QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Suzuki KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering

Text: Matěj Oliva | Autor: Scigacz.pl | Datum: 22.02.2010 | Zobrazeno: 19134×

Suzuki KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering Konečne nastala chvíle, kdy si systém posilovače řízení našel cestu také ke královské rodině čtyřkolek Suzuki.


Kapitoly článku

  1. Technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Firma Suzuki po 26 letech zkušeností s výrobou quadů uvedla na trh dva modely čtyřkolek, které jsou vybaveny posilovačem řízení. Tento systém se dostal k modelům KingQuad 750 AXi Power Steering a KingQuad 500 AXi Power Steering, který je naprostou novinkou na trhu. Posledně jmenovaný se mi podařilo dostat do spárů a prohnat jej krátkým testem.

Dvojče

První zmínky na téma vzniku nového modelu KingQuad 500, které obletěly svět již v před rokem naznačovaly, že to bude vylepšená verze KingQuadu 450. Avšak po důkladném vnějším prozkoumání a s přihlédnutím na technické údaje čtyřkolky se domnívám, že se jedná spíše o dvojče KingQuadu 750, vybavené menším motorem.
KingQuad 500 AXi je poháněn čtyřdobým jednoválcovým kapalinou chlazeným motorem o obsahu 493 ccm původem z KQ 450. Zmodernizován byl systém rozvodů – dvě vačkové hřídele jsou zastoupeny jednou. Části, jako jsou převodová skříň, nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, brzdy v podobě dvou kotoučů vpředu a utěsněného bubnu zadní osy, pocházejí z největší ATV od Suzuki. Co se týče vzhledu prostředního Kinga, nenalezneme zde žádné přelomové změny. Štíhlá a vkusná světla, velká a prostorná sedačka, hodně exponovaný přední nárazník pokrytý plastovými částmi s měnícím se logem Suzuki – to všechno jsme už viděli u 750-tky. Také rozměry zůstaly ty samé, a rozdíl ve váze těchto dvou ATV představuje pouhých 5 kilogramů.

Lehkost a pohodlí řízení

Test nejnovější ATV od žlutých jsme provedli během akce Suzuki Quad Adventure, jejíž čtvrtý ročník se konal na velmi zajímavých a rozmanitých terénech v okolí města Ogrodzieniec. Organizátory akce připravené úseky ideálně přály křtu ohněm prostředního KingQuadu.
S oživením motoru Kinga 500 není nejmenší problém. Zmáčkneme brzdu, potom tlačítko startéru a za chvilku k našim uším z výfukového systému doléhá tiché, basové bručení, které láká k jízdě. Vstřikování paliva, který dodává směs do motoru pracuje perfektně. Motor má čitelný plynulý nástup a klasický jednoválcový charakter. Nemusíme se obávat náhlého a nečekaného opuštění čtyřkolky při prudkém přidání plynu „na podlahu".
Za řídítky KingQuadu 500 se jede velmi pohodlně. Nezávislé zavěšení, disponující regulací vstupního napětí pružin v kombinaci s pohodlnou sedačkou, zachycuje všechny nerovnosti, na které můžeme narazit na lesních, nebo polních cestách. V náročnějším terénu rovněž správně vykonává svěřené úkoly. V tomto ohledu není důvod ke kritice. Podobně je tomu s brzdami. Dvojité kotouče vpředu a utěsněný buben vzadu dovolují rychle a účinně zkrotit rozvášněného Kinga. Čtyřkolka svojí užitečností na cestách přes mokřiny, bahna, řeky, náspy a jiné podobné překážky směle konkuruje svému staršímu a většímu bratru, dokonce bych si dovolil tvrdit, že získává převahu díky posilovači řízení. Quad je možno řídit téměř malíčkem. Když už jsme u řízení, je třeba připomenout, že japonští projektanti si všimli vady největších quadů z královské rodiny Suzuki, které už při lehkém převrácení obvykle přišly o redflektor na řídítkách, který byl nejvyšším bodem ATV. Faktem je, že KingQuad 500 takové světlo nemá, navíc bylo rozhodnuto o použití vyšších řídítek, které zachytí nárazovou energii při nehodách tohoto druhu.

Lžička dehtu v sudu medu

Po pochvalách přišel čas na pár slov kritiky. Věc, která si mi rozhodně nelíbila, byla především jeho váha. Je vidět nejen v tabulkách s technickými údaji, ale je cítit i z chování vozidla. Přiznejte sami, že 302 kg je dost hodně na pracovní čtyřkolku „střední váhy". Při srovnání s konkurenční Yamahou Grizzly 550, jejíž váha „na sucho“ představuje 274 kg, dopadá bídně. Souvisí to zajisté s rozměry ATV, které řadí čtyřkolku do čela největších pracovních čtyřkolek na trhu.

Závěr

Uvedení na trh nových modelů KingQuadů vybavených systémem posilovače řízení je velkým krokem firmy Suzuki směrem k vítězství v konkurenčním boji mezi ATV střední třídy. Do této doby se mnoho lidí rozhodlo pro nákup Grizzlíků s ohledem na to, že mají systém EPS. Teď bude určitě boj o prvenství v segmentu pracovních čtyřkolek více vyrovnaný a neústupný. Čím dál větší počet firem, kreré se zabývají výrobou ATV, investuje do rozvoje užitkových strojů, tedy pracovních strojů středního objemu. Musím bohužel zarmoutit ty z vás, kterým KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering padl do oka. Tento stroj se neobjeví v prodeji téměř v žádné evropské zemi. Důvodem pro přijetí tohoto rozhodnutí managementu Suzuki je příliš malý cenový rozdíl mezi novými modely KQ500 i KQ750. Proto se v nejbližší době v salónech objeví pouze model KingQuad 750 AXi 4x4 Power Steering.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper Suzuki KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering

1024x685
1024x685
1024x685
wallpapper Suzuki KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering

1024x685
1024x685
1024x685
wallpapper Suzuki KingQuad 500 AXi 4x4 Power Steering

1024x685
1024x685
1024x685



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Suzuki LT-A 500 4x4 Vinson »

Další články sekce Suzuki

Suzuki LTZ 400

31.08.2009, Redakční testy
První fotky studie nové LTZ 400 obletěly svět už v září loňského roku. Již tehdy bylo jasné, že se Quadsport dočkal zása...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.65s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce