QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


CF Moto a SMC – co nového na obzoru?

Text: Ollie Roučková | Datum: 07.12.2015 | Zobrazeno: 7930×

CF Moto a SMC – co nového na obzoru? Začátkem října největší dovozce čtyřkolek do ČR a SR, firma Journeyman CZ s.r.o., připravila pro vybrané obchodní partnery speciální návštěvu továrny CF Moto v Čínském Hangzhou, jednoho z největších světových producentů čtyřkolek.


Kapitoly článku

  1. CF Moto a SMC
  2. Kompletní fotogalerie

  • Otázky: Ing. Dan Pejzl, Ollie Roučková,
  • Odpovědi: Mgr. Eduard Šlampa, Obchodní ředitel Journeyman CZ s.r.o.
Součástí setkání dealerů se zástupci továrny byla technická a obchodní školení, seznámení s aktuálními produkty a v neposlední řadě možnost vyzkoušet vybrané modely čtykolek a motocyklů CF Moto. Po návštěvě CF Mota ještě zástupci Journeyman na skok navštívili taiwanskou továrnu SMC, kde na ně čekalo také jedno překvapení....
Nedávno jste se vrátili z Čína a Taiwanu, s jakým očekáváním jsi na cestu odjížděl?
S očekáváním zajímavých zážitků, informací a s možností si projet horké novinky přímo u výrobců. Určitě o poznání zajímavější pak tyto zkušenosti jsou pro naše obchodní partnery, kteří na podobné cestě byli většinou poprvé. Nejde jen o technickou stránku věci, ale i celkový pohled na zcela odlišnou kulturu a zvyklosti. Spolu jsme byli v CF Motu před čtyřmi lety, když byla uváděna novinka Gladiator X8. Od té doby přišla na svět řada nových modelů. Už tehdy bylo vidět, že společnost masivně investuje do nejmodernějších technologií výroby.
Jak se změnila samotná fabrika, jaké jsou novinky ve výrobě?
Na první pohled přicházíš do stále stejné obrovské fabriky, která je v kombinaci s vlastním zázemím pro zaměstnance (v podstatě takový Baťa styl) opravdu impozantní. Těch pár let rozdílu ovšem registruješ hned při vstupu na vkusně zařízený showroom. Sám si pamatuješ, že se tehdy jako extra novinka na výsluní vyhřívala X8ička. Dnes na showroomu byla tím nejstarším modelem! Další změna pak byla i v samostatném showroomu produktů KTM a velmi pěkně CF Moto také prezentuje své jachty či stále více zajímavější motocykly CF Moto.
Samotná již tak moderní továrna prošla další zásadní modernizací, mezi zdaleka nejdůležitější počin patří zcela nová linka robotického sváření rámů či nová lakovna plastů. Investice do nových linek se nepochybně vyplácí, všechny nové modely generace X již jednou na těch nejmodernějších mašinách. CF Moto letos definitvně ukončilo výrobu letitých pětistovkových modelů typu 510, 530 a všech jejich historických “derivátů", v příštím roce dojde i na model X5. Ukončeny byly i UTV 530 a 630, SSV Z6 a Z6 EX. Vše jsou to logické kroky, konstrukčně se jednalo již o staré koncepty, stejně tak staré pohonné jednotky již měly odslouženo. Jednoválcové legendy se tedy definitně rozloučily a definitivně přepouští místo zcela novým modelům, které asi nejlépe charakterizuje světově neuvěřitelně úspěšný model Gladiator X550. Na něj aktuálně navazuje zcela nový CF moto “entry” model, Gladiator X450, který bourá cenové hranice a nabízí za opravdu neskutečnou cenu hodně moc muziky. V kategorii UTV a SSV se rozumně sjednotila výroba do systému “2v1” - jednoválce i dvouválce mají zcela stejný design, liší se tedy jen motorizací a případně stupněm výbavy. Aktuálně tedy sjíždí z taktéž zmodernizovaných UTV linek modely Gladiator UTV550 a UTV 830 a SSV Z550, Z550 EX, Z8 a Z8 EX. U nás se setkáte jen s verzemi EX.

Je pravda, že CF Moto úzce spolupracuje se značkou KTM?
Ano, spolupráce zahájená v roce 2013 nese své ovoce, a jak to vypadá, je velmi sladké. CF Moto je pro tradičního výrobce špičkových motorek KTM nejen jediným oficiálním distributorem pro celou Čínu, ale zároveň i přímo výrobcem několika modelů motorek KTM, konrétně se jedná o 3 modely KTM - Duke 200, 390 a RC390. Pro CF Moto je toto spojení samozřejmě velmi prestižní a spolupráce se rozvíjí v celé motodivizi CF Moto a je vidět, že i KTM je s výsledky spolupráce spokojeno.Uvidíme, zda se spolupráce promítne třeba i do společného vývoje, vše nasvědčuje tomu, že spolupráce bude ještě užší...
Určitě jsou na cestě další novinky, můžeš něco z toho prozradit?
CF Moto je známo tím, že v podstatě každý rok vystartuje s nějakou zajímavou novinkou. Příští rok se můžeme těšit hlavně na inovace a originální příslušenství, doplníme modelovou řadu SSV o model Gladiator SSV Z550, který v naší nabídce nahradí již ukončenou Z6tku. Novinkou v této kategorii budou modely s EPS, které je prostě chtě nechtě stále více poptávané. A to jsi se sám na vlastní ruce v zimě na pásech přesvědčil, že u SSV CF Moto ten posilovač opravdu nutný není :). Ale trh si žádá, tedy budou k dipsozici verze UTV i SSV s EPS. Navíc v této kategorii přivezeme opravdu designově vyladěné výroční edice Gladiatora Z8. Jako novinku 2016 můžeme samozřejmě počítat i novinku Gladiator X450, V nabídce jsou krátké i dlouhé verze, s EPS i bez, v plné výbavě a podobně jako u modelu X8 v “ekonomické” verzi Black Edition.
Už delší dobu se také mluví o větších objemech, tady zatím mohu prozradit, že agregáty jsou již na světě a nyní budou probíhat veškeré dlouhodobé testy. V tomto ohledu CF Moto nikdy nic nepodcenňuje a nikdy nevypouští důkladně neodzkoušené produkty.

CF Moto je možná nejrychleji rostoucí čtyřkolkářská značka na světě. Můžeš nastínit, jak se to třeba odráží na celosvětových prodejích?
Co se historie týče, tak s tím růstem máš pravdu, je to opravdu neskutečně progresivní firma a odráží se to i na produktech jako takových. Celosvětově se jedná o jednu z největších čtyřkolových firem na světě, produkce pracovních čtyřkolek přesahuje 50.000 ks za rok. Takto to číslo je možná pro spoustu lidí nic neříkající, možná ale ve srovnání s produkcí taiawanských značek to vyzní už jasněji. Většina taiwanských značek nepřesáhne v podobné kategorii (“velké” pracovní čtyřkolky) deset procent výroby CF Moto…Kombinace kvalitních produktů, dobré cenové politiky, importérské exkluzivity a dostupnost levných dílů dělá ze značky CF Moto celosvětově oblíbeného dodavatele čtyřkolek a v některých oblastech světa je jejich nástup na trh doslova raketový. Ukázkovým případem je např. Austrálie, kde před pár lety nikdo značku CF Moto neznal. Během snad dvou let se z nuly dostalo CF Moto na pozici 2 a kdo víc, jestli už nyní není ještě o stupínek výše…Dalším obrovským odběratelem se stala Jižní Amerika, konkrétně třeba Argentina či Brazílie. O úspěšném tažení v Evropě asi není třeba se dlouze rozepisovat...
Během podzimní cesty na východ jsi navštívil i Tchaj-wan. Můžeš porovnat technické zázemí i celkovou vyspělost firem CF Moto a SMC?
Možná to pro někoho bude překvapení, ale ve všem vede v tomto případě Čína, tedy ta pevniská :). CF Moto je i z globálního měřítka gigant se vším, co k tak velké firmě patří - ostatně hodně jsem již zmínil výše. Oproti tomu se zdá taiwanská továrna SMC menší, skromnější. To ale rozhodně neznamená horší. I ostatní taiwanské továrny jsou v zásadě podobné, produkce nedosahuje desítek tisíc kusů, nemají tak rychlý vývoj novinek, na druhou stranu ale mají často podstatně širší portfolio produktů, věnují se i více skútrům či malým ATV kubaturám. Výroba a zpracování probíhá v zásadě podobně, jen opět - nemáte zde X linek, jedou třeba jen 3, není zde x tisíc zaměstanců, ale stovky…Konkrétně SMC je v zásadě rodinná firma a mentalitou je nám evropanům trochu bližší...
Liší se z tvého pohledu třeba nějak mentalita Tchajwanců a Číňanů?
Výborně navazující otázka :). Ano, určitě liší, ale celkově je někdy pro Evropana složité se v mentalitě, ať už pevninských či ostrovních Číňanů, vyznat. Taiwanci jsou samozřejmě díky demokratickému zřízení Evropanům bližší ve vnímání běžných věcí a situací, u Číňanů je zase naopak vidět snaha o co největší pochopení “západního” obchodního myšlení. Konkrétně u firmy CF Moto se toto daří nadmíru dobře, historicky jsme spolupracovali i s jinými čínskými značkami a tam toto rozhodně nefungovalo. Co mě ale u obou vždy potěší, je pokora, slušnost a maximální vstřícnost vůči “západním” obchodním partnerům. Vždy se cítím v obou zemích bezpečně s vědomím, že jsem vítaným a váženým obchodním partnerem a hostem. To Číňané i Taiwanci umí dát více než zřetelně najevo.
Co novinky od SMC? Kam se tahle značka chce v nejbližší budoucnosti posunout?
Novinka u SMC mi v podstatě vyrazila dech. Původně jsme měli být konfrontování s převrtaným sedmikilem (výrazný nárůst kubíků , krouťáku i několika HP), ale bratři Kuové si na nás přichystali překvápko zabalené v designu Jumba Long. 850 V-Twin s perfektně vyladěným variem a s precizně vyvedeným EPS. Totální prototyp dodělaný snad den před našim příjezdem, mi přichystal velmi příjemné chvilky a úplně nový dvouválec jsem si mohl několik hodin vychutnávat při klikatých cestách skrz džungli. Z mého pohledu se jedná o velmi dobrý krok směrem k vyšším obsahům, na druhou stranu si myslím, že by se SMC mohlo pustit ještě do větší kubatury (což se asi také pustí). Protože když
se povede vše dotáhnout do konce, věřím, že SMC představí v blízké budoucnosti skvěle ovladatelné výkonné stroje, navíc s rozumnou váhou. Takže očekáváme posun směrem do velkých kubatur. Máme potvrzeno, že znovu dostáváme důvěru a první 850tka bude na dloudobé testy u nás.


Má Journeyman možnost mluvit do novinek, do úprav, a jiných inovací?
Ano, rozhodně, naše připomínky a návrhy na změny či úpravy továrny velmi rychle akceptují a jsou schopni ve velmi krátkém čase případné změny realizovat. Toto samozřejmě dělají i jiní dlouholetí importéři, továrny samotné nás o poznatky žádají. U obou továren patříme mezi „vyvolené“ testery a jsme na to také patřičně hrdí. Je to výraz velké důvěry továrny v importéra a rozhodně tuto možnost nedostává každý. Jen letos jsem osobně dostal možnost „důkladného testování“ 3 kusů novinky Gladiator X450. Jak jsem uvedl již výše, čeká nás v roce 2016 dlouhodobý test nového V-Twin SMC. Tyto speciální zatěžkávací zkoušky obnášejí jak běžné silniční a terénní jízdy, tak težkě pracovní užití, testování na trial i cross tratích, extrémní terény v Rumunsku a neposlední řadě kompletní novinářské testy... Jak takové testování prototypů probíhá si asi každý umí představit...

Pár slov na závěr?
Celkově šlo o velmi zajímavou cestu, kdy jsme měli možnost vyzkoušet řadu novinek v obou továrnách. CFMoto předvedlo všechny verze novinky Gladiator X450 (krátká/dlouhá, s/bez EPS), jednoválcové dvojče SSV Z8, Z550 EX s EPS. SMC pak krom již zmíněného V-Twin překvapení předvedlo osvědčené modely s převrtaným silným sedmikilem, které dostalo pěknou řádku kubíků i koní navíc. Na většinu novinek se mohou zákazníci těšit v průběhu roku 2016, netrpělivě vyhlížený Gladiator X450 je již dokonce skladem.

Kapitoly článku

  1. CF Moto a SMC
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.29 Známkováno: 7x

Další články

Jak se vyrábí čtyřkolky CFMOTO? Zjišťovali jsme přímo v čínské továrně

28.11.2023, Reportáže
Asi se shodneme, že CFMOTO ve čtyřkolkách dnes už patří mezi špičku, mezi čínskými výrobci určitě. Vrtalo vám ...

Otestovali jsme novinky od Yamahy

29.08.2022, Reportáže
Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Pře...

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.53s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce