QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 310 Dragon Fly 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jarda Ducháček | Datum: 26.04.2011 | Zobrazeno: 22414×

Linhai 310 Dragon Fly 4x4 Linhai se probojovával na evropský trh od roku 2005, kdy se mu podařil famózní vstup se čtyřtaktním modelem rámově vycházejícím z Polarisu. Z toho Linhai těží dodnes a drobné několikaleté vylepšování přineslo další promyšlenou novinku - Linhai 310 Dragon Fly 4x4.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Linhai je čínská státní firma s více než padesátiletou historií, která podléhá nejpřísnějším pravidlům spolupráce s nám známější firmou Yamaha, která do fabriky přinesla nové technologie. Zažité předsudky pryč, tato čínská firma své stroje opravdu nevyrábí v udusané hliněné dílně, ani tu nepracují permoníci za misku rýže. Z multifunkčních hal odcházejí do celého světa nejen 4kolky, ale i nějaké ty sekačky, centrály, skútry Yamaha… Nás zajímají právě kolky.
Podvozek i motor jsou identické se starším bráchou Linhai 300 Classic 4x4. Velká změna tkví v plastech, ty se inspirovaly naopak dle nejprodávanějšího modelu Linhai 420 Dragon Fly 4x4.
Se slzou v oku vzpomínám na třístovky Classiky, které nesou typické rysy Linhaie. Jejich futuristické tvary byly nezaměnitelné, Dragon Fly je novinkou, která přináší výrazné vizuální rozdíly mezi formálním vzhledem Linhaie a zažitými pravdily modelu Classic. Ne a né si vštípit plasty, kterýma se Dragon FLY 310 inspiroval z nejprodávanějšího modelu - Linhaie 420 Dragon Fly. I když se podvozkově ani motorově neliší, nová vizáž řadí Dragon FLY do zbrusu nové reality.

Displej:

V jednoduchosti je krása. Na co vymýšlet složitosti, když to jde vymyslet jednoduše. Teorie velkého třesku je stejná, displej je nafouknut funkcemi, které jsou praktické, ale ty podstatné tu chybí. Zaběhnutá klasika všech displejů - motohodiny, stav paliva, ujeté km nebo míle… Ale to hlavní, praktické vyobrazení zařazené rychlosti, mi po celou dobu testu chybělo. Než mi padlo do oka pákové řazení, často jsem se dle zvuku a chodu motoru přistihla při jízdě na L, ačkoliv jsem chtěla zařadit H. Co se týče ovládání, vše šlapalo bez jakéhokoli zadrhnutí. Jak v terénu, tak i na silnici byl displej stále přehledný.

Sedlo:

Tvarování sedla není to, na které jsme zvyklí. Pohledově neznatelné, ale při posezu dramatickou změnu pocítíte. Drama není však veliké, neděste se. Model Dragon Fly 310 má oproti modelu Classic znatelně kratší a širší sedlo. Přiznám se, že mně je užší sedlo příjemnější, nejen že dobře dosáhnu na stupačky, ale i v terénu je komfortnější, jen při jízdě ve stoje širší sedlo znesnadňovalo vysedání. Při jízdě v sedě ale bylo pohodlné, nebála bych se delšího cestování, které přináší přišpendlený zadek k sedadlu. Ve dvou se na sedlo třístovky skládáme v celku dobře, ale jsme dva hubeňouři, vzrostlejší jezdec se spolujezdcem si s krátkým sedlem poradí tak tak…

Brzdy:

Dvě kotoučové vepředu a dvě kotoučové vzadu. Naše testované třístovkou mimino bylo čerstvě vybalené z krabice. Vše mělo nádech novoty a takový ten typický „smrad“ tuhosti. Ještě si vše nesedlo tak jak má, navzdory tomu si brzdy počínaly dobře. Na nožní brzdu jsme nemusela šlapat plnou vahou, stačilo jen flegmaticky sešlápnout, přední brzdy byly tužšího rázu. Nerada se s řídítky přetahuji, ale když už se mi podařilo brzdu zmáčknout, tak jsem stála opravdu na fleku. Na zadní kyvce jsem oběvila „nohavici“, která chrání dva třmeny brzdění, což si i minulé modely žádaly, ale teprve modely 2011 mají toto privilegium. U staršího modelu jsme namontovanou plastovou nohavici nakonec sundavali, drželo se v ní bahno. Co na to tato novější verze, je otázkou.

Jakou tvář nastaví v terénu:

Lehká ruleta, ale vybroušené řízení, obratnost a hravost. To jsou tři slova, kterými bych test Dragon Fly 310 charakterizovala. Z rozjezdů mi mráz po zádech rozhodně neběhal, ale když už se 4x4 rozjela, válcovala všechno, co jí přišlo do cesty. Vždyť tu není co řešit, klasika je klasika a na podvozku se nepracovalo, stále stejný příběh… Linhai 310 Dragon Fly sice nemá motor závodního speciálu, ale třístovka se nenechala ničím zastrašit. Terén kopírovala pohopkáváním, zdálo se mi, že je tužší, než tomu bylo u Classicu. Řízení jsem měla stále pod kontrolou, prorážela jsem si cestu bahnem i na motokrosové trati, kde bylo evidentní, že motorově i podvozkově je Dragon Fly 310 směřován jednoznačně pro práci a rozumnější vyjížďky. Tohle je motor, co jede pořád a kdekoli, jakmile ho rozmotáte do třístovkového maxima. tak jede, ať se děje co se děje. Když mi nestačilo 2x4, v klidovém režimu přepínám na 4x4. Přepínání je jednoduché, dvě polohy jsou dobře popsané, ale na displeji se nezobrazuje právě zařazený chod. Změnu v obtížnějším řízení nepociťuji, jen se tohle dračí torpédo rádo staví na dvě boční kola a moc rádo se v zatáčkách zahryzává, tady jsem se musela hodně soustředit, abych balancování nepřehnala až k pádu. Příjemné je, hračička se vejde všude, ať po dvou nebo po všech čtyřech kolech a má dokonale živé řízení, které reaguje hned. Léty propracované uložení ramen se zdá být také tou dobrou cestou. Když už jsem u zavěšení ramen, tady pracuje polarisácký systém, který vídáme na starších Polárkách. Zvuk jednoválce je umírněný, v lesích si mě skoro nikdo nevšiml. Každopádně je to krbec, jeho duhy i neduhy jsou s tím spjaté…

Override:

Vypínač omezovače zpátečky je funkční jen po dobu stlačení, což je funkce hlavně pro trh USA, kde tento vypínač zpátečky je více méně potřeba… V praxi však žádná ztřeštěnost, při couvání mi nevadil úkon navíc při mačkání dalšího tlačítka. Jediné, co jsem si pletla, byl klakson s rušičem omezovače a troubila jsem na lesy skoro při každém couvání. Pro zručnější je tu ale varianta odpojení rušiče….

Blinkry a varovky:

Varovky jsou umístěné v pravé části kapličky, které jsou vsazené v průhledném vodotěsném pouzdře. Při sepnutí se ozve hlasitá signalizace a blinkry blikají o sto šest. Proč vám zdůrazňuji „při sepnutém klíčku“? Varovky opravdu nereagují na jakékoli zmáčknutí mimo sepnutý klíček. To je hlavně kvůli nechtěnému (nebo zlomyslnému) sepnutí mimo dozor, což by mělo za následek vybití baterie… Hlasitý projev varovek i blinkrů nelze přeslechnout ani v helmě, dokonce ani když jedete už 50 km/h. Mně zvukový projev blinkrů docela bavil, ani jejich barevná signalizace na displeji nešla přehlédnout. Při testu jsme jeli s Linhaiem 310 a 600, obě mají zvukovou signalizaci blinkrů. Nejen, že sem slyšela své blinkry, ale i kolega, který jel za mnou, byl k nepřeslechnutí. Vypnutí blinkrů je zachováno stlačením přepínače, ten se sám přecvakne do klidové polohy.

Hlavní dojmy z Linhaie 310 Dragon Fly:

- Nesmrtelný stroj, nemá motor závodníka, ale když už se rozjede, neohroženě si razí cestu vpřed - je to prostě dříč
- Na šikmých srázech sedí jak přikovaný, při sjezdech se chová klidně
- Není to obr, novější modely jsou tužší
- Designem je to nadčasová klasika, stále se navíc prodávají i starší modely
- Pro začátečníka i pokročilejšího jezdce
- Ovládání dlouhé řadicí páky mi po celý den ani jednou nezazlobilo
- Delší plynová páčka je příjemná pro daleké cesty i pro jezdce s menší rukou
- Polohy klíčku zapalování: klasické dvě polohy, jedna pro nastartování a druhá jak jinak než pro sepnutí světel
- Elektronicky připojitelné 4x4
- Ke Dragon FLy lze přikoupit široká škála doplňků se kterou se vám stane nepostradatelným pomocníkem např. při prohrnování sněhu, nebo při práci v lese, tahání dřeva, úklidových pracích….
- Barvy: bílá, červená, zelená, černá

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.89 Známkováno: 9x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai Dragon Fly 310»

Další články sekce Linhai

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

31.01.2022, Redakční testy
T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybaven...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.90s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce