) tak jsem zjistil že je to na silnici docela bída. Vím že je kolka primárně určená do terénu a stím jsem ji také kupoval, ale mě to jede na silnici + - 80km/hod což mi přijde skoro málo. Někde jsem četl něco o jiné trysce či "odstřihnutí" kabelu omezovače z CDI. Můžete mi někdo napsat vo co vlastně jde?

3) Dál by mě zajímalo zda můžu držet kolku na silnici stále na plnej plyn, nebo jestli jezdit něják podle otáček (nechodit nad určité otáčky). Přiznám se že v terénu jsem s variátorem max. spokojen ale na silnici nevím co si s kolkou mohu dovolit. Abych hned ze startu něco neposral.

Omlouvám se za možná hloupé či stupidní dotazy, ale myslím že každý z vás něják začínal. Tak ke mě buďte ohleduplní

Odpovědi: Tomahawk 250 - seznámení

01.10.2012   12:16   #1 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Punta Punta Město: Kahov
IP:194.228.221.xxx
Offline 16/86
Shineray XY 250STIXE

Ahoj. Asi ti dokážu odpovědět jen na pár otázek. Já sem jezdil taky na gumách nafoukaných jenom na 0.5 atm dle předpisu, ale nedalo se to na silnici skoro udržet a guma mizela před vočima.. Nafouk sem to na 1.1 a je pokoj. Sice je to tvrdší jízda, ale sedí to, a ta guma se sjiždí po středu jak má.
Můžeš si koupit jakoukoliv 4 kolku ale ta na silnici prostě neni dělaná.. max cca 100 - 110 km/h ale celková stavba a jizdní vlastnosti kolky to nedovolí, nebo můžeš jet pilu, ale to nedopadne dobře :). Pohodová jízda po městě cca 50 - 70 km/h ideál. Když odstřihneš omezovač, tak to akorád někde popotáhneš víc než bys chtěl a pošleš motor do kytek.
Máš dobrej stroj.. neni potřeba na něm dělat jiný úpravy.. Jestli z toho budeš chtít udělat něco víc.. tak to bude stát akorád víc peněz a snížíš životnost stroje.
To sis měl koupit spíš 300 limit edition... nebo myslim že je i 350-tka

Toť můj názor..

Zdarec..

Citace | Odpovědět

01.10.2012   13:27   #2 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

svizy svizy Město: Kunčice pod Ondřejníkem
IP:89.176.164.xxx
Offline 4/457
Yamaha YFM 700 Raptor

Tak nevím taky sem měl gumy nafoukane na 1.0 a že by se sjížděli min sem nezaregistroval spíše naopak, hodně se sjíždí vrch. Dále co by si chtěl je to 250 ccm může dat jinou trysku, otevřít výfuku nebo si pohrát s valeckama ve variantou ale zázraky necekej. Já z mého toma dostal max 92km/h. Stejně pokud té to chytne vsadím se že do půl roku budeš kupovat silnější.

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:07   #3 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

SPIT-X-FIRE SPIT-X-FIRE Město: Praha
IP:89.177.53.xxx
Offline 10/405

svizy> to je zajímavý ! :D :D ... to si asi něco táhnul za sebou ne ? :D ... já z toho mého dokázal vyndat kilo 20 ani si nemrknul :D na louce ! ... na silnici jsem nejezdil ! :D :D

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:07   #4 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

Punta> Tak si schválně spočítej, kolik kg hmotnosti ti vyjde na 1 kW výkonu u motorky a u čtyřkolky... Ber to tak, že máš jenom takový rychlejší traktor, jestli chceš lítat 160 km/h, kup zase motorku.
Taky se nelekni spotřeby, dostat se na úroveň osobního auta není se čtyřkolou vůbec problém !!!



Naposledy editováno 01.10.2012 14:24:53

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:08   #5 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

SPIT-X-FIRE>svizy> to je zajímavý ! :D :D ... to si asi něco táhnul za sebou ne ? :D ... já z toho mého dokázal vyndat kilo 20 ani si nemrknul :D na louce ! ... na silnici jsem nejezdil ! :D :D



... on má jen dvěstěpáďo...

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:09   #6 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

SPIT-X-FIRE SPIT-X-FIRE Město: Praha
IP:89.177.53.xxx
Offline 10/405

Hašan> nebo yfz ! 250 nebo 300 jedou bok po boku .. jen v akceleraci se to liší :))



Naposledy editováno 01.10.2012 14:10:08

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:09   #7 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

svizy svizy Město: Kunčice pod Ondřejníkem
IP:89.176.164.xxx
Offline 4/457
Yamaha YFM 700 Raptor

tak si mel vymazlene, 120 vytahnu ted z meho raptora, kdyz mu nalozim do plna

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:12   #8 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

SPIT-X-FIRE SPIT-X-FIRE Město: Praha
IP:89.177.53.xxx
Offline 10/405

svizy> sleduj ! .... to turbo si dej na raptora a budeš lítat 300km/h

Citace | Odpovědět

01.10.2012   14:17   #9 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

svizy svizy Město: Kunčice pod Ondřejníkem
IP:89.176.164.xxx
Offline 4/457
Yamaha YFM 700 Raptor

Na to video jsem se dival uz nekolikrat, kdzyz sem mel warriora litat 300 nepotrebuju jde o Nm

Citace | Odpovědět

01.10.2012   15:45   #10 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

Hoši nechci prudit, ale zase se tu řeší kraviny místo toho abyste mi někdo odpověděl na co se ptám.
Rady typu "jestli chceš jezdit 160km/hod tak si kup motorku" .... nic takového jsem přece nepsal, srovnávat Toma 250 a 300 je též mimo mísu (jel jsem na obou a jedou úplně stejně), ... no a to turbo ...

Citace | Odpovědět

01.10.2012   16:15   #11 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

svizy svizy Město: Kunčice pod Ondřejníkem
IP:89.176.164.xxx
Offline 4/457
Yamaha YFM 700 Raptor

01.10.2012   16:28   #12 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

svizy: OK, mrknu nato, díky.

Citace | Odpovědět

02.10.2012   19:32   #13 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

seva30 seva30 Město: Polička-Město
IP:89.111.98.xxx
Offline 10/57
CF Moto Gladiator X1000

Stav se a mužem pokecat jsme sousedi.

Citace | Odpovědět

05.10.2012   17:57   #14 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

JaNy JaNy Město: Rakovo
IP:195.91.109.xxx
Offline 1/21
Access Motor Tomahawk SP 250

Nazdar SAFPET. Gratulujem ku kupe. Mam presne taku 4kolku ako ty a az na male problemy som s nou max. spokojny. Kupoval som ju tento rok v aprili a mala 5600 km. Teraz uz mam 8900 a az na male problemy (pretesnit prevodovku, vymenit gufera v motore a vymenit loziska na kyvke) som na nej robil iba pravidelnu udrzbu, tzn. menil som motorovy olej kazdych 1000 km, a prevodovy som si stanovil na kazdych 2000 km, premazal som vsetky ulozenia, menil som zadne brzdove dosticky, staral sa o retaz a cistil filter podla potreby... Inak tiez som presiel z motokrosu na 4Kolku, a ten vykon mi dost chyba. Ale na to si zvyknes
Co sa tyka este 4kolky tak moja mi zacala zrat olej pri 7000 km a to asi 3 dc od vymeny do vymeny, co je myslim normalne. Dalsia vec na ktoru si treba dat pozor je koleno vyfuku, ktore mi uz dvakrat prasklo a teraz cakam za novym. Remen a valceky boli menene podla servisnej knizky pri 5000 km a pri terajsich km su stale v poriadku, bez vaznejsieho opotrebovania. Najblizsie sa chystam robit prepakovanie v zadnej kyvke pretoze uz ma dost volu.
Ohladom spotreby budes asi nemilo prekvapeny, ale ak ju trapim tak sa dostanem aj na 8 litrov. Ale v priebehu takeho normalneho vyletu (cesta aj blato) ti to vezme od 5-6 litrov.

Skusim ti este napisat moje skusenosti k bodom v tvojom popise hore:

1. Gumy budu hucat stale. Rozdiel v hluku pri roznych tlakoch bude minimalny. Ja jazdim teren a cestu v pomere 40/60 a pneu mam nafukane na 0,3. Pre mna to je najoptimalnejsie riesenie. V terene ides ako v bavlnke, a na ceste zasa robim krasne drifty Pneumatikam by to "zvykani" nemalo vadit Ak mas tie maxxisi co sa bezne davaju na tieto accessy, tak ja mam pneu este od vyroby a stale vyzeraju v pohode. Dokonca aj v blate este maju slusny zaber. halvne predne pneu.

2. Co sa tyka rychlosti, tak som sa zmieril s tym, ze Polski kamionisti su rychlejsi ako ja Ide mi to presne ako tebe +-80 km/h. Najviac mi ukazalo 85 km/h. Odstrihnut CDI nema zmysel, ako ti uz ktosi pisal. 4kolka bude sice tocit viac, ale ja mam pocit ze variatorovy remen je uz na konci svojich moznosti aj s tym omedzovacom. Ja to mam vsetko original od vyroby. Nad EGR ventilom som premyslal ze ho zahodim, ale nakoniec som sa rozhodol ze ho tam necham. Snad mi to potom pomoze pri predaji... Aj ked je pravda ze len spini sviecku a pod....Vykon zvysys iba predajom a kupou silnejsieho stroja

3. Co sa tyka jazdy na plny plyn po ceste tak tej sa snazim vyhybat. Vacsinou jazdim v priemere 75 km/h. Max. rychlost vyuzivam iba ked prebieham ( co nie je casto ) Toto leto som bol s kamaratom na ceste okolo SLovenska a tam sme tu rychlost drzali okolo 70 km/h a nikdy som nenechal stvorkolku ist stale na tie iste otacky...Trosku som pridal, potom som ubral atd. Ale niekedy som ju proste drzal aj par km na maxime a stale ide Inak "nechodit nad urcite otacky" ti nedovoli prave to original CDI a stale ta drzi v tych "zdravych otackach" , takze podla mna aj tych 80 km/h dlhsiu dobu by nemalo 4kolke uskodit...

Tak snad som ti pomohol aspon trosku a zvysne pride samo ked budes jazdit... Skus si pozriet moj profil, snad ta niecim inspirujem na fotkach, aj ked tam toho nie je vela...
Vela stastnych KM prajem!

Citace | Odpovědět

06.10.2012   07:44   #15 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:78.156.141.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Ahoj safpet ,

kolega psal že mění olej při 1.000 km to je absolutně zbytečný to jen pokračuje v servisních intervalech prodejce , aby tahal z lídí peníze.Měň olej při 2.000 km a převodový při 4.000 km . pokud ji samozřejmě neutopíš to je jiná.
250ccm je všeobecně méněporuchová než 00ccm ale je trochu slabší,
k rychlosti já jezdil v pohodě přes 100 km/hod samozřejmě vyhoď ten Egr ventil , hlavně vyndej tu trubku co je strčená dom kolena výfuku, celou!. je tam zasunutá i dovnitř. Já dal primární kolečku větší o 2 zuby, a o malinko lehčí válečky.Nezapomeň zaslepit díru do Air Boxu z Egr ventilu.

Vyhoď ruční brzdu je málo funkční a abyu pořádněbrzdila , tak musí být utažená a tak potom pořád přibržďuje i když je odprzděno nahrazeno páčkou na hydraul.brzdě , drátek na CDI samozřejmě přestřihni.Spotřeba oleje nulová.Kontroluj magnet na piliny pod motorem a čisti olejové sítko.

Závady : prasklá orig. ocelová kyvka , ta duralová je v pohodě ( na záruku) 3x přerušovač blinkrů , prasklý startovací segment.přetržený řemen variátoru
najeto 12.000 km
3 sady pneu , 3x výměna řemenu.3 sady destiček

Citace | Odpovědět

09.10.2012   07:51   #16 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

seva30: Jo to bychom mohli, nebo bychom to mohli projet někde kolem komína.

JaNy: Díky moc za tvé postřehy. No spotřeba mě asi trápit moc nebude. Tak něják to neřeším. Navíc jsem měl i motorky které braly 10 na 100 - když ji miluješ, není co řešit . Jinak gumy jsem zkoušel přefoukat na 0,7 a to už je takové hrozně tvrdé. Tak jsem to nechal na těch 0,5 a zatím obré, no. Stím odstříhnutím CDI máš pravdu. Už jsem ho odstřihnul a žádná výrazná změna nenastala. Přijde mi že možná jde trochu lépe do otáček (předtím když jsem zato vzal, tak se jakoby mírně dusila). Teď jede více "zlehka", no. Ale může to být samozřejmě jen můj pocit. Koukal jsem i na tvůj profil jak s kolkou cestuješ. Máš pěkné fotky a jistě i zážitky. Tak ať ti dobře slouží a jak se tu často píše KOLAMA DOLŮ

leos2: Díky za rady. No s ruční brzdou máš pravdu, mě přišla hned nějáká divná. Takže to bylo první co jsem na kolce udělal - úplně jsem ji povolil, takže teď nebrzdí. No rychlost přes 100km/hod mi přijde jako sci-fiction. Větší kolečko přece sice zvýší rychlost, ale sníží sílu. Tudíš pak v terénu bude kolka marná. Případně jak hodně znatelné je (myslím na síle kolky) výměna kolečka třeba o ty dva zuby?

Citace | Odpovědět

09.10.2012   08:55   #17 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

svizy svizy Město: Kunčice pod Ondřejníkem
IP:78.45.224.xxx
Offline 4/457
Yamaha YFM 700 Raptor

leos2> s tím olejem naprostý souhlas i na masinach které točí 14 000 se mění olej co 5000 km měnit ho po1000 km je naproste vyhazování peněz

Citace | Odpovědět

09.10.2012   09:51   #18 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:78.156.141.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Safpet: To kolečko je v pohodě jede to dobře a není to moc peněz , a hned jak dáš větší kolo tak dej i jiný ( musí být delší ) řetěz dej ČZ .

Citace | Odpovědět

09.10.2012   13:37   #19 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

svizy: Díky to je dobré vědět.

leos2: Aha takže když dám větší kolečko dopředu tak mi už stávající řetěz nevyjde? Ale kupovat kvuli tomu novej se mi moc nechce. Řetěz mám totiž ještě dobrej. Asi hloupej dotaz, ale co takhle vyměnit rozetu za menší? Efekt by byl stejný jen bych trochu došponoval řetěz. Což?

Citace | Odpovědět

09.10.2012   14:36   #20 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:78.156.141.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Ten řetěz vyzkoušej jestli stačí , ale mě to nešlo, Menší rozeta se z doby co jsem měl Access nešla koupit před 6-ti lety . Myslím že ani teď ne.

Citace | Odpovědět

09.10.2012   14:45   #21 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:213.250.252.xxx
Offline 1/17

Aha, tak stejně díky.
Zatím se s kolkou seznamuji a výkon mi stačí. Ale uvidíme časem. Je dobré být připraven na případné "tunění"

Citace | Odpovědět

09.10.2012   17:48   #22 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

seva30 seva30 Město: Polička-Město
IP:89.111.98.xxx
Offline 10/57
CF Moto Gladiator X1000

safpet> Jinak minulou sobotu jsme se byli projet na Vír a zpět asi 70km bylo krasně a super vyjíždka. Asi jedna z posledních v krasném počasí. Příště jedeš s nama.

Citace | Odpovědět

09.10.2012   22:25   #23 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:89.111.98.xxx
Offline 1/17

seva30: To věřím, to mohlo být supr. Jeli jste po silnici nebo po turictické? Mě to na silnici moc neba, bo to na silnici hovno jede

Citace | Odpovědět

10.10.2012   17:45   #24 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

seva30 seva30 Město: Polička-Město
IP:89.111.98.xxx
Offline 10/57
CF Moto Gladiator X1000

safpet> Asi tak z 80 procent jsme jeli louky, pole, lesy atd.

Citace | Odpovědět

10.10.2012   20:23   #25 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

safpet safpet Město: Polička-Město
IP:89.111.98.xxx
Offline 1/17

seva30: Hmm toš to muselo být supr! Tak namě příště myslete

Citace | Odpovědět

16.10.2012   08:24   #26 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

svizy>leos2> s tím olejem naprostý souhlas i na masinach které točí 14 000 se mění olej co 5000 km měnit ho po1000 km je naproste vyhazování peněz



Motorky ale mají olejový filtr, Access má jen sítko...

Citace | Odpovědět

16.10.2012   08:29   #27 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:78.156.141.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Hašan>svizy>leos2> s tím olejem naprostý souhlas i na masinach které točí 14 000 se mění olej co 5000 km měnit ho po1000 km je naproste vyhazování peněz

Motorky ale mají olejový filtr, Access má jen sítko...



ještě má zespodu magnetický šroubek, který se musí čistiti. Každopádně 2000 km je akorát na výměnu.

Citace | Odpovědět

21.06.2014   00:09   #28 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

F1312 F1312 Město: Český Krumlov
IP:81.90.168.xxx
Offline 1/56
Access Motor Max 4 300

Tak já bych též něco dodal, myslím si že nejlepší možnost jak si přizpůsobit čtyřkolku je variátor. Pokud by jsi chtěl mít optimální otáčky a nezatěžovat motor kouknul bych na Malossi Multivar, ulehčíš motoru a zlepšíš akceleraci, poté možná ozubené kolečko na motoru. Mám Maxe 4 a držím se toho že to není žádná špičková kvalita takže se snažím motoru co nevíce ulehčit.

Citace | Odpovědět

22.06.2014   21:56   #29 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Lucifer Lucifer Město: Český Dub
IP:77.48.50.xxx
Offline 4/527
Access Motor Tomahawk SP 250

Zdravim, vcera jsem koupil Tomahawk 250. Ma najeto 1310km a vypada docela v dobrem stavu. Je to moje prvni ctyrolka. Mam preventivne vymenit prevodovy a motorovy olej? Na remen u variatoru jsem se jeste nekoukal. Budu na ni delat jeste par barevnych doplnku. Zatim startuje a jede jako hodinky. Dalsi co jsem udelal ze jsem vymenil kozenku na sedle. Byla roztrzena tak jsem ji nahradil jinou.




Citace | Odpovědět

23.06.2014   07:09   #30 Téma: Tomahawk 250 - seznámení

Air23 Air23 Město: Humpolec
IP:90.176.187.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450

motorový a převodový olej měnit po koupi to je základ, Tomahawk nemá olejový filtr, navíc u Tomahawka to není tak finančně náročné

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.34s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce