QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo PŘIDAT K OBLÍBENÝM POLOŽKÁM


Goes 625 i MAX

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 12.10.2011 | Zobrazeno: 21862×

Goes 625 i MAX Ryze pracovní stroj narostl o 14palcová kola, obdržel uzamykatelnou nádrž, variátor CV-TECH, klasicky i motorovou brzdu. Touto progresivní křivkou si vysloužil přívlastek Limited Edition. Limitku jsme vehnali do redakčního testu pěkně zhurta.


Kapitoly článku

  1. Goes Max i 650
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Francouzské Champagne vám představovat nemusím - tento výrobek je znám po celém světě - ale novinka Goes Max 625 i je stále velkou neznámou. Zástupci Evropy, specializující se na vývoj 4kolek, skútrů i jiného příslušenství s více než 15letými zkušenostmi, se vyzbrojili alternativní novinkou s designem hodným francouzských umělců.

Design:



Na vzhledu se vyřádilo sto a jeden umělec, každý přispěl špetkou, až vylezl vskutku hodně podařený designátor diktátor. Francouzi zvolili takovou zvláštní strategii, v Tibetu světu deklarovali,"toto je naše nová 4kolka". Ale jako by tomu starému modelu z oka vypadl až na mazanou kreativitu přední masky, kompletního osvětlení s efektivními LED diodami.
Přestože si na obrázcích 4kolky provedených změn všimne asi málokdo, našemu zájmu neunikl upravený bok mřížkového krytu pod benzínovou nádrží, působící dynamickým dojmem.
Kvůli lepšímu zabezpečení dostala novinka uzamykatelnou nádrž.  LED osvětlení se při dopadu slunečních paprsků rozzáří jako hrst drahokamů, jejich blyštivé odrazy přilákají pohledy devadesáti procent pohledů kolemjdoucích chodců.


Pozér novinka zezadu může zapůsobit laciným dojmem, ale fajnšmekry pohladí po duši i po oku. Lemy bílých diod jsou cool. Až na dva falešné výřezy; ty svádí k zamyšlení, proč tyto dva otvory designéři vlastně vytvořili? Dvojice odrazek, robustní tažné zařízení a oplastovaný spodek - to všechno postavené na 14 kolech - ukrajuje velký krajíc pro 4x4 design.

Motor:


U předešlého modelu se v jádru 4kolky povaloval CF moto variátor, který je nyní nahrazen za variátor kanadského výrobce CV-TECH. O pohon 4 taktního 4 ventilového Goese Max 625 i se stará kapalinou chlazený motor s elektrickým vstřikováním Bosch. Standardní chod stříkačkového motoru poznávám hned při prvním potahání plynové páčky. 4kolka této generace není jen o lifestyle, je vybavena docela přesnou automatickou CVT variátorovou převodovkou, která je vhodně odstupňovaná. Nám se během testování s převodovkou pracovalo dobře.


S ohledem na to, že se opravdu nejedná o stroj připravený do závodů, má motor výraznější nástup až ve vyšších otáčkách, což může působit lehce tupým a neohrabaným dojmem až do té doby, než se motor chytne, a jezdci ukáže co v něm vlastně vězí. Tato 4kolá novinka je načrtnuta především pro práci a volný čas, při testování jsem zkoušela zpřevodování malé rychlosti, ta se ukázala jako obstojně manévrovatelná a pro práci s plně naloženým vlekem je tento jízdní režim vychytaný. Motorová brzda bleskurychle nahradí jakékoliv dobržďování, či poskakování v městském provozu.

Podvozek:



Ke standardu limitované edice patří horní duralová ramena se vzduchokapalinovými tlumiči a pružinami s možností nastavění předpětí. Ať se koukám jak chci, nikde nevidím maznice, jediné co je zřetelně viditelné jsou vzduchokapalinové špunty. Ty jsou zasazeny tak, aby je případné větve nemohly poškodit. Definice podvozku je marketingová - tak jak si jezdec vše našteluje, tak se povozí, záleží na každém jakou preferuje komunikaci s terénem.


Mě osobně se podvozek zdál být měkčí, pochytal převážnou většinu rázů. Při průjezdech s koly zasazenými v mantinelech se jednalo o hodně poslušný podvozek, který si nechal hodně líbit. Při rychlejších přesunech řízení maličko ztěžklo, ale ani tak reakce na změnu směru jízdy nebyly tupé, manévrovatelně hravá novinka se nejlépe vodila právě při nižších otáčkách. Až na propastné zařazení 4x4, zde je řízení k subtilnějším jezdkyním nepřívětivé. Teprve s velkou razancí a úpornou snahou 4kolku dostávám tam kam chci.

Sedlo:

Prodloužené sedlo s místem pro dva jezdce. Všechny části jsou změkčené, tvrdé rantly jsem nenašla . Oba jezdce při delších vyjížďkách zadnice bolet nebude. Sedlo je směrem od nádrže k zadním rámům postupně rozšiřováno. Řidiči poskytuje hladký pohyb, v podstatě má jezdec dvě možnosti, jak se položit do zatáčky; v sedě nebo pěkně vykloněně při vysedání, což sedlo hladce umožňuje.


Jenže tu vidím jeden renonc s nelícujícím půdorysem předního uchycení. Zde se sedlo při odtažení odchlípne, jeho pružnost je obdivuhodná, jen si nejsem jistá co toto pružení se sedlem udělá při uvíznutí ve větvích. Do příští sezony toto sedlo dostane novější barevné prošití, spolu s různorodými barevnými kombinacemi.

Stupačky, zadní opěrka/držadlo pro spolujezdce:


Stupny pro jezdce jsou dostatečně široké i dlouhé. Boty z vykrajovaných stupaček nesklouzávají, ani u spolujezdce žádné dráma v nechtěném skluzu jen tak nenastane. Spolujezdec se do vyvýšeného stupínku může v klidu opřít, aniž by se bál, že jej prošlápne. Opěrka, ač se známým designem v žádném případě nepatří k outsiderům. U držadel určených pro spolujezdce budeme na chválu skoupí. Designéři sice vymysleli luxusní tvarování, ale účelnost je tatam. Když jsem se posadila do pozice spolujezdce, ne a ne se pohodlně usadit a zároveň se držet madel. Při uchopení držadel následuje nepřirozené prohnutí těla.

Jízdní vlastnosti:



Doposud popisované změny nedávného faciliftu tohoto Goese mají přispět k dospělejšímu celku, pro samotnou jízdu opravdu mají klíčový význam. Zásadní novinkou se tak stává nový , kapalinou chlazený motor s elektrickým vstřikováním Bosch , který mě během testování nenechal nikde viset, ale musela jsem jej pěkně držet pod nátlakem plynové páčky. Do zatáček se dvoumístná verze poskládala slibně, z vinglu poslušně vyklouzla a do výjezdů se vstřikování osvědčilo. Na sešikmených svazích se úzký profil 4kolky neprojevoval negativně, při proplétání se zúženými prostory se Goes choval obratně. Při sjezdech fungovala motorová brzda, která mi napomáhala i při přesunech městem. Jen bych u šestikoule očekávala svižnější odpich s rychlejší akcelerací. Při dobržďování jsem se spoléhala na kotoučové hydraulické brzdy, ty při zmáčknutí fungovaly benevolentně.

Můj názor:



Do budoucna nekopírovat, šásko i motor je v podstatě podobný s X6. Časem by Goes Max 625 i mohl dozrát ku zlepšení dynamiky motoru především v nízkých otáčkách. Také bych se nebála zaexperimentovat na zvukovém projevu výfuku. Během testování jsem se zapotila při sepnutí 4x4, jeho síla je zkonstruována pro práci v těžkém terénu, ale mě jako ženě řízení nepřipadalo lehké. U posezu za řídítky nemám výhrady, řídítka jsou účelně osazena a design by této 4kolce mohla závidět jakákoliv honosnější značka. V základu nechybí přední a zadní nosič a také kryty rukou. Dá se říci, že pokud budete chtít tuto čtyřkolku ladit, k dokoupení vám už zbyde pouze alu kryt podvozku a případně nějaký ten box.

4kolky Goes prošly velkolepým představením v jihozápadní Číně kde se tradice lámů dědí z generace na generaci. Hlavní město Tibetu bylo dobito Goes výpravou:

vimeo.com/28497535

Pokračování článku: Technické informace

Kapitoly článku

  1. Goes Max i 650
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.40 Známkováno: 10x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Goes 625i Max»

Další články sekce Goes

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Goes 520 Max Forest EPS

05.05.2015, Redakční testy
Goes 520 Max Forest EPS dostal standardní pohonnou jednotku s nejvyšším výkonem 24,1 kW při 7 000 ot/min a největším toč...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Test: CF MOTO Gladiator X450 EPS

01.06.2016, Redakční testy
Stejně jako u aut se i u čtyřkolek pomalu začínají projevovat trendy downsizingu, v terénu je totiž často důležitější ní...

Can-Am Outlander 570 DPS PRO

21.05.2016, Redakční testy
Cestou na testování nového Can-Amu L 570 PRO jsem nejdřív trochu brblal. Nové sídlo firmy BCE je přestěhované do Mníšku ...

TGB Blade 1000 EFI LT 4x4

30.09.2015, Redakční testy
Nový litr má pod kapotou od základu zcela nově konstruovaný dvouválcový motor OHC 997,1 ccm s válci do V. Kultivovaný dv...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2016 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.65s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce