Před třemi lety jsme měli tu možnost otestovat
Goes 225S, který je bez debat ve své kategorii dobrou alternativou pro začínající jezdce. Nabízel hlavně klidný motor a velmi vybalancované jízdní vlastnosti za rozumnou pořizovací cenu. Tudíž jsme už trochu očekávali novou generaci, nakonec jsme se ale dočkali
„jen“ mírného posunu a to zejména hlavně v motorové části. Opět tu máme motory pro Goes dodávané továrnou Aeon, která spolupracuje například i s výrobcem Polaris.
Goes 300 je vodou chlazený 4taktní motor SOHC s katalyzátorem, s velmi čitelným chodem motoru. Jeho křivka jezdce jen tak nepřekvapí, ani neutaví při delších vyjížďkách, celek je vhodný pro začínající jezdce, kteří neočekávají kompletního zabijáka motokrosových areálů. Na MX 300 opravdu nemá koníky a i samotní výrobci tuto čtyřkolku nepředurčili k tavení závodních okruhů.
Inovativní, multifunkční
LCD display s ukazatelem zařazené rychlosti, denním počítadlem kilometrů a palivoměrem nabízí kompletní rozhraní pro jezdce. Nejedná se o oslnivý displej nad kterým se pozastavíte, prostě tu Goes vsadil na klasickou přehlednost. I při ostrém světle je displej dostatečně čitelný. Osazení paček je opět stejné, tady neni nad čím dumat.
Řazení:
Opět tu máme místo nožního řazení variátor, který se ovládá pomocí páčky u pravé nohy. Variátorová převodovka má pouze tři polohy – jedna rychlost dopředu, neutrál, jedna rychlost dozadu. Převodovka je přesná, vhodně odstupňovaná. Po nastartování se 300 představila mírnějším zvukovým projevem.
A opět motoru chybí výrazná výkonnostní špička, flexibilita motoru je pozastavena tím, že se jedná pouze o
300 ccm, v nižších a středních otáčkách se dá říct, že má dostatek síly. A když už se rozhodnete vlítnout do výjezdu, nemusíte se bát, že by vás 300 nechala stát v polovině. Motor běží takřka bez vibrací, až na jemné chvění, které přechází do řídítek.
Pohodový parťák:
Řízení je příjemně ostré a velmi přímočaré, takže budete vždy vědět, co se pod vámi děje. Relativně úzký podvozek si nechá hodně líbit, jen pozor při blbnutí na prašné cestě, stačí rychlejší manévr a jste na dvou kolech. Naopak, když už toto očekáváte, jedná se o docela zábavné blbnutí ve stylu Mošny
(samozřejmě s velkou nadsázkou). Na silnici se celek chová poddajně a není co malé čtyřkolce vytknout, dlouhé měkké sedlo nabízí dostatečný komfort pro cesty okolo komína, ale nevím nevím, jak se na 300 poskládají dva jezdci. Ano 300 je homologovaná pro dvě osoby, můžete jí řídit s
řidičákem skupiny B.
Podvozek docela obstojně kopíruje terén. Brzdy jsou kupodivu výkonné, nekladou odpor a jezdci tak odpadá zbytečné pumpování páčky.
Tato čtyřkolka je
určena pro rekreační jezdce, pro začátečníky a třeba jen pro rybáře, kteří se potřebují dostat k rybníku aniž by naštvali polovinu osazenstva. Rozhodně se tato čtyřkolka nehodí k závodním účelům nebo trhání rekordů na dálnicích. Dodává se v černé a bílé variantě. Kompletní technické údaje
ZDE.