QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Journeyman Gladiator UTV 630 EFI

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Datum: 25.06.2012 | Zobrazeno: 10765×

Journeyman Gladiator UTV 630 EFI Je čas na práci, nákladní čtyřkolka Gladiator UTV 630 EFI nám přináší pracanta s homologovaným tažným, rádiem, navijákem a bezestupňovou (CVT) převodovkou. Kompaktní dvoumístné UTV nabízí pár modifikací a tak jistě najde uplatnění všude tam, kde potřebují spolehlivého pomocníka do často obtížných provozních podmínek


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Design:

Již při pohledu na karosérii je jasné, že UTV má vyvážené tvary i proporce a všechno vzorně ladí. Konstruktérům se povedlo sladit funkčnost, využitelnost a moderní design, hranaté tvary zaoblené v bocích, velká světla, elegantní zadní partie i korba působí opravdovým harmonickym dojmem. Tento dojem ještě umocňují velká kola. Interiér je propracovaný snad do každého detailu, všechny ovládací prvky má řidič dobře po ruce. Průduchy žebrování vsazené v přední masce jsou deklarací UTV novinky roku 2012.
Inovovaná jsou dvířka spolu s bočními plasty, které stroj povytahují do školácké agrese, samozřejmě nechybí rozpustilé čočky ve světlech. Zadní partie patří sklopné korbě a homo tažnému, které už na první pohled má protaženější tvar. Kompaktní UTV lícuje jak v karoserii tak i v interiéru. V interiéru UTV zaznamenalo pozměněný středový tunel, mohutný tunel výrazně odděluje pracoviště řidiče a prostor pro spolujezdce, navazuje na dvojici držáků na pití. Hned při prvním náhledu tu na mě čeká dvojice posuvných sedadel se zámky. Jednoduché atributy k ovládání rádia jsou umístěny v levé části. Tady se celek designově trhnul a jedná se tu o neatraktivně strohou variantu ovládacích prvků.

Motor:

Stříkám, stříkáš, stříkáme - vstřikování BOSCH krmí motor o objemu 594 ccm. Tento agregát se nápadně podobá čtyřkolovému motoru, který se používá v Gladiatorech X6. Jeho rysy se opravdu shodují a osvědčený čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec SOHC se využil i v UTV. Po zasednutí za volant otáčím klíčkem, motor ihned naskočí, X6 jsou léty osvědčené motory to by bylo aby UTV nenaskočilo na první škrtnutí. Ve volnoběžném režimu si UTV šveholí velmi kultivovaným zvukem, z výfukového systému se line jednoválcové bublání.
Jednobuch se po celou dobu testu choval adekvátně k jeho předurčení, zatahuje hned odspoda i s plně naloženou korbou a dvojicí jezdců. Ve vyšším otáčkovém infernu UTV zaostává, tam už jsou znatelné maximální hranice. Stále musíme mít na paměti, že se jedná o pracovní stroj s praktickým agregátem z X6. Výkon přenáší na zadní hnaná kola prostřednictvím variátoru a kardanových hřídelí (vzadu je pevná rozvodovka, vepředu diferenciál s uzávěrkou), náhon 4x4 i uzávěrka jsou přiřaditelné elektronicky.

Podvozek:

Tvrdší charakter podvozku odpovídá označení UTV, tady se pracovalo zásadě jen a pouze na pracovním využití, kde nastavitelné tlumiče vyhovují vrchovatě. Při pomalejší jízdě ve vyjetých kolejích s plně naloženým vlekem za zády podvozek odvádí dobrou práci, originální pohupy se ztrácejí i když jedete rychleji bez vleku.
Snad jen ve stoupání je znát, že by UTV pod kapotou sneslo sedmi či osmistovku, jenže namísto race přesunů jde především o prostupnost. Při jízdě v kolejích stroj zdatně polykal výmoly, které se neozývaly do projevu řízení. V náklonech UTV mystifikuje jezdce sedícího za volantem, ten už si pod helmu mumlá „ tak teď už musím padnout" ale UTV zdaleka nemá k pádu nachystáno. K podvozkové části patří i čtyřplátnové pneušky, které jsou navrženy pro správné zaříznutí do terénu a potřebnou boční stabilitu.

Mumraj:


V interiéru jsou nastavitelná sedadla, které tělo nevodí tak jak jsem zvyklá z řad RZR, do sedadel jsem přikurtovaná 3 bodovým pásem a díky bytelné konstrukci nad hlavou se nemusím otravovat s helmou na hlavě. Dvířka působí důvěryhodným dojmem, jejich ovládání a manipulace s nimi je na jedničku. Nedrnčí, nevyskakují z pantu, a při vystupování a nastupování se chovali příkladně. Ohledně zásadních ovládacích jednotek uvnitř UTV se setkávám s intuitivním ovládáním. Bez dlouhého rozjímání zapínám rádio, které má naladěnou Impulsáckou frekvenci, ale co ten zvuk? No tady by se UTV mohlo poučit od Polaris řady. Jedná-li se o předurčení naší testované novinky, resumé zní jednoznačně – práce, lovecká činnost a volný čas. Závody jsou pro tohoto velikána neadekvátním soupeřem, muselo by se na utévéčku hodně zamakat, aby si závodní půdu ochutnal se vší parádou. I při absenci posilovače řízení se UTV vodilo lehce a to i při popojíždění na parkovišti. Jeho velkým kladem je zpřevodování v pomalé rychlosti. Jezdci mezi sebou mají mohutný středový panel, který resolutně odděluje pracovní prostor obou jezdců a tím je přispěno k lepšímu komfortu. Komfort je zdůrazněn i při údržbě stroje, ke všemu je zpřístupněný přístup a při wapování bahna ze stroje se nemusíte bát se zacházením pistole, ale nejsem si jistá jak se na vodu bude tvářit zvuková aparatura.

  • Plusy: cena, spolehlivost, prostupnost, barevné provedení, design, využití, sklopná korba, tažné, záruka, klec, omyvatelnost wapem skoro v celém spektru stroje, naviják, plasty, zpřevodování do pomalé rychlosti, ovladatelnost, celoroční vužití, MP3 přípojka….

  • Mínusy: brzdy, výkon, menší otvor pro nalévání benzínu, zamykací sedačky, zvukový systém, dlouhá koule která mi zavazela ve výjezdech, absence předních rámů…


Klíčové informace Journeyman:


Záruka:
1. Tři roky na motor
2. Tři roky na celý podvozek
3. Tovární doživotní na rám

Příslušenství v ceně:

1. Rádio s USB a MP3
2. Boční dveře L+P
3. Naviják 1 360 kg
4. Duralové disky kol
5. Tažné zařízení
Ušetříte: 26.990,- Kč!

Kde koupit:
1. Centrála Stránčice
2. Prodejci ČR a SR
3. E-Shop

Cena: 189.800,- Kč

Pokračování článku: Technické informace

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.67 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator X6-A EFI»

Další články sekce Journeyman

CFMOTO Gladiator X625-A: Největší jednoválec

11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...

Tři Mušketýři - KAYO nejen pro děti

17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.22s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce