QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Honda TRX 500 Foreman vs. Kymco MXU 500

Text: Matěj Oliva | Autor: Scigacz.pl | Foto: Scigacz.pl | Datum: 22.12.2009 | Zobrazeno: 38270×

Honda TRX 500 Foreman vs. Kymco MXU 500 V motocyklovém respektive hlavně skútrovém segmentu lámou prodejní rekordy hlavně značky méně proslavené, které ale za podstatně nižší ceny nabízejí stroje s podobnou užitnou hodnotou jako slavné značky. Abychom se přesvědčili, zda se tento jev týká i quadů, rozhodli jsme se v přímé konfrontaci otestovat dvě čtyřkolky z té samé kategorie, ale za trošku jiné ceny.


Kapitoly článku

  1. Úvod, Honda TRX 500 Foreman
  2. Kymco MXU 500
  3. Závěr testu, srovnání
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Honda

Čtyřkolky Hondy označované přídomkem „Foreman" jsou vyráběny nejen pro to, aby překonávaly ten nejdrsnější terén, ale rovněž s cílem přinést řidiči co nejvíc požitků a radosti z jízdy. Stejně by na tom měla být i nová Honda TRX 500 Foreman.

Design

Vzhled je tím prvním, co bije do očí a často rozhoduje o tom, zda se rozhodneme ke koupi daného vozidla. S naprostou jistotou o tom ví projektanti Hondy, což je vidět už na první pohled. Silueta je souměrná a štíhlá. Všechny části se k sobě ideálně hodí a dohromady představují jednolitý celek. Předek, díky reflektorům krytým tlustými ocelovými trubkami a se solidním nárazníkem budí respekt. Přidané přední světlo na řidítkách usnadňuje sledování trasy při zatáčení v noci. V kokpitu je umístěn displej s mnoha informacemi důležitými pro řidiče, jako jsou rychlost, otáčky motoru, úroveň paliva v nádrži atp.

Motor

Motorem Hondy TRX 500 je čtyřdobý jednoválec s jednou vačkovou hřídelí o obsahu 475 cm3, který je krmen vstřikováním paliva. Maximální výkon motoru je k dispozici při 6000 ot/min a jeho hodnota je 27,2 koní. Tento výsledek je téměř o 10 koní slabší než u tchajwanského konkurenta. Zvláštní pozornost zasluhuje převodovka TRXu, která je vybavena systémem elektrického řazení  ESP. Za řídítky Hondy můžeme sami rozhodnout zda chceme pomocí tlačítek vlastnoručně měnit rychlosti, nebo zda to má převodovka dělat za nás. Je to velmi zajímavé a příjemné řešení.

Podvozek a brzdy

V Hondě TRX 500 je pohlcováním veškerých nerovností pověřeno dvojité nezávislé zavěšení vpředu a pevná osa s jedním tlumičem vzadu. Zdvih zavěšení vpředu i vzadu je stejný s hodnotou 170 mm. Za správné zastavení quadu odpovídají dva brzdové kotouče vpředu a uzavřený brzdový buben vzadu. Pro zvýšení účinnosti byla přední brzda vybavena integrovaným stěračem, jehož úkolem je udržovat kotouče v čistotě.

Dojmy z jízdy

Za řídítky Hondy TRX 500 Foreman se jezdí velmi pohodlně a příjemně. Je dobře vyvážená, netřese se a do zatáček vjíždí s nádhernou lehkostí. Podvozek si s nerovnostmi terénu poradí s přehledem a zajišťuje vysoký jízdní komfort. Velkou pochvalu si zaslouží rovněž brzdy Hondy. Jsou velmi výkonné a dobře dávkovatelné, díky čemuž dává jistotu při překonávání strmých sjezdů, náspů nebo vedlejších cest. Motor TRXa si dobře vede v dolním i středním rozsahu otáček, avšak ve vyšších otáčkách by Honda mohla být o něco silnější. Je pravda, že během běžné jízdy se ručička otáčkoměru jenom zřídkakdy blíží k červenému poli, ale mohou se naskytnout rychlejší úseky cesty, kde by se hodilo trochu více síly na rychlejší zdolání trasy.

Kvalita a cena

Japonská čtyřkolka patří k aristokracii mezi quady. Všechny použité komponenty patří k tomu nejlepšímu, co lze sehnat, a jsou velmi dobře sladěny. Vzhled quadu stejně jako jízdní vlastnosti jsou na nejvyšší úrovni. Pro mnohé to není ničím novým, když si díky Hondě za řadu let zvykli na pohodlí, s kterým je těžké se rozloučit. Honda TRX 500 FA se na našem trhu prodává za 229 900,-Kč, modely 2009 jsou nyní nabízeny za zvýhodněnou cenu 189 900,- což pro tento typ ATV není až tak moc.

Několika slovy

Stručně řečeno, Honda TRX 500 Foreman je vynikající quad, který velmi dobře zvládá vše, co od něj očekáváte. Těžký terén není pro TRXa ničím cizím a ani na trati se neztratí. Honda je přitom příjemná a jemná co se týče zacházení se svým řidičem. Nic víc, nic míň.

Pokračování článku: Kymco MXU 500

Kapitoly článku

  1. Úvod, Honda TRX 500 Foreman
  2. Kymco MXU 500
  3. Závěr testu, srovnání
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Honda TRX 500FA»
Kymco MXU 500»

Další články sekce Honda

Honda TRX 450

25.05.2011, Redakční testy
TRX450R přináší dobře rozloženou rovnováhu výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti a pro rychlé startování nabízí komfort...

Honda TRX 420FA

07.04.2010, Redakční testy
Říká se, že co je malý, to je hezký, ale co je velký, si víc dovolí. Užitkové čtyřkolky pod znakem velkého křídla určitě...

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.31s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce