QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Journeyman Gladiator X550 - první test

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Foto: Quad | Datum: 17.12.2014 | Zobrazeno: 28842×

Journeyman Gladiator X550 - první test Původně se o tomto stroji hovořilo jako o nástupci pětistovek, nakonec je to ale trochu jinak. Gladiator X550 je úplně nový stroj a nevychází z žádného předešlého jednoválcového modelu (rám a velikost ovšem hodně evokují nejsilnější CF Moto model X8).


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Další odkaz na stávající modelové řady je pak v zadních partiích, kde nalezneme totožná světla s “buggy” Gladiator Z8. CF Moto zjednodušuje své modelové řady a nová 550ka tento trend v podstatě startuje. Novým, velmi živým motorem a ostatně celým novým modelem, dokáže X550 do budoucna nahradit vlastně všechny “staré” EFI verze jednoválcových Gladiatorů, tedy modely X5-A EFI a X6-A EFI. Srdcem nového Gladiatora X550 je EFI motor se zdvihovým objemem 495 ccm (vrtání vs. zdvih 91 x 76,2 mm), komprese (10,5:1). Otevřená verze disponuje výkonem 39 koní, tzn., že nový 500ccm motor je silnější i než současná šestistovka Gladiator X6. K testu jsme přistupovali ve velmi ranních hodinách, na strojích ještě ležela jinovatka, a tak mně zajímalo jak bude tenhle zmrzlej Gladiátor odpovídat na nastartování v tak chladných podmínkách.
Střikna na první naškrtnutí bez obav naskočila. Než jsme se oblékli do zimní výbavy, novinka se zahřála a šlo se testovat. Páčka plynu neklade odpor, motor na povely odpovídá docela živým odpalem (v porovnání se staršími modely CF moto), variátor zabírá s menší prodlevou, než-li tomu je u stávajících modelů CF moto. Novinka disponuje silným spektrem otáček, v silových partiích se cítí sebejistě, i tak zapomeňte na závody, na ty tu máme jiné adepty.

V praxi:

Jízdní vlastnosti se dají přirovnat k osmistovce, dlouhá stavba sebou nese stabilitu, zejména ve výjezdech. Vzorné chování od pětistovky můžete očekávat v celé škále terénních nerovností, ten kdo je zvyklý na surovější odezvu od řízení bude zklamaný, naše novinka je osazena posilovačem řízení (možno dodání i bez), který by v některých situacích mohl být méně citlivý. Novinka je velmi dobře osazena podvozkovou částí (což u strojů z Asie rozhodně nebývalo pravidlem). Podvozek je měkký a velmi pohodlný.
I když letím po polních cestách o nerovnostech takřka nevím, jediné co by se dalo podvozku vytknout je, že je trochu houpavější, zejména při rychlejší jízdě. V trialových pasážích počítejte s tím, že se jedná o dlouhou variantu čtyřkolky, posilovač vás podrží všude, i při sepnutí 4x4 můžete novinku ovládat takřka dvěma prsty. Na zadní novinku nedostanu, na bočních už si jezdím s velkou lehkostí a co se týče zešikmených ploch, stačí si jen zvyknout na naváhnutí. Driftování na zmrzlé půdě během mrazivého testu bylo příjemné zpestření, otáčení na místě s pomocí brzdy opravdu šlo. Motorová brzda se hlásí do práce hned po puštění plynu, což je velmi příjemné zjištění, a tuto vlastnost zajisté ocení hlavně notoričtí tahači, přeci jen se jedná o pracovní stroj a motorová brzda je v tomto případě vždy vítaným pomocníkem. Rychlosti zapadají jak mají. Plocha v oblasti displeje je velmi přehledná, tak jak už jsme u CF mota zvyklí, všechny procesy jsou dostatečně viditelné v šeru, mlze i za slunného počasí. Ovladače na řídítkách jsou v dostatečné vzdálenosti, neodírám se o ně a když je potřeba na všechny snadno dosáhnu. Při průjezdu vodou vy i spolujezdec zůstanete v suchu.
Brzdy jsou standardní, opět nepřekvapí, CFko své modely posouvá dál a dál, sice se odboural problém s ovládáním zadní brzdy a levé páčky, které jde nyní napřímo (u předešlých modelů tomu bylo přes brzdový pedál), ale i tak by si novinka zasloužila přesnější brzdný účinek.

Dřepni si a nekecej:

Dlouhé propracované sedadlo je na první pohled velmi příjemné, nabízí dostatečné množství místa pro dva jezdce. Při odejmutí sedla ze čtyřkolky mě zarazilo vybrání střední části podsedlovky. Zaklapávám sedlo zpět a šátrám po nedostatcích, ty se jeví jako nepodstatné, nikde mě sedlo netlačilo, ale co tomu bude říkat o krapátek těžší jezdec? Jinak je celek velmi komfortní a navíc je tu pro spolujezdce opěrka zad spolu s masivními madly. Neopomínám dostatečné místo na nohy spolujezdce, prostorné stupny jsou tak akorát aby se spolujezdec mohl zapřít tak jak potřebuje, aniž by lezl do pracovní plochy jezdce. (Prostor v okolí stupaček je opravdu nevídaný, stupačky jsou větší než u modelu X8). Gladiator X550 je rozhodně důstojným nástupcem dlouhých X6tek, překonává je nejen v ovladatelnosti, designu, ale hlavně i ve výkonu a komfortním podvozku. Cenovka (bez EPS) zůstává stejná jako u Gladiatora X6-A a k plné výbavě navrch přihazuje opěrku a madla spolujezdce! K novince Gladiator X550 se určitě ještě vrátíme v roce 2015, minimálně zimní radovánky budou s touto příjemnou novinkou také zajímavé.

Plná palba:

  • 12 Alu kola
  • Naviják 3000
  • Homologované tažné s zásuvkou
  • Přední/zadní inovativní nosiče
  • Blástry na řídítkách
  • Zadní opěrka
  • Držadla spolujezdce
  • Led denní svícení

Video


Závěrečné hodnocení

Klady
Stabilita
Posilovač řízení
Stříkačka
Ovladatelnost
Hravost
Průjezdnost
Prostorné stupačky
Motorová brzda
Zápory
Sedadlo
Brzdy
Otáčení na místě

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.12 Známkováno: 8x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator X550»

Další články sekce Journeyman

CFMOTO Gladiator X625-A: Největší jednoválec

11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...

Tři Mušketýři - KAYO nejen pro děti

17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.68s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce