QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Sportsman 570

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Datum: 06.01.2014 | Zobrazeno: 13674×

Polaris Sportsman 570 Polaris vystoupil s původním Sportsmanem 500 v roce 1996, zařadil se mezi nejúspěšnější a nejoblíbenější pětistovkové ATV. Pětistovkového Polarisu se prodalo více než 600.000 ks. V průběhu let Polaris učinil řadu aktualizací modelu Polaris Sportsman 500, ale nejzásadnější proměnou nový model prošel v roce 2014 - pětistovka je nahrazena za stříkačkovou variantu o obsahu 570.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Kromě střikny je tu nový styl, volitelný elektronický posilovač řízení, uložení jednotlivých částí, ale neustále vzhledem nevybočuje ze Sportsmanní řady. Přední sedadlo i boky u nádrže jsou zúženy tak aby jezdec neměl sebemenší problémy s pohybem, celé zúžení přináší o hodně zábavnější a příjemnější jízdu ve stoje s občasným vysedáváním. Kromě toho mají stupačky hlubší patky, které umožňují jezdci lepší stabilitu nejen při jízdě, ale i při manipulaci v trialových pasážích. Nožní brzda je možná až moc umístěna blízko k motoru, jezdec s větší nohou musí k brzdě naklánět nohu, sice se jedná jen o kosmetickou vadu, ale stále na to musíme myslet. Na pravém řidítku mi chyběla brzdová páčka, novinka má taktéž pouze levou brzdu, plus nožní dole na stupačce. U námi testované novinky má Sportsman 570 EFI aktualizovaný přední nosič, ale také přepracovaný zadní nosič, který je vybaven technologií Lock & Ride ®. Vzhledově modelová novinka roku 2014 nevybočuje nijak z řady Sportsman, až na drobnosti, kterou vidím třeba u umístění baterky, která je uložena dole za předními rameny. Baterie je tam umístěna díky stabilitě, lehké manipulaci a obsluze, ale co řekne na bahno, kameny a vodu?
No a co si budeme povídat zelená barva tomuto modelu až tak moc nesluší, jedná se jen o věc vkusu, ale vojensky zelená je opravdu méně povedenou barevnou kombinací. Sportsman 570 EFI bude k dispozici v barevných kombinacích: Indy Red, Sage Green a Polaris Pursuit Camo. Modely s EPS budou dodávány v kombinacích: Sage Green, Polaris Pursuit Camo a Bright White.
Pochvalu si zaslouží nově naladěný variátor s pěkně živými rozjezdy, naopak řadicí páka v porovnání s konkurencí působit trochu zastaralým dojmem a zasloužila by si trochu citlivější umístění třeba na nádrž nebo někde víc po ruce, ale jinak s ní nebyly žádné jiné problémy,  celkově rychlosti padaly jak měly a v jízdě nepřekážela. Nádrž je u novinky oproti 500 verzi zvětšena o cca 11 procent.

Chcete pracovat ještě tvrději:

Do nového modelu byl zapůjčen motor z populárního RZR 570. Pohodlí modelu s koncovkou EFI přišlo se snížením vibrací a hladšího spuštění, konfigurace motoru dodává celkové údržbě mnohem jednodušší chod. Motor ProStar 570cc EFI je vybaven dvojitými vačkami, celek vytváří impozantních 44 koňských sil v porovnání se starším Sportsmanem 500 tu máme 20% nárůst. Nové elektronické vstřikování paliva motoru zajišťuje plynule okamžitý výkon v celém rozsahu otáček. Kapalinou chlazený jednoválec poskytuje hladkou, efektivní sílu, která splní všechny požadavky na pomezí pracovního nasazení v lovecké sféře, ale i ve volném čase. Po nastartování se z motoru neozývá burácení, jenomže kdo by na pětistovce očekával barytonový zvuk. Novinka jde za plynem hned od spodu, ve vyšších otáčkách pomalu upadá, ale síly pro práci i zábavu má dost. Novinku jsem testovala na „Pašíkovi“, kde jsem s přehledem stíhala dvouválcům o obsahu 800, na rovinkách jsem ztrácela, ale v trialu se pětistovky ne a ne zbavit. Kopce, výjezdy, brody, to všechno motor pobral po svém a nikde se neměl za co stydět, jeho hladký a průbojný chod je velmi dobrý.


Trialovka:

Tento model dostal do vínku dokonalé rozložení, rovnováha mu opravdu není lhostejná a model vždy citlivě věděl co po něm chci. Po celý den jsem střídala technické pasáže s lesními přejezdy, všude jsem si s lehkou mašinou dělala co jsem chtěla. To co nedohnala síla motoru, doplnila manipulace při které se mašina dala vodit jako na provázku. Do výjezdů si novinka razila cestu rázným krokem, a když jsem si vrkla pěkně na hrance, ATV se postavilo na zadní a trpělivě si jelo po dvou. Pro srovnání se na všechna čtyři kola stačilo jen ubrat plyn a lehce drcnout do brzdy.
Abych nebyla zaujatá, požádala jsem trialového jezdce, který objel všechny závody ATV trialu, aby se svezl na Polárce a řekl mi jestli by se s tímhle cvrčkem dalo jezdit i mezi brankami. Po dvaceti minutách Karel přijíždí s jitrnicí na tváři a první co bylo – „ to si piš, že by šla na trial.“ Během testu jsem měla možnost přímého srovnání se Scramblerem, oproti Scramblerovi se mi zdála nová pětistovka vyváženější a méně nervózní, zejména ve výjezdech a v manipulaci na zadních. Na tom jsme se shodli i s Karlem.
Minusové body přikládám brzdám, během testu mi neustále chyběla pravá brzda, poté jsem měla problémy s nožní brzdou (došlápnout na ní) a jako by při brzdění bylo potřeba mírných matematických propočtů. Oproti tomuto celku motorová brzda fungovala velmi dobře. Manipulace na místě i při jízdě se dá řízení pro průměrně fyzicky zdatné jezdce zvládnout i bez hrubší síly, aniž byste měli večer vytahané ruce.

Pětset?

Co se týče celkového charakteru modelu Polaris Sportsman XP570 EFI, jde o další z řady univerzálních strojů, který nabízí podobnou konstrukci jako vlajková loď XP850, ovšem s nižším výkonem a podstatně nižší cenou. Při prvním výjezdu mi přišlo odpružení o malinko jemnější než u loňské pětistovky. Také mírné zvýšení podvozku má za následek, že pětistovka jde lehce utrhnout do driftu. Celek je perfektním kompromisem mezi komfortem při rychlé jízdě po nerovnostech a ovládáním v zatáčce, které se obejde bez většího naklánění čtyřkolky. To samé platí i pro pohonnou jednotku, která má slušný výkon na rychlou jízdu v rovnějších pasážích, zároveň se ale nemusíte prát s plynem v zatáčkách

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.80 Známkováno: 5x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Sportsman 500/EFI»

Další články k modelu Sportsman 500/EFI

Polaris Sportsman 500 EFI

22.12.2008, Redakční testy
Polaris je anglický resp. původně latinský název hvězdy Alfa Ursae Minoris, které my říkáme Polárka. Ale hlavně je to as...

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.21s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce