asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Dakar 2011

16.12.2010   14:02

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Jsou lidé kteří mají v hlavě vánoční svátky, ale jsou i lidé kteří mají v hlavě DAKAR.
A není jich málo rovných 430 a z toho je 13 žen. Zastupují 51 států.
Z Buenos Aires vyrazí na Nový rok 146 aut, 183 motocyklů, 68 kamionů a 33 čtyřkolek. Tím se účast v zámořské maratónské soutěži proti minulému ročníku zvýší téměř o pětinu.
zajímavé postavy soutěže čtyřkolek:
250 – Marcos Patronelli (Arg./Yamaha)
251 – Josef Macháček (ČR/Yamaha)
252 - Alejandro Patronelli (Arg./Yamaha)
253 – Christophe Declerck (Fr./Polaris)
254 – Rafal Sonik (Pol./Yamaha)
262 – Martin Plechatý (ČR/Yamaha)
269 - Lukasz Laskawiec (Pol./Yamaha)
Josef Macháček, pětinásobný dakarský šampion čtyřkolek bude s číslem 251 vyrážet hned za posledním vítězem Marcosem Patronellim. Martin Plechatý „vyfasoval“ 262 a polský nováček stáje Lukasz Laskawiec 269. Všichni jedou pod hlavičkou KM Racingu.


http://www.youtube.c...73#p/u/1/w2m0vGjOVkI

Uzavřeno 15.11.2011 v 14:49 uživatelem Lupíno

Naposledy editováno 16.12.2010 14:16:47

Odpovědi: Dakar 2011

09.01.2011   17:25   #61 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

koukal jsem, Patronelli se propadl, hned ze začátku, Machus měl hezkej náskok, a najednou propad... škoda, za to Loprajz jede hezky tu Tatru, přál bych jim to vyhrát. Po poledni jsem koukal na včerejší zpravodajství, bylo tam hodně záběrů s Tatrou, jela pekelně

Citace | Odpovědět

09.01.2011   20:04   #62 Téma: Dakar 2011

tytyty Město: Bříství
IP:88.103.55.xxx
Offline 20/2252
Polaris Sportsman XP 850/EPS

tak Loprais to zase vyhral a je druhej

Citace | Odpovědět

10.01.2011   14:39   #63 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

10.01.2011   15:27   #64 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

SaméMaléCásti> jo, koukal jsem, tomu mladýmu polákovi to jede nějak dobře, sice celkově ztrácí hodně moc, ale zatopit jim ještě může. Teda pokud se někde v šutrech nerozstřelí, včera ty dvě auta ve zpravodajství byly rozstřelený fest. Jo a taky dneska psali, že ta holka co jede na motorce si dnes zlomila klíční kost. Nejnadějnější z našich je asi Loprajz, nakládá rusům dobře, snad mu TATRA vydrží až do konce a bude na bedně.

Citace | Odpovědět

10.01.2011   19:37   #65 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

Pepa se drží na špici.Vyjadřovat se průběžně k dění na trati asi nemá cenu,protože jim to podle mého názoru nějak hapruje a průběžné výsledky jsou hodně zkreslené.
Hádejte komu už zase nejde iritrack?No jasně že Maffejovi. .Jen doufám,že nevylezou na světlo světa nějaký machinace.Myslím,že Pepa byl komisaři poškozen.Čtyřhodinovou penalizaci stáhnul na cca dvě hoďky ztráty.Bez penalizace by naopak měl před prvním jezdcem náskok dvě hodiny!!!!!!Je mi úplně jasný,že Pepa jim je trnem v oku a je bedlivě sledován.Čekají na sebemenší chybičku.I rozdílu v rychlosti 5 km si všimnou. .Jó Pepa je frajer. Jede jak ďas

Citace | Odpovědět

10.01.2011   20:31   #66 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

alex71> machus tu penalizaci nějak ukoulel, protože mu dali GPS se sotwérem pro motorky a nakonec to uznali... kdyby mu dali GPS z náklaďáku tak by jel trasu pro trucky viz zde:
http://web.dakar.cz/content/view/2070/9/

Citace | Odpovědět

10.01.2011   20:36   #67 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

bulda> Tý jó - tak to jsem ani nevěděl.Ale to se jednalo o jinou penalizaci.

Citace | Odpovědět

10.01.2011   20:47   #68 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

Teď jsem to četl na stránkách Machuse,že mu byla snížena penalizace z původních 4 hodin na dvě.O.K.Ale kdyby nebyl vůbec penalizován,tak je v čele závodu s většími šancemi o boj na bednu.Dvouhodinová ztráta se blbě stahuje.No není všem dnům konec a i mistři argentinský se třeba utnou.Nemyslím to nijak škodolibě,ale boj je boj.

Citace | Odpovědět

11.01.2011   08:16   #69 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

etapa pro dnešní den:
http://gaps.dakar.co...tage-09/aso/ukie.php

Motorky mají startovat hromadně, 4kolky asi také. start v 11:45 SEČ

Citace | Odpovědět

11.01.2011   14:30   #70 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Tak mistr Macháček byl na 2 a 3 první

Citace | Odpovědět

11.01.2011   17:20   #71 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

Koukám že Loprajs měl asi nějaké problémy...

Citace | Odpovědět

11.01.2011   19:05   #72 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

bulda> Loprais má na 110 km nějaký problém.

Citace | Odpovědět

11.01.2011   19:36   #73 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

alex71> Loprajz má asi VÁŽNÝ problémy, protože jich 15 ze 44 už dojelo a on ještě neprojel 4 čekpoint
(( to nevypadá dobře

Citace | Odpovědět

12.01.2011   07:44   #74 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

převzato z motosport.cz
Loprais na Rallye Dakar končí, po úterních problémech byl vyloučen
Aleš Loprais na Rallye Dakar končí. Vítěz dvou etap v kategorii kamionů na slavné soutěži měl v úterý technické problémy s turmodmychadlem a nabral téměř tříhodinovou ztrátu. Navíc neprojel povinné průjezdní body v dunových polích pouště Atacama a byl ze soutěže vyloučen. V průběžném pořadí byl pilot posádky týmu Loprais Tatra čtvrtý.
12. 1. 2011 07:04 - 12. 1. 2011 07:17 Aktualizováno COPIAPÓ
"Pekelná smůla, první technický problém vůbec a takto vážný na tak nepříjemném místě. Rozletělo se nám turbo a měli jsme k dispozici jen asi 30% výkonu. Některé duny jsme nebyli schopni ani vyjet, museli jsme neustále v poušti kličkovat. několikrát jsme balancovali na hraně duny a jeli po dvou kolech, stále hrozilo převrácení a hlavně zapadnutí. Jednu dunu jsme museli ve vrcholové části přeskočit a přitom jsme utrhli tlumič. Něco takového se bez výkonu motoru nedá jet," řekl po včerejší etapě Aleš Loprais na svých internetových stránkách.

Konkurenti se za něj postavili
Tehdy ještě věřil, že se podaří auto zprovoznit a i přes tříhodinovou ztrátu bude v závodu pokračovat. Nakonec byl ale z dalších bojů vyloučen. "A to i přesto, že se až neuvěřitelně za nás postavila většina konkurenčních týmů, kteří chtěli, abychom s přesilou kamazů i nadále bojovali," uvedl Loprais, který jako jediný s favorizovanými posádkami ruského týmu držel na náročných tratích v Jižní Americe krok. Po jeho vyloučení se v čele průběžného pořadí drží trojice Kabirov, Vladimir Čagin a Eduard Nikolajev.

Synovec šestinásobného vítěze dakarské rallye Karla Lopraise sice nedokončil legendární soutěž potřetí za sebou, přesto našel na letošní účasti hodně pozitivních prvků. "Dvě vyhrané etapy a neustálý vyrovnaný boj v první trojce nám dávají velkou energii a indicii do budoucna, že jsme blízko," dodal Loprais, jenž jel společně s Josefem Kalinou a Milošem Holáněm.

V kategorii kamionů tak pokračuje už jen jedna česká posádka - Vlastimil Vildman s liazem je čtrnáctý. Před Lopraisem rallye skončila z různých důvodů pro Marka Spáčila, Martina Kolomého a Roberta Randýska.



Naposledy editováno 12.01.2011 07:45:50

Citace | Odpovědět

12.01.2011   07:52   #75 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.208.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

Je to velká škoda, že už Loprajz nemůže pokračovat. Je pravda, že on jediný asi byl pro Rusy konkurencí a dělal z kategorie kamionů závod.

Dnes se startuje v 8:30 SEČ

http://gaps.dakar.co...tage-10/aso/ukie.php



Naposledy editováno 12.01.2011 08:22:33

Citace | Odpovědět

12.01.2011   19:30   #76 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Tak Macháček na WP5 je první

Citace | Odpovědět

12.01.2011   19:40   #77 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.208.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

A na WP6 je už čtvrtej.

Citace | Odpovědět

12.01.2011   19:42   #78 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

bulda> do prd.le

Citace | Odpovědět

12.01.2011   19:53   #79 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

LIAZka na WP3 8

Citace | Odpovědět

12.01.2011   20:19   #80 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.208.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

SaméMaléCásti>bulda> do prd.le



JJ přesně tam...

Citace | Odpovědět

12.01.2011   20:28   #81 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

Pepa nějak ke konci zpomalil. .Třeba bloudil,nebo tak něco.Je to bourák.Lopraize je mi líto.Škoda,že jsou komisaři takoví neústupní magoři.

Citace | Odpovědět

13.01.2011   09:02   #82 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

13.01.2011   09:02   #83 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

http://gaps.dakar.co...tage-11/aso/ukie.php

Dnešní etapa, start v 9:50 našeho času

na startu Rally bylo 146 aut, 183 motocyklů, 68 kamionů a 33 čtyřkolek. Nyní je v závodě 65 aut, 103 motocyklů, 14 čtyřkolek a 44 kamionů.

Citace | Odpovědět

13.01.2011   09:15   #84 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

To je úmrtnost
auta 146-65=81
moto 183-103=80
quad 33-14=16
kamiony 68-44=24

Citace | Odpovědět

13.01.2011   12:09   #85 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

SaméMaléCásti> bylo by zajímavé vědět kolik je startovné, quad, moto, jak to řešej u autt a kamionů... asi maj připočítáno podle počtu lidí v týmu... předvčírem v TV bylo jak jedou jezdci na motorkách, ti slabí mají veškeré zázemí (stan, spacák díly, oblečení) v jedné zamykací plechové bedně s číslem stroje, závodník dojel, zajel do depa, tam bylo jeho stání s bednou a to bylo vše, to jsou ti praví srdcaři... ne megatovární týmy s 10ti mechošema a kamionama dílů... to kdyby se eliminovalo a omezilo dle kategorie na stroj, posádka, vybavení do určité hmotnosti, díly do určité hmotnosti tak by soutěž mohla být o poloviční délce a byla by zajímavější.Podobný systém jako třeba šestidenní - zákaz přijmutí cizí pomoci, vyjma vyproštění, nebo záchrany zdraví a života.

Citace | Odpovědět

13.01.2011   12:15   #86 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Tohle platilo pro Afriku

Finanční přehled DAKAR
Startovné 13.000,- EUR
Doprava 3.000,- EUR
Pojištění 2.000,- EUR
Pohonné hmoty 5.000,- EUR
Technická podpora 10.000,- EUR
Správní poplatky 1.000,- EUR
START 6.000,- EUR
CELKEM: 40.000,- EUR



Naposledy editováno 13.01.2011 12:17:26

Citace | Odpovědět

13.01.2011   12:23   #87 Téma: Dakar 2011

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

zde staženo http://www.ceskeokru...vnym-na-dakaru-94710

Velmi častý dotaz se týká financí a startovného. Rozhodl jsem se napsat na to téma článek:
Startovné - záleží na tom, kdy se člověk přihlásí. Po určitém datumu už jsou ceny vyšší. A pozor - zájem bývá větší než počet startujících, takže oni pak posuzují, jakou má ten člověk šanci dojet, jak má kvalitní zajištění, jaký je jeho tým, jaké má sportovní výsledky apod.

Moto/ quad: 3500EUR + 10000EUR za pilota
po polovině června je cena 3500 + 12200EUR.
Amatéři to mají trošku lepší - mohou platit na splátky 4500+3500+2000EUR v průběhu roku nebo 6200+6000 pokud je to po polovině června.
Amatér je podle regulí člověk, který nikdy neměl nic společného s motosportem a jehož "sláva není jakkoliv spojená s motoristickými sporty". Jinak řečeno - nesmí to být závodník. Cena zahrnuje dopravu stroje z Evropy a zpátky (pochopitelně že ne z ČR ale z Francie a do Francie), poplatky za sportovní organizaci a základní lékařskou pomoc, jídlo a pití v bivaku, povinné přístroje (zapůjčení ale vyžaduje značné kauce na půl roku ve výši řádově několika tisíc EUR), palivo na CP během etap a pojištění vč. repatriace. Cena nezahrnuje dopravu vybavení kromě dvou beden stadardní dakarské velikosti z bivaku do bivaku (střídavě) a dvou kol do každého bivaku (2+2 na střídačku) ale i za to se připlácí 500EUR. Povinností je zaplatit si víza a palivo v bivaku a na všechny přejezdy a dopravu tam a zpátky.

Auta platí 2800EUR za auto, 4100EUR za 4x4 kamion nebo 5100EUR za 6x6 kamion + 10000 za každého člena posádky (pokud je hlášený jako možný řidič, což se dělá vždy aby v případě nehody mohl dojet navigátor). Opět je to dražší po polovině června (12000EUR) a požadavky na amatéry jsou stejné jako u motorek. Cena zahrnuje víceméně totéž jako u motorek ale nepřepravují se žádné bedny ani pneumatiky. Ovšem v případě aut cena NEZAHRNUJE odtah vraku nebo nepojízdného vozidla ze závodu do Buenos Aires!

Asistence platí 2000EUR za auto, 3300EUR za kamion 4x4 a 4300EUR za kamion 6x6 + 8500EUR (resp. 9500EUR) za člena posádky. Opět v ceně není odtah v případě havárie do BA ani zápůjčky iritracku, vysílačky a vůbec žádné palivo.

Rozpočet na servisní (asistenční) zajištění se obvykle musí dohodnout s majiteli kamionů, kteří to poskytují jako službu a nesmí se zapomenout na to, že prakticky každý člen týmu - včetně mechaniků, vozidel převážejících materiál do bivaku atd - musí být registrovaní v závodě a mít zaplaceno jako asistence. Takže každé auto, každý člověk. Pokud pro tým jede hlášená rychlá asistence (tedy na trati), musí jít o vozidlo odpovídající kategorie a přihlášené jako každé jiné ostré vozidlo v soutěži. To znamená, že po trati nemůže jet nějaké obyčejné auto 4x4 s materiálem ale musí splňovat například podmínky kategorie T2 podle regulí FIA - vnitřní rámy, sedačky, úpravy, nádrže, homologace atd.. V případě motorek a quadů je obvykle levnější a lepší se domluvit na spolupráci resp. asistenčním zajištění nějakým specializovaným týmem (např. Elf nebo tým Yamaha Europe a další, které se tím zabývají - protože cena bývá kolem 10.000EUR/moto a v ceně člověk dostane rychlou asistenci a kompletně připravený servisní kamion a vše potřebné v bivaku. Pochopitelně že v té ceně nejsou vlastní náhradní díly a materiál - co si zničíš, to zaplatíš. S tím je potřeba počítat a rovnou si vyčlenit rozpočet na dva náhradní motory (které můžu ale nemusím použít), oleje, filtry, pneumatiky, mousse atd. Jedna obruč mousse počítejte nějakých 200EUR. Když je zle a zásoby v bivaku dochází, cena se zvedá a stalo se, že se nedaly sehnat vůbec. Takže je lepší je nakoupit dopředu. Ale mousse je za půl roku na vyhození, takže i tyhle peníze jsou prostě součást rozpočtu, stejně jako je potřeba počítat s tím, že většina věcí na motorce bude po závodě zničená. Rovnou se musí brát několik náhradních roadbooků, tlačítkových ovladačů, IMO/ICO a senzorů atd... Všechno to v písku odchází velice rychle.

Pochopitelně stroje musí splňovat poměrně náročné regule organizátorů, jinak neprojdou přejímkami. Musí mít koupené držáky povinné výbavy (ty se kupují, celková částka kolem 3000EUR za moto/quad) - tedy držák GPS a Iritracku s anténami a napájením, držák Sentinelu s anténou, držák balízy.. Všechny motorky jedou prakticky s elektrickým roadbookem a dvojicí tripmasterů plus repeater. Volitelně je možné kopit speedocap, který indikuje vjezd do měřené zóny rychlosti. Povinná výbava na motorku dále obsahuje seznam věcí pro přežití, které člověk musí koupit (vč. světlic, stroboskopu...) ale cena balíčku není tak hrozná ve srovnáním s tím ostatním. Další úpravy stroje jsou ovšem drahé - zvětšené nádrže, tlumič řízení (pokud jede někdo mistrovsky jako R. Krejčí, tak ho nepotřebuje ale musí mít předloktí jako wrestler), téměř všichni mají předělaná světla na xenony, pohodlnější rallye sedlo, povinné osvětlení vzadu, box na umístění povinné zásoby vody a vybavení pro přežití) atd...

K tomu letenky pro všechny členy týmu tam a zpátky, řada nocí v hotelech, pekelné poplatky za použití satelitního i GSM telefonu a internetu, nejméně dvě cesty do Francie a a zpět na přejímky a pro vozidla po akci a většina lidí má ještě další pojištění, které není v ceně startovného..

Zdroj: martinmacek.blogspot.com



Naposledy editováno 13.01.2011 12:31:54

Citace | Odpovědět

13.01.2011   18:57   #88 Téma: Dakar 2011

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

Tak a je to v háji.Pepa stojí na 105 kilometru s přeraženou osou.

Citace | Odpovědět

13.01.2011   18:58   #89 Téma: Dakar 2011

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

SaméMaléCásti: vyčerpávající pekelný zadání

Jo a s Macháčkem to vypadá blbě, údajně mu praskla osa a čekal na trati, projel WP3 a pak už dál ne



Naposledy editováno 13.01.2011 19:01:56

Citace | Odpovědět

13.01.2011   20:41   #90 Téma: Dakar 2011

.KUBA .KUBA Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 0/3749
Can-Am Outlander 650 Max, Polaris Sportsman 800/EFI, Journeyman Gladiator 510 RX-A

Aj to sledujete online na TV?
Já tu
http://www.fromsport...0/16/4/v-160429.html

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Téma je uzavřeno

Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.19s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce