asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo PŘIDAT K OBLÍBENÝM POLOŽKÁM


banner

Téma: Polaris RZR 800

08.02.2010   19:13 Polaris RZR 800 EFI

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:80.79.24.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Při řazení to někdy zarchotí přes zuby , co s tím ? něco někde naštelovat? prý stačí to nechat zahřát , ale já si myslím že by to dělat nemělo ani v mrazu.

Odpovědi: Polaris RZR 800

08.02.2010   19:15   #1 Téma: Polaris RZR 800

Aligator.avs Město: Slušovice
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12418
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

pořídils RZR ?

Citace | Odpovědět

08.02.2010   19:32   #2 Téma: Polaris RZR 800

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:80.79.24.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Aligator-max>pořídils RZR ?

ne známej koupil dnes

Citace | Odpovědět

08.02.2010   19:32   #3 Téma: Polaris RZR 800

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:62.168.45.xxx
Offline 4/393
Suzuki LT-R 450

to byla ta akce na motoinzerci za cca 160-180tis nebo novej?

Citace | Odpovědět

08.02.2010   20:09   #4 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Nevím jak RZR, ale u ATV bych řekl, že bude potřeba hledat problém ve variátoru. Na volnoběh při neutrálu se asi řemen nezastaví, ale je pořád v tahu a přenáší otáčky do převodovky, takže se v ní točí hřídel.

Citace | Odpovědět

08.02.2010   20:17   #5 Téma: Polaris RZR 800

Aligator.avs Město: Slušovice
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12418
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

leo myslím že to je jednoduché je zima po nastartování to má vyšší volnoběh a proto to tam chrčí po zahřátí otáčky klesnou tudíž to není v tahu a zařadíš bez chrčení

Citace | Odpovědět

08.02.2010   20:28   #6 Téma: Polaris RZR 800

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:80.79.24.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

ne otáčky to má 1100 takže normální já si myslím to co píše slezák.z ale jak to naštelovat?

Citace | Odpovědět

09.02.2010   07:56   #7 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Jak to naštelovat nevím. Mě to studenej stroj dělá taky a to už od novýho, což je už 2 roky. Měl jsem to ve dvou servisech a nikde si s tím neporadili. V jednom zjistili, že je utrženej silentblok pod motorem, ale po jeho výměně se to nijak výrazně nezlepšilo. Mohlo by to být zaseknutým ložiskem v přední řemenici nasazené na klikovku, které zajišťuje fukci EBS. Ale mě se to ložisko protáčí jak má (na jednu stranu volně a na druhou ne). Na volnoběh se variátor rozevře jak má, ale stejně ten řemen, když je studenej, pořád unáší. Mám už druhej a dělají to oba. Tak když to startuju studený, tak to nechám chvilku bežet, aby se řemen zahřál a pak se řadí líp. Studený se to normálně na volnoběh rozjede když je tam rychlost L nebo R. Na H už to nemá sílu roztočit kola, tak pevně ten řemen asi sevřenej není.



Naposledy editováno 09.02.2010 07:57:50

Citace | Odpovědět

09.02.2010   08:34   #8 Téma: Polaris RZR 800

QuincyMax QuincyMax Město: Alexovice
IP:194.228.62.xxx
Offline 1/135

Myslím, že Polaris nemá odstředivou spojku, takže by se mohlo jednat o konstrukční jev

Citace | Odpovědět

09.02.2010   11:35   #9 Téma: Polaris RZR 800

tom.tk tom.tk Město: Praha
IP:90.177.61.xxx
Offline 0/106

buď je přidřený ložisko primárního variátoru nebo jsou variátory nevystředěný a chce to seřídit

Citace | Odpovědět

09.02.2010   12:38   #10 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

tom.tk>buď je přidřený ložisko primárního variátoru nebo jsou variátory nevystředěný a chce to seřídit



Jenže jak to seřídit? Není tam nikde žádnej štělovací šroub nebo něco takovýhho. Převodovka je natvrdo přišroubovaná k rámu a žádná vůle nikde není. Motor je k rámu chycenej přes siletbloky, ale taky se s ním nedá nějak moc mrvit. Takže jak, kde, čím seřídit?

Měl jsem to ve dvou servisech (brno, olomouc) a nikde si s tím neporadili. Na třetí pokus někde jinde už nemám sílu. Zase minimálně den v trapu, půjčit vozík a jet s tím někde 300 km ku praze s tím, že to dopadne beztak stejně jako u těch předchozích dvou?

Pokud tušíš jak na to, dej vědět.

Citace | Odpovědět

09.02.2010   12:44   #11 Téma: Polaris RZR 800

franco franco Město: Púchov
IP:213.160.181.xxx
Offline 2/1081
Can-Am Renegade 800R, Can-Am Outlander 500 XT, Can-Am Outlander 400 Max XT

Variator RZR ked to bezi ako na videu nie je problem s radenim

Citace | Odpovědět

09.02.2010   12:51   #12 Téma: Polaris RZR 800

franco franco Město: Púchov
IP:213.160.181.xxx
Offline 2/1081
Can-Am Renegade 800R, Can-Am Outlander 500 XT, Can-Am Outlander 400 Max XT

Dolezite je aby bol spravny volnobeh,aby bolo dobre jednosmerne lozisko na prednej remenici a olej v prevodovke taky ako ma byt.

Citace | Odpovědět

09.02.2010   12:56   #13 Téma: Polaris RZR 800

franco franco Město: Púchov
IP:213.160.181.xxx
Offline 2/1081
Can-Am Renegade 800R, Can-Am Outlander 500 XT, Can-Am Outlander 400 Max XT

Takto lahko sa radi ked je vsetko spravne

Citace | Odpovědět

09.02.2010   14:16   #14 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

franco>Takto lahko sa radi ked je vsetko spravne



No to co je na tom videu od třetí minuty dál, to podle mne úplně ideální není. Ten řemen by se měl při neutrálu na volnoběh úplně zastavit. Volnoběh mám taky kolem 1100 až 1200 otáček a chová se to hodně podobně jak na tom videu od 3:00 dál - při volnoběhu se řemen pořád točí, roztáčí řemenici napojenou na hřídel převodovky.

Správně a bez rázů do převododvky při řazení je podle mne toto:

Citace | Odpovědět

09.02.2010   15:15   #15 Téma: Polaris RZR 800

tom.tk tom.tk Město: Praha
IP:90.177.61.xxx
Offline 0/106

slezak.z>tom.tk>buď je přidřený ložisko primárního variátoru nebo jsou variátory nevystředěný a chce to seřídit

Jenže jak to seřídit? Není tam nikde žádnej štělovací šroub nebo něco takovýhho. Převodovka je natvrdo přišroubovaná k rámu a žádná vůle nikde není. Motor je k rámu chycenej přes siletbloky, ale taky se s ním nedá nějak moc mrvit. Takže jak, kde, čím seřídit?

k tomu je potřeba speciál přípravky, klíč na variátor, pokud vím tak ho mají v Praze v Polaris servisu Na Louži 5, zkus se s nimi domluvit , pokud vím tak mají i mobilní servis

Měl jsem to ve dvou servisech (brno, olomouc) a nikde si s tím neporadili. Na třetí pokus někde jinde už nemám sílu. Zase minimálně den v trapu, půjčit vozík a jet s tím někde 300 km ku praze s tím, že to dopadne beztak stejně jako u těch předchozích dvou?

Pokud tušíš jak na to, dej vědět.

Citace | Odpovědět

09.02.2010   18:37   #16 Téma: Polaris RZR 800

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:80.79.24.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Vzhledem k tomu že při zařezené rychlosti to má snahu pomaloučku popojíždět tak je jasné že řemen §ůplně nevypne přenos točivého moémentu na převodovku. Takže při řazení se točí zuby a to je chyba jde to naštelovat na variátoru vystředěním řemene přesně do středu on se teď mírně dotýká jedné strany unášecího talíře. Toto jde naštelovat . Odvezl jsem to k Pamusovi.

Citace | Odpovědět

09.02.2010   19:21   #17 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Jediný co mne napadá je to, že na té přední řemenici napojené na klikovku se to celé pohlo buď směrem dovnitř k motoru, nebo opačně celý ven od motoru. Takže ten řemen teď jde mezi předním soukolím u motoru a zadním u převodovky mírně zkřiva.
Jenže kde to seřídit? Rozhodit celý přední soukolí variátoru a najdu tam nějakej štelovací šroub? Nebo se to šteluje na zadním soukolí přiblížením nebo oddálením od převodovky - pohybem celýho soukolí dovniř / ven?
Jestli někdo víte, jak se to šteluje, dejte vědět. Přece to kur.. nepovezu někam 300km do pr... kvůli pootočení nějakýho zasr... štelovacího šroubu.



Naposledy editováno 09.02.2010 19:23:07

Citace | Odpovědět

10.02.2010   09:01   #18 Téma: Polaris RZR 800

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:85.71.12.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Slezáku tečka zet : zavez to k pamusovi (Humpolec) on to udělá sám to asi nezvládneš musel bys mít na to spec stahovák . Je to z hořčíku takže pozor křehké . Říkal že to rozhodí a sešteluje do osy , ale už nevím jak to přesně vysvětloval zavolej mu on Ti to jistě rád prozradí.

Citace | Odpovědět

10.02.2010   09:28   #19 Téma: Polaris RZR 800

Petr_quad Město: Praha 4-Háje
IP:89.235.0.xxx
Offline 3/1417

Je to z hliníku... Ale jestli si dobře pamatuji, tak na přední řemenici k seřízení nic není. Na zadní řemenici je pouze třístupňové nastavení síly pružiny. Potom ještě možná vzdálenost motoru od převodovky. Ale jsou to zkušenosti z klasické čtyřkolky Polaris, ale RZR bude mít asi stejný motor.

Citace | Odpovědět

10.02.2010   10:19   #20 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Já jsem nakonec našel postup. Našel jsem na webu servisní manuál k X2 a tam je to na straně 184 pěkně popsaný i s obrázkama. Žádný seřizovací šroub tam není. Seřizuje se jak souosost obou řemenic vůči sobě (aby byly osy rovnoběžné), tak vzájemná poloha vnitřních talířů na obou řemenicích (aby nešel řemen mezi řemenicemi zkřiva).

Souosost se seřizuje tak, že se povolí motor na silentblocích a s celým se pohne tak, aby byla osa přední řemenice napojené na klikovku rovnoběžná vůči ose zadní řemenice napojené na převodovku. Respektive má tam být malá odchylka v rozmezí 1.6 až 3.2 mm.
Vzájemná vzdálenost mezi přední a zadní osou řemenic má být 254 mm (+/- 2.5 mm).

Vzájemná poloha talířů se upravuje tak, že za vnitřní talíř zadní řemenice u převodovky se přidávají (nebo ubírají) podložky. Jak prosté...

V sobotu se na to vrhnu a dám vědět, jak jsem dopadl. Nejdřív musím zjistit rozměry těch podložek, ale kamoš má autoservis, takže podložky by naměly být problém.



Naposledy editováno 10.02.2010 10:20:33

Citace | Odpovědět

10.02.2010   14:55   #21 Téma: Polaris RZR 800

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:85.71.12.xxx
Offline 42/2480
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

dej pak fotky jak jsi to rozebíral krok za krokem ,třeba na rajče.net oprava je to magnesium

Citace | Odpovědět

10.02.2010   17:01   #22 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Jo, dám. Nejdřív zkusím jen proměřit ty vzdálenosti hřídelí a naladit to povolením a pošupnutím motoru. To nebude třeba nic rozdělávat, jen shodit víko varecu kvůli měření a kontrole úspěšnosti .
Když to nepomůže, shodím zadní řemenici u převodovky. To by mělo jít i bez speciálních přípravků a zkouknu ty podložky. Už jsem zjistil, jaký tam jsou. Mají tloušťku 0.020" což je asi půl milimetru. Vnitřní průměr (díry) 1.35" a vnější průměr 1.75", což je asi 35mm a 45mm.

Citace | Odpovědět

14.02.2010   11:54   #23 Téma: Polaris RZR 800

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Tak to mám hotovééé. Nic na tom není, jen se toho nebát. Problém u mě byl vtom, že řemen šel zkřiva tak, že se opíral a vnejší talíř přední řemenice (u motoru). Shodil jsem zadní řemenici (u převodovky), na což stačí 13 klíč, zařadit L nebo R, zabrzdit ruční brzdu a prostě zabrat. Stáhnout zadní řemenici z tisícihranu jde krásně rukama - není potřrba žádný stahovák. Zvládne to snad každý jelito. No a pod řemenicí byly dva vystřeďovací kroužky - podložky viz předchozí zpráva. Jen mají jinej rozměr - vnitřní průměr 23 mm, vnější 35mm a tloušťka 1.7 mm. Tak jsem jednu podložky vyhodil, nasadil zpět řemenici, dotáhl tu 13ku, nasadil řemen a je to vyřešeno. Kolka na volnoběh nepopojíždí a řadí se jedna báseň. Celé mě to zabralo zhruba hodinu i se shozením a znovu nasazení plastů, nášlapů, krytu varia atd. Žádné speciální nářadí není třeba. Stačí 10,11 a 13 gola klíč plus šroubovák. Pár fotek:







Naposledy editováno 14.02.2010 12:00:32

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2017 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.08s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce