QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


EMU TRACTOR 800 UTV-R

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 26.03.2014 | Zobrazeno: 10962×

EMU TRACTOR 800 UTV-R Evropský zájem o třídu SidexSide ve sportovnějším provedení stále přetrvává. Vstříc tomuto trendu vychází i Emu, české zastoupení se specializuje zejména na užitkové a nákladní stroje kategorie SidexSide a nyní nám představují novinku TRACTOR 800 UTV-R. Vidlicový dvouválec se zdvihovým objemem 800 cm o výkonu 56 koní zaujme sportovnějším lookem, ale také věcnou a prostornou kabinou.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Oproti EMU 800 UTV-S se novinka s označením R rozšířila na každé straně o 12 cm, což znamená celkový nárůst šířky na 1560 mm oproti 1320 mm. Erko také nabralo na váze o necelých 21 kg, a aby se odlišilo od verze S co nejvíce, je osazeno zcela novým monochromatickým displejem, který je doplněn o baterii barevných kontrolek převodovky a osvětlení. Zásadně se však pracovalo na neduzích původní konstrukce.
Vidlicový vodou chlazený dvouválec se zdvihovým objemem 800 cm o výkonu 41 kW nepatří ke špičce, ale rozhodně neurazí - ba dokonce překvapí svou houževnatostí. Kanadský variátor CVtech přesně reaguje na otáčky motoru a dodává celku dobrou jízdní dynamiku. Jen co sešlápnu pedál novinka se vzepne a vystřelí, těch pár kilo navíc oproti modelu 800 UTV-S nepociťuji, ještě v osmdesáti je zrychlení decentně znatelné a zlehka vás zamáčkne do sedadla. Výraznou inovací jsou delší ramena náprav, ale také nové osazení tlumiči Fast se standardní možností nastavení dvaceti stupňů tvrdosti a útlumů.
Světlá výška novince umožňuje vysokou průjezdnost těžkým a členitým terénem za absolutní kontroly. Naopak sportovnější jízda je kostrbatější, nerovnosti sice žehlí, ale při razantnější jízdě novinka poodskakuje ze stopy. Utvéčko má rádo drifty, stačí jen pobídnout pedál a novinku na šotolinové cestě už štorcuji do vinglu. Bezesporu drží stopu, nepřevrací se ani nepotácí ze strany na stranu, přímé ovládání stroj vysílá tam kam chci. Stabilizátory na přední i zadní nápravě slibují dobrou stabilitu i odpružení i při těžkém nákladu. Brzdy zrovna neoplývají vysokou účinností.
Nová verze je osazena nesklopnou zadní korbičkou, která nabízí dostatečný prostor pro náklad či zavazadla na cestu. Co mi v prostorném UTvéčku chybí, je schránka na drobnosti (třeba před místem spolujezdce). Kladně hodnotím posuvná sedadla, volant a držadlo spolujezdce. Novinka naskýtá opravdu velké množství místa, i dobře rostlý jezdec se nebude uvnitř autíčka těsnat, zároveň jsou tu všechny důležité prvky po ruce: varovky, blikny, světla, přepnutí 4x4, ruční brzda…. Přístrojovka je dobře čitelná a to i na sluníčku, sepnutí varovek i blinkrů je kromě zobrazení na displeji doprovázeno zvukovým doprovodem, ten je ale slyšitelný pouze v nižších rychlostech.
Hodně velkým kladem této novinky je mrštnost a ovladatelnost, jak na místě tak i v terénu. Ovládání rychle reaguje na změny, do volantu se neodráží nežádoucí vibrace a i při pomalém manévrování mezi stromy je ovládání stále lehké.

EMU 800 UTV-R je v základní výbavě vybaven:

  • hliníkovými 14“ koly
  • tažným zařízením homologovaným pro silniční provoz se zásuvkou
  • možnost 4x4 s uzávěrkami diferenciálů
  • boční síťky
  • držák na pití
  • zásuvka 12V
  • výškově nastavitelný volant
  • posuvná (nastavitelná) sedadla
  • kanadský variátor CVTech-IBC
  • uzavíratelná schránka
  • tříbodé bezpečnostní pásy
  • homologace pro silniční provoz (SPZ)
  • rozšířená ramena o 12 cm

Parametry:

  • Délka 2700 mm
  • Šířka 1520 m
  • Výška 1840 mm
  • Váha 550 kg
  • Výkon 41 W

Závěrečné hodnocení

Klady
Houževnaost
Prostornost
Ovladatelnost
Rozšíření
Stabilita
Monochromatický displej
Posuvná sedadla
Nastavitelný volant


Zápory
Brzdy
Absence vnitřního kaslíku na drobnosti
Tříbodové pásy

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

EMU Tractor 800 UTV»

Další články sekce EMU

EMU 800 ATV

20.01.2014, Redakční testy
EMU přišlo s něčím jiným, s něčím co Emicím není vůbec podobné, s něčím co je kompletně přepracované. Má jiné zavěšení k...

EMU alltrack ATV 500 Vario

12.10.2012, Redakční testy
Pěti vário do práce i na zahradu. Volný styl nebo přísné zařazení? Pro mě se jedná o přísné zaškatulkování do pracovního...

Emu Tractor 700 EFI

19.09.2012, Redakční testy
Nový model UTV se sklopnou korbou a automatickou převodovkou je kombinací čtyřkolky a malého traktoru, bez ladu a skladu...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

Dnes, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.49s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce