QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Goes 625i UTX

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 23.07.2012 | Zobrazeno: 12680×

Goes 625i UTX Goes představil další generaci náklaďáčků se zcela novým designem a postavil se v rámci vyostřeného konkurenčního boje proti ostatním značkám v daném segmentu. Testovali jsme variantu Goes 625i UTX se střiknou pod kapotou a elektrohydraulickou korbou, schopnou sklopit náklad o hmotnosti až 300 kg .


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Prakticky v každém směru novinka zmohutněla a působí robustnějším dojmem. Líbí se mi ostřejší hrany přední části karosérie, kterým reflektuje i provedení zadní korby, která je propojená s hydraulickou vzpěrou a namísto lomcování s těžkým nákladem stačí jen stisknout boční tlačítko. Ale o tom až později, nyní se vrátím k designu. Tentokrát Goes nesáhl po extravagantních sarapetičkách, ale vsadil na líbivou klasiku. Nebyl by to však Goes, kdyby si do klasiky nezakomponoval nějakou tu poladěnou fajnovku.

Motor:

Motor montovaný do UTX je naroubovaný z dílen CF Moto. Goes sice uvádí, že se jedná o motor převzatý z Goes 625i, ale schválně: není vám tento motor něčím nápadně podobný? Křížení se týká však jen motoru, chassis je už z trochu jiné továrny. Kultivovaný projev pohonné jednotky, stejně jako její pružnost ve středních otáčkách je dobrá jak za studena tak i za tepla. Při silničních přesunech se řidič ani spolujezdec netrápí přílišnými vibracemi, plexi odklání veškeré nápory větru a i bez helem se v UTX cítíme relativně v bezpečí.
Motor rozparádí vozítko nad 70 km v hodině, pak už síly uvadají a stroj ač by chtěl tak už nemá co víc nabídnout. V terénu má síly dostatek jak na tahání, převážení, ale i na nějaké to zablbnutí. Ohledně přístupnosti z pohled mechanika se tu jedná o víceboj ve kterém vyhraje ten šikovnější, nejedná se o nejnepřístupnější motor, ale ani se zde nejedná o snadný přístup.

Podvozek:

Podvozek novinky je nastaven spíše na pracovní jízdu. Díky tomu skvěle žehlí nerovnosti, výrazných náklonů v zatáčkách se sem tam dočkáte, ale hravé a přímé řízení vás skoro vždy dostane z balanční hrany. Minimální přenos rázů do řízení je přijatelný, tím pádem mi sportovnější jízda nekladla odpor a dalo se i s pracantem slušně zadriftovat.
Pracák to je a bude - to mu nelze odepřít, do skoků jsem UTX nevysílala, proč taky, vždyť mám stále na paměti, že mám za zády korbu a pod zadkem čistého pracanta. Adekvátní osazení brzd je k danému segmentu ucházející. Tužší brzdný pedál opravdu nemá progresivní charakter.

Křížení, roubování, párování:

V interiéru Goes použil odolnější plasty, což výraznou měrou posunulo kvalitativní dojem z přístrojové desky dopředu. Chválit však nemohu přehlednost ukazatelů v kapličce přístrojové desky, tady mám výhradu k nevýraznému písmu na displeji. Jakmile zasvítí sluníčko ať dělám co dělám na displeji nevidím zhola nic. Sice mám přehled o stavu rychlosti, ale co dál… Většina ovladačů je dobře přístupná a funkční, vadí snad jen příliš vzdáleně uložená ruční brzda.
Ani za předpokladu, že bych mohla mít dvoumetrové ruce se přes ukurtování do sedadel k ručce nedostanu. Jedná se opravdu o nepraktické uložení, které vyžaduje odepnutí se ze čtyřbodových pásů a naklonění se k brzdě, nejednou se mi stalo, že jsem během testu zapomněla ruční brzdu zataženou, ukurtovala jsem se a poté se zase musela odpásávat a lovit brzdu. Ovládání kolebkového přepínání blinkrů je ve spojení s pracovním strojem korektní, ale snadno je zapomenete sepnuté. Kožený volant s chromovaným středem se netváří špatně.
Silnější stránkou nového UTX je prostorný interiér, je tu dostatek místa v oblasti hlavy cestujících (UTX můžete bez problémů řídit bez helmy). A co plexi umístěné přes celou výšku kabiny? To mi během jízdy na silnici i v terénu nedělalo rotyku. Střecha je taktéž dodávána v základní výbavě, dokonce se dá využít i na trhání třešní. Ale pozor ať si střechu neprošlápnete, našlapujte zlehka a s rozvahou. Když už jsme u našlapování, pozastavila bych se u nastupování, absence dveří je tu vyřešena zvýšenými trubkami. Toto oceníte především při rychlém naskakování a vyskakování z UTX.

Korbička:

Plně flexibilní sklápěcí korbička schopná sklopit náklad o hmotnosti až 300 kg sebou přináší v pracovním frmolu velké uplatnění. Sice mi vysouvání korbičky bez zatížení přišlo příliš pomalé, ale pak mi došlo, že se přece jen pohybuji v těžkotonážním pracovním portfoliu, ve kterém asi stěží sklopím růčo strůčo korbičku. Abych otestovala hydraulickou vzpěru, naskákali jsme tři na korbu a nechali se sklopit, a šlo to. Vzpěra plechovou korbičku sklopila raz dva. Sklopení korbičky odhaluje prostor tlumičů a zadní nápravy.

Shrnutí:


Přední zavěšení a tlumení: nezávislá dvojitá lichoběžníková ramena, tlumiče s nastavitelným předpětím. Zadní zavěšení a tlumení: nezávislá dvojitá lichoběžníková ramena, tlumiče s nastavitelným předpětím. Převodovka automat, CVT-variátor, R-N-H-L. Pohon kol kardanem, 4x4 s uzávěrkou diferenciálu. Barvy černá metalíza. Homologace pro 2 osoby. Řidičský průkaz skupina B…. To je vše ze statistik, v praxi se jedná o zajímavou variantu pracovního náčiní se kterým se ani ve volném čase nebudete nudit. Na ryby i lov do práce i pro kratší cesty je UTX plně připravené. Až na displejové rozhraní, které je při denním světle těžko rozpoznatelné. 4bodové pásy spolu s vyšitými sedadly a koženým sedadlem dávají pracákovi nový rozměr. Řízení od terénu nepřenášelo rázy a takřka se á říct, že se jedná o hravé řízení, které nevyžaduje nadměrnou hrubší sílu. Jen je škoda, že si Goes nejde svou vlastní cestou a sem tam si něco převezme.

Co obsahuje sériák:

  • elektrohydraulická sklopná zadní korba
  • anatomické sedačky spolu se čtyřbodovými pásy
  • alu kola 12"
  • elektrický naviják (2000 LBS)
  • dvoubarevný kožený volant
  • tažné zařízení
  • přední alu kryt s nápisem Goes
  • čelní plexisklo
  • plastová střecha….

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.00 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Goes 625i UTX»

Další články sekce Goes

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Goes 520 Max Forest EPS

05.05.2015, Redakční testy
Goes 520 Max Forest EPS dostal standardní pohonnou jednotku s nejvyšším výkonem 24,1 kW při 7 000 ot/min a největším toč...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.99s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce