QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat 700 H1 TRV EFI 4x4

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 03.02.2010 | Zobrazeno: 20337×

Arctic Cat 700 H1 TRV EFI 4x4 Konečně napadla pořádná hromada sněhu, do kterého se už podle názvu nejlépe hodí polární kočka. Vydali jsme se ji prověřit na tankodrom do Milovic a zkusit, kde má tento ambiciózní stroj limity.


Kapitoly článku

  1. Technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Arctic Cat 700 je na našem trhu nováčkem a jeho technika rozhodně stojí za bližší prohlídku. O pohon se stará osvědčený jednoválec s objemem 700 kubíků plněný vstřikováním, který poháněl i quady Suzuki. V Arctic Catu má ale ještě o něco víc temperamentu. Motoru koresponduje i podvozek, který má dost širokou a stabilní stavbu, což přijde vhod zejména při jízdě ve dvou a sportovnějším svezení. Nechybí samozřejmě elektricky připínatelný pohon všech kol a mechanická uzávěrka.
I z pohledu designu je Arctic Cat velice zajímavý. Mohutný předek připomíná Jeep a velké světlomety uložené v silenblocích zaručují dobrou viditelnost. Jen je možná trochu škoda, že na kapličce přístrojového panelu chybí dálkové pracovní světlo, občas bývá příjemné si v lese posvítit natočením řídítek. O bezpečí světel se stará mohutný ochranný rám s mřížkou před světly. Zpod rámu vyčnívá hák navijáku. Mohutně vypadají i zelené plasty, které opravdu efektivně chrání jezdce. Zadní části dominuje opěrka sedačky spolujezdce, která je umístěna nad sedačkou řidiče a dá se jednoduše sejmout. Místo ní pak můžete nasadit korbu na nářadí nebo jiný náklad. Sedmistovce nechybí ani homologované tažné zařízení. Přístrojová deska je plně digitální a zobrazuje všechny informace, které jezdec potřebuje. Ostatní ovladače jsou standardní a jezdec má vše po ruce.
Na námi testovaném stroji byly navíc obutá kola ITP SS v pneumatikách ITP Terracross, která dokreslovala celkový design. Ramena jsou už v sérii chráněna plastovými kryty, které zachrání manžety před nežádoucím protržením. V levé zadní části stroje vyčuhuje koncovka výfuku renomované značky Remus. Ta byla v našem případě už otevřená a zvuk, který vydávala opravdu stál za to. Žádný velký kravál, ale příjemné bublání jednoválce. Světla jsou po stranách orámovaná zajímavým tvarem. Moc nevyčuhují a vypadají, že se jen tak nezničí. Takovým dojmem konec konců působí celý Arctic Cat. Příjemné překvapení nastane i při odklopení sedla. Místo zabahněného sáčku je nářadí vyskládané úhledně v praktických držácích. Místo se najde i pro lékárničku a nějaké drobnosti.
Dost ale bylo očumování, máme k dispozici zasněžený tankodrom, který čeká na první stopy pneumatik. Řadím H - řazení jde opravdu hladce a přesně - a dávám trochu plynu. Jednohrnek se ochotně vytáčí a svižně žene čtyřkolku do prvního sněhu. Tam temperament mírně polevuje, takže přidávám plyn nadoraz a ATV se prodírá vpřed. Za mnou jsou gejzíry sněhu a lehkým přenášením váhy není problém vytočit kolečko drift, nebo jiný libovolný tvar. Přeci jen ale bude asi lepší zastavit a připnout předek. O jeho připnutí se stará servo a vše jde naprosto hladce. Průchodnost terénem je najednou úplně někde jinde a i „Fun Factor“ se zvyšuje.
Jako malé dítě s novou hračkou kroužím v čerstvém sněhu oblouky, osmičky a zkouším, co Arctic Cat snese. Sníh létá okolo a kromě přilby jsem celkem slušně chráněný i před prašanem. Když se cesty trochu ujedou, můžu konečně poreferovat i o jiných věcech, než je výkon sedmistovky. Přestože Arctic Cat nemá posilovač řízení, je jeho ovládání překvapivě lehké. Ve vysokých rychlostech se stále chová přesvědčivě a nejeví známky nervozity. Zkusil jsem čtyřkolku dostat i na dvě kola, ale na kluzkém povrchu to byl problém. Široká stavba dělá ATV i v tomto směru velice stabilní. Tlumiče jsou nastavené optimálně, rozumně filtrují nerovnosti a zároveň poskytují slušnou odezvu od kol a povrchu. Brzdy jsou tradičně propojené a fungují bez chyby. Na sněhu nebylo moc co testovat, ale na asfaltové parkovací ploše už mě brzdová soustava přesvědčila o své účinnosti.
Další cesta vede do těžšího terénu. Při zapnuté 4x4 není ani ve sněhu problém vyjet většinu kopců, na které si vzpomenete. Když se náhodou zahrabete, stačí zapnout uzávěrku, která je mechanická a je na levém řidítku. K tomu zařadíte L a dostanete se snad opravdu všude. Vynikající svezení si užije i spolujezdec, Má dostatek prostoru pro nohy a mohutná pogumovaná madla na bocích. Vynikající oporu navíc poskytuje opěrka. Řidič tak o spolujezdci téměř neví a může si dovolit neuvěřitelné kousky. Především si na tomto stroji ale dovedu představit dlouhé výlety, nebo expedice, na které už je sedmistovka dostatečně silná a zároveň i robustní, velká a pohodlná. Abych ale jen nechválil, jeden neduh by se přeci jen našel, je to tedy spíše daň za vysokou stabilitu. Širokou stavbou utrpěla světlá výška stroje, takže v hlubokých kolejích by mohl mít stroj přeci jen trochu problémy.

Závěr

Pokud hledáte značkovou čtyřkolku pro práci i rekreační ježdění, nechcete se honit po tratích, je pro vás tento Arctic Cat tím pravým. Oproti své hlavní japonské konkurenci má vyřešenou legální homologaci pro dvě osoby, což je velké plus. Cenovka, která na ní visí, sice není nejmenší, ale na druhou stranu dostanete opravdu dospělý stroj, který nemusíte dovybavoat kryty, opěrkou a dalšími díly, které jinak Vás tak jako tak časem čekají.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Arctic cat 700 TRV EFI»

Další články k modelu 700 TRV EFI

Arctic Cat 700 TRV

27.02.2012, Redakční testy
ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI je další testovanou novinkou z řady kočičí rodiny. Dlouhé provedení přináší komfortní jízdu...

Artic Cat 700 TRV EFI

17.01.2011, Redakční testy
Dostala se nám do rukou prodloužená verze sedmistovky od Arctic Cat. Šikovný agro-pomocník má velkou škálou doplňků, kte...

Video Arctic Cat 700 TRV EFI

01.03.2010, Redakční testy
Po testu doplňujeme video jedné z největších novinek od Arctic Catu. ...

Další články sekce Arctic Cat

Arctic Cat XR 700 EFI

21.09.2015, Redakční testy
V poslední době jsme od Arctic Catu viděli především inovace modelových řad Wildcat, na čtyřkolky se ale pár let tak tro...

Arctic Cat Prowler 700i HDX

16.06.2014, Redakční testy
Útévéčka jsou na trhu už relativně docela dlouho, a jak jde jejich vývoj stále dopředu, tak se pořád více a více rozevír...

Arctic Cat Wildcat X 1000i H2 PS 4x4

12.08.2013, Redakční testy
Jen několik měsíců poté, co Arctic Cat představil novou generaci svého bestselleru ARCTIC CAT WILDCAT 1000 H2 EFI PS 4x4...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.85s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce