QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat 700 TRV

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 27.02.2012 | Zobrazeno: 13860×

Arctic Cat 700 TRV ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI je další testovanou novinkou z řady kočičí rodiny. Dlouhé provedení přináší komfortní jízdu pro dvě osoby, spolu se zavazadly. Motor s elektrickým vstřikováním o objemu 695 ccm je postavený na podvozku pro maximální komfort a to celé s posilovačem řízení.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Design:

Její specifický vzhled má na délku 2390 mm, šířku 1240 mm a celkovou výškou 1290 mm. 4kolka se chlubí zajímavým designem, který je plný hranatějších tvarů. Různě zaoblené křivky jsou vidět prakticky na každé části bočních linek, které působí opravdu nevšedním dojmem. Z boku 4kolka zaujme výrazným prolisem, který se táhne od předních blatníků, až po záď. Právě zadní svítilny byly efektně vyvedeny daleko do boků karosérie, což navozuje na elegantně ležérní dojem. ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI si dokázal zachovat typické prvky své firemní designové školy, takže si ho s jinou 4kolkou spletete jen stěží.

Motor:

O ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI jsme se podrobně rozepisovali už v rámci nedávno zveřejněného redakčního testu modelu v krátkém provedení, čili bez označení TRV. Tentokrát jsme využili příležitost vyzkoušet jednovál ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI s elektrickým vstřikováním o objemu 695 ccm. Během testu jsem s motorem dospěla k výsledku solidně živé sedmistovky, kterou není problém roztáhnout na 100 km/h.V rámu si své místo našel čtyřdobý, kapalinou chlazený, jednoválec osazený stříkačkou navazující na variátor L, H, N, R (zpátečkou Duramatic). Při rozjíždění se 4kolka nechvěje, necuká, a její kultivovaný průběh motoru bez propastných prodlev jsem ocenila hlavně při rozjezdech. Výkon je na kola přenášen kardanem s elektricky přepínatelným pohonem 2WD / 4WD. Po přidání plynu nenastává propastná temnota a záběr, tady pracuje vstřikování paliva tak, jak se sluší a patří. Výkonu není na rozdávání, ale při poklidném cestování či pracovním vytížení bych si tuto 4kolku uměla představit. Síla v bahenních tratolištích nepatří ke konzervativním lenochům, sice neodhazuji kusy bahna na kilometry daleko, ale bez problémů a s přehledem zdolávám veškerou nastraženou překážku.

Podvozek:


Podvozek testované 4kolky byl vyladěn jednoznačně - s důrazem na maximální komfort. Prodloužená 4x4 perfektně žehlila terénní výmoly, jakmile však přijedete do zatáčky nepřiměřenou rychlostí, okamžitě vás vytrestá velikým náklonem. Jako by sedmistovka nechtěla proklouznout zatáčkou bez zamyšlení, ona každý průjezd vyhodnocuje po svém a jakmile se dopustím jezdecké chyby hned mne trestá. Podvozek s dvojitými A rameny a pětistupňovým přepětím tuhosti se chovala i v tom nejtěžším terénu přijatelně. S charakterem podvozku souvisí i brzdy, které nevyžadují velkou sílu pro maximální brzdný účinek stroje s hmotností 367 kg. I tak jsem si všimla prokluzu vteřinek, které naskakovaly při dobržďování. Řízení je trochu přeposilované, nikoliv však tupé. Posilovač řízení je velkým plusem celistvosti pojetí jízdního komfortu.

Řídítka:

Skladba ovladačů se otáčí okolo funkčních prvků a hladké komunikaci s každým ovladačem. Levé i pravé řídítko sedí do ruky, jsou tu dobře podchycené pracovní plochy uživatelského panelu. Levé řídítko je osazeno klaksonem, blinkry, světly, varovkami a z ovládáním navijáku. Na pravém nacházím plynovou páčku, elektrický přepínač náhonu. Na obou řídítkách jsou namontovaná zrcátka s dostatečným pozorovacím úhlem toho co se právě děje za vámi.  Během jízdy mi řídítka nepřekážela, ani jsem se jimi nedloubala do žeber. Strohé pojetí řadící páky už nijak nenakousává line up pracanta, čtyři polohy nad sebou. zZařadit a přeřadit jde tak zlehka, že ani malé dítě s tím nebude mít problém.

Sedadlo:

Sedmistovka je vybavená plochým dostatečně prostorným sedlem spolu s vyvýšeným sedlem spolujezdce a opěrkou zad. Na sedadle jezdce jsem si lebedila i v pozici spolujezdce nebyl sebemenší problém. Sedačku spolujezdce můžete snadno odejmout. Obě sedadla jsou komfortně prostorná až na nešikovné držadla spolujezdce. V přední části se setkávám s ostrou hrankou.

V bodech:

  • Rovinky: adekvátní sedmistovkový odpich
  • Zatáčky: pozor na náklony
  • Výjezdy: stále je dostatek síly, 4kolka nemá tendence převracet se
  • Sjezdy: i zde se kočka chová poslušně, brzdy vše pořeší a motor neprotestuje
  • Manipulace na místě: prvotřídní
  • Blbnutí: paradoxně se delší verze přetáčí
  • Manévrování v lese: podbitý spodek chrání veškeré zničitelné aspekty stroje, ohledně nájezdových úhlů jsem s delší verzí neměla problémy
  • Zvuk: komorní, utlumený
  • Motor: nepřekvapí, neodradí
  • Řídítka: na cesťáka dobré
  • Sedadlo: komfortní
  • Světla: přední jsou dostatečně krytá proti větvím, zadním by prospěla nápaditost

Pro koho je tato 4kolka předurčena:

Pro pohodové jezdce, kteří chtějí cestovat ve dvou se smyslem pro práci či expedice. Opravy i manipulace v útrobách 4kolky jsou snadné, a co nevyřeší sám jezdec s tím mu síť Arctic Cat rychle poradí. Posilovač řízení přispívá k lehkému chodu, což nahrává i dámám. Klidný chod motoru začátečníka nepřekvapí ani neodradí, určitě se se 4kolkou neztratíte v pracovní zátěži. Klidné zpřevodování na pomalou rychlost vás povodí i s nadměrným nákladem. A při toulkách ve dvou bych se nebála o bagáž, vždyť tato verze je osazena dostatečně velikými úložnými prostory, jak v podobě předního kaslíku tak i v podobě nárazníků.

Ceny:

Cena včetně doplňků PREMIUM Packet: 239.900 Kč (včetně DPH a SPZ)
  • Posilovač řízení
  • Metalický lak
  • Přední nosič zavazadel
  • ALU disky
  • Výfuk REMUS®
  • Tažné zařízení (2 000,-)
  • Přední ochranný rám (7 388,-)
  • Zadní nosič zavazadel (boxu) (5 334,-)
  • Naviják WARN® 3000 (16 420,-)

Cena včetně doplňků STANDARD Packet: 214.900 Kč (včetně DPH a SPZ)
  • Posilovač řízení
  • Metalický lak
  • Přední nosič zavazadel
  • ALU disky
  • Výfuk REMUS®

Technické parametry a specifikace:

  • Objem motoru: 695 ccm
  • Typ motoru: Čtyřdobý jednoválec, SOHC / 4 ventily
  • Chlazení: Kapalinové, chladič s ventilátorem
  • Výkon: 15 kW/7500 ot./min. (on-road)
  • Systém pohonu: 2WD / 4WD (elektrické ovládání)
  • Zapalování: C.D.I.
  • Převodovka: Automatická dvoustupňová, zpátečka - Duramatic
  • Zavěšení kol vpředu/vzadu: Dvojitá A-ramena ramena, přepětí - 5 stupňů tuhosti
  • Pohon náprav: Kardan
  • Celková délka: 2390 mm
  • Celková šířka: 1240 mm
  • Celková výška: 1290 mm
  • Světlá výška: 254 mm
  • Zdvih pérování přední / zadní: 203 / 203 mm
  • Rozvor: 1480 mm
  • Pneumatiky přední / zadní: 25x8-12 / 25x10-12
  • Brzdy přední / zadní: Hydraulické kotoučové / hydraulická kotoučová
  • Tachometr / otáčkoměr: Analogový / digitální
  • Objem nádrže: 20,8 litrů
  • Palivo: Natural 95
  • Hmotnost: 367 kg
  • Homologace: pro dvě osoby

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.50 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Arctic cat 700 TRV EFI»

Další články k modelu 700 TRV EFI

Artic Cat 700 TRV EFI

17.01.2011, Redakční testy
Dostala se nám do rukou prodloužená verze sedmistovky od Arctic Cat. Šikovný agro-pomocník má velkou škálou doplňků, kte...

Video Arctic Cat 700 TRV EFI

01.03.2010, Redakční testy
Po testu doplňujeme video jedné z největších novinek od Arctic Catu. ...

Arctic Cat 700 H1 TRV EFI 4x4

03.02.2010, Redakční testy
Konečně napadla pořádná hromada sněhu, do kterého se už podle názvu nejlépe hodí polární kočka. Vydali jsme se ji prověř...

Další články sekce Arctic Cat

Arctic Cat XR 700 EFI

21.09.2015, Redakční testy
V poslední době jsme od Arctic Catu viděli především inovace modelových řad Wildcat, na čtyřkolky se ale pár let tak tro...

Arctic Cat Prowler 700i HDX

16.06.2014, Redakční testy
Útévéčka jsou na trhu už relativně docela dlouho, a jak jde jejich vývoj stále dopředu, tak se pořád více a více rozevír...

Arctic Cat Wildcat X 1000i H2 PS 4x4

12.08.2013, Redakční testy
Jen několik měsíců poté, co Arctic Cat představil novou generaci svého bestselleru ARCTIC CAT WILDCAT 1000 H2 EFI PS 4x4...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:3.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce