QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Hytrack HY420

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 27.07.2009 | Zobrazeno: 11928×

Hytrack HY420 Jsou čtyřkolky, na které se celá redakce těší už týden před testem a pak jsou takové, do kterých se nikomu moc nechce. Hytrack byl neznámou sférou a patřil spíš do druhé skupiny. Během testování jsme ale čtyřkolku postupně poznávali a každým kilometrem nás příjemně překvapovala úroveň, na kterou se asijští výrobci vypracovali.


Kapitoly článku

  1. Článek
  2. Kompletní fotogalerie

Protože Hytrack v redakci Quadmanie měli poprvé, dovolte pár faktů o značce. Hytrack není jediným logem, které na čtyřkolce najdete - tím druhým je Linhai. Jedná se tedy o francouzsko-čínskou spolupráci, kde techniku dodává čínská továrna pod dohledem francouzů, z jejichž pera pochází design a technická řešení. To se také projevilo na celkové koncepci stroje. V siluetě stroje je na první pohled vidět Linhai 320, ze kterého stroj vychází. To je ale jen počáteční dojem, dál už je všechno jinak. Na první pohled zaujmou tak trochu „muší“ světlomety poskládané z páru čoček na každé straně. Pod nimi jsou na trochu choulostivém místě umístěné blinkry, zbytek čtyřkolky už zapadá do obvyklých tvarů. Vpředu i vzadu je masivní nosič, sloužící zároveň jako ochranný rám. Při zadním pohledu ale najdeme další velice zajímavou změnu, kterou je nezávislé zavěšení zadní nápravy.
Zadní kola jsou poháněná kardanem, kterým otáčí nový motor o obsahu 420 ccm. I zde je vidět velký posun kupředu - motor má kultivovaný chod, tichý průběh a celkem ochotně se vytáčí. Krmen je klasicky karburátorem a jeho start i bez sytiče probíhá bez problémů. Spodek čtyřkolky i ramena jsou chráněná plastovými a plechovými kryty, což je u většiny konkurence až nadstandardní výbava. Nakládáme tedy čtyřkolku na vlek a vzhůru do terénu.
Testovací prostor se skládá z různých druhů terénu včetně brodu, takže Hytrack dostane co proto. Startuji motor, který je třeba nechat před jízdou trochu prohřát, a než se obleču, je na přehledném displeji odpovídající teplota. Palubní deska je plně digitální a ukazuje na atraktivním modrém podsvícení vše, co jezdec může potřebovat a ještě něco navíc. Stisknu brzdu, řadím rychlý převod, a zde čeká asi největší překvapení. Na rozdíl od většiny dosavadní asijské konkurence je řazení naprosto přesné a snadné, do páky stačí lehce ťuknout a rychlost bez problémů zapadne.
První okruh po endurové trati absolvuji s zapnutým pohonem zadních kol. Motor se svižně vytáčí a žene čtyřkolku kupředu. Vysoká stavba trochu komplikuje průjezdy zatáčkou, ale při troše snahy a poctivém vysednutí lze dostat zadní kola do driftu. Nakonec je s Hytrackem i zábava, úzká čtyřkolka jde na dvě naprosto s přehledem, jen otočky kolem přebržděného předku jsou kvůli slabé přední brzdě trochu problém. Jinak brzdy fungují jak mají a na pracovní použití stroje jsou naprosto dostačující. Páčka na levém řidítku a nožní pedál jsou propojeny a pravá páčka slouží pouze pro parkování. Kde je ale prostor pro ladění, je podvozek. Tlumiče nejsou příliš progresivní a při jízdě po rozbitém povrchu jsou tvrdé a čtyřkolka spíš skáče, naopak na skoku se záhy ozvou dorazy a podvozek dává jasně najevo, že takhle se s ním nezachází.
Nechme ale závodění a zkusme, co umí čtyřkolka v těžkém terénu. Zastavuji a přepínám na 4x4 (lze připnout, jen když je čtyřkolka v klidu) a vyrážím. Ovladatelnost se rázem mění a je potřeba se s čtyřkolkou trochu poprat. Pohon na všechna čtyři kola se Vám ale bohatě vyplatí při prvním výjezdu, ve kterém by dvoukolka už ztrácela dech. Postupně zkouším stále prudší a delší výjezdy a Hytrack nemá sebemenší problém. Na hranice možností se mi podařilo čtyřkolku dostat až v opravdu dlouhém výjezdu, kde jednoválci nakonec došel dech.
Samostatnou kapitolou je pak průjezd řekou. Většina ATV má naštěstí sání dostatečně vysoko pod sedlem, takže utopit čtyřkolku příliš nehrozí. Co se ale v brodu pozná dokonale, je ochrana jezdce. Vody je zde až dost a je hned vidět, jak plasty fungují. Vzhledem ke klasické ATV koncepci není v tomto směru Hytracku co vytknout, jezdec je v rámci klidného průjezdu v suchu. Pokud ovšem trochu přitlačíte na plynovou páčku, pneumatiky s hrubým šípovitým vzorkem vyženou vodu všude a z jízdy na ATV je koupání.
Jezdci, kteří si pořídí tento stroj, rozhodně nebudou mít ambice zdolávat nepřekonatelné překážky a jezdit závody, nebo kaskadérské exhibice. Očekávají poctivý kus železa, který se nebude bát práce, bude mít levný provoz a náhradní díly a nebude je zatěžovat zbytečnostmi. A takový stroj za více než slušné peníze v podobě Hytracku dostane.

Kapitoly článku

  1. Článek
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Hytrack HY 420»

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:3.51s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce