QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Access Max 650i Forest 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 12.06.2015 | Zobrazeno: 18624×

Access Max 650i Forest 4x4 Tentokrát jsme pod zadek dostali kapalinou chlazený jednoválec o objemu 650 ccm, celým názvem MAX 650i Forest 4x4. Hodně houževnatá 4x4 pěkně zapadá do Accessího portfolia, kde se stříkačka vtěsná mezi modely MAX 700 EFI 4x4, Max 700i Long 4x4, MAX 5 400.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Hodně nabité šestikilo:

Robustní konstrukce, moderní design, tažné zařízení, naviják s tažnou silou 3000 lbs, duální čočky, LED technologie, zabezpečovací systém proti krádeži, zásuvka 12V, elektronicky přepínatelný pohon 2x4/4x4, převodovka CVT, motorová brzda, nezávislé dvojité lichoběžníkové zavěšení všech kol, hydraulický brzdový systém, pancéřové hadice, multifunkční LCD displej, zadní nosič zavazadel, homologace na pozemní komunikace, ocelové disky, blástry…
Access přišel na to jak se pustit do zdařilých modelů. Hned od designové části se jedná o velmi atraktivní čtyřkolku; černo-červené provedení tomuto modelu sedí a v propojení s duálními čočkami a s elegantně integrovanými LED světly do přední masky se předek jeví velmi dospěle a robustně. Boční linky jsou zúžené a zadní partie čtyřkolky už opět dostává dospělý švunk 4x4. Multifunkční LCD displej poskytuje všechny potřebné informace (zde bych displej rozhodně o krapátek rozšířila pro ještě přehlednější a snadnější navigaci): digitální rychloměr, analogový otáčkoměr, hodiny, celkové i denní počítadlo kilometrů, počítadlo motohodin, kontrolku EFI, kontrolku maximálních otáček, kontrolku zařazeného pohonu 2WD/4WD a sepnuté uzávěrky diferenciálu, palivoměr, kontrolky blikačů. Kaplička je zasazena tak akorát aby jezdec nemusel sklánět hlavu čímž by zbytečně ztratil přehled o dění před ním. Displej má velmi dobré prosvícení, a i když praží sluníčko, neztrácí přehlednost. Vlaštovková řídítka ze "Sobi 20" jsou u modelů Access osazena tak akorát aby jezdec měl pod kontrolou prvky potřebné k jízdě.

Má co nabídnout:

O pohon se stará čtyřventilový jednoválec se vstřikováním Bosch, s výkonem 35 kW (off road) a kompresním poměrem 11,0:1 . Vedle motoru je automatická převodovka: CVT - Variátor s polohami (L/H/N/R), rychlosti jsou přesné a předvídatelné. Pro pracanty tu je velmi příjemná motorová brzda, která se chová kultivovaně. Houževnatý motor má neustálou chuť jít za plynem a bez zbytečného cukání testovačku rozmotávám do slušného portfolia otáček. Jak v nízkých otáčkách, tak i ve výškách se šestistovka vyzná.
Docela jsem si užívala výjezdy končící hrankou, na kterých se dalo vrknout a pracanta tak vyslat do svíce. Na prašných cestách motor dováděl působivě - je to hračička se kterou se vyblbne každý. Max 650i drží stopu naprosto suverénně, obratnost v každé situaci má 4x4 pod kontrolou a přitom se s ní nepřetahuji i když je sepnuté 4x4. Ergonomie je také dobrá, přirozený pocit mne strhává k dovádění, relativně krátké sedlo poskytuje dostatek prostoru řidiči, při jízdě se spolujezdcem je to už slabší.

Jako v peřině:

Access poskytuje perfektní stabilitu a přitom vám dává pocit, že ho máte plně v rukou. V terénu se vodí dobře, i na asfaltu se jedná o předvídatelný stroj. Pětipolohové nastavitelné hydraulické tlumiče jsou citlivé na počátku zdvihu, nedoráží při tvrdých dopadech, rozsah pětipolohového nastavení pružin pokrývá většinu běžných situací. Celek drží stopu, neodskakuje, i když najíždím mezi koleje agresivněji stále mám 4x4 pod komplexní kontrolou ve zkratce Max kombinuje obratnost a ovladatelnost.

Nášlapy:

Nášlapy nepatří k největším, chvilku mi trvalo než jsem si na ně zvykla a nepřešlapovala ke stupínku spolujezdce. Vyvýšený stupínek spolujezdce bohužel také patří k menším. Tady by se taiwanská značka mohla mírně zamyslet a prodloužit nášlapy jak pro jezdce tak i pro spolujezdce spolu s mírným nabroušením stupaček.

Kam s tebou?

Nebála bych si tuhle čtyřkolku vzít pro delší expedice, vyjížďky, pro práci na farmě, ani jen pro přibližování se mezi prací a domovem. V terénu se jedná o houževnatého parťáka, kterého zkrotí i začínající jezdec či jezdec s menším silovým fondem, na silnici se neztratíte a vysoká svítivost světel o vás dá dost dobře vědět (pakliže jezdci jedoucí před vámi koukají do zpětných zrcátek či dopředu, však víme jak je to s dnešním provozem na silnici a pozorností jednotlivých řidičů).
Práci zastane také velmi dobře, tažné zařízení uveze solidně naložený vozík a z výfuku se nederou žádné zvuky, které by plašily zvířata na farmě. Při sepnutí 4x4 řízení dramaticky neztěžkne, možná bych jen obměnila řídítka a gripy. Když bych porovnávala stabilitu s předešlými modely, ta je velmi podobná (v porovnání s krátkým provedením modelů). Brzdný účinek není až tak ohromující jak bych čekala. Přístup k běžnému servisu také neni až tak k zahození, jen je škoda, že i na přední části neni rám na který by se dal navěsit další kufr.

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.67 Známkováno: 6x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Access Motor Max 650»

Další články sekce Access Motor

Access Shade 650 LT EPS Xtreme: Extrémní poměr cena/výkon?

22.03.2021, Redakční testy
Název Xtreme nevypovídá o šílených výkonech a rychlostech, absurdním objemu nebo nepřekonatelné přepravní kapacitě či ta...

Access Motor SHADE EXTREME 850i LT EPS: Pracant dvou tváří

12.03.2020, Redakční testy
Do rukou se nám dostala vlajková loď značky Access, tedy model Shade Extreme 850i LT EPS 4x4 v prodloužené verzi. I navz...

Video: Access Max 700i Long 4x4

17.10.2014, Redakční testy
Podívejte se na redakční video oblíbené taiwanské čtyřkolky Access Max 700i Long....

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.47s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce