QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Strike Sport Motoráj Maraton 2012

Text: Ollie Roučková | Foto: Dan Pejzl | Zdroj: Strike Sport Motoráj Maraton, Dan Pejzl | Datum: 24.08.2012 | Zobrazeno: 6269×

Strike Sport Motoráj Maraton 2012 Znám křišťálovou studánku, kde nejhlubší je les.Tam roste tmavé kapradí a vůkol rudý vřes… Rozhovor s Danem Pejzlem proběhl bezprostředně po zaparkování na české půdě. Dan rallye absolvoval již počtvrté, i letos mu Karpatské dobrodružství vyneslo dobré umístění.



Tábořiště bylo i pro tentokrát rozbaleno v penzionu v okolí jezera dovolenkového komplexu Brebu Nou, penzion u Sergia je velkým pojmem hlavně v souvislosti s vytrvalostními závody Endurománie... Letošní ročník rallye oproti loňskému podstatně prořídl o motorkářskou účast, za to 4kolkářů se sešla podstatně silnější grupa. Očekávané jezdce doplnili nováčkové, kteří za roadbook zasedli vůbec poprvé. Ve startovním poli se sešla i pěkná snůška 4kolkových značek: KTM, Yamaha, Can Am, Polaris, Suzuki, Journeyman, Honda… V nejhlubším lese kde roste jen kapradí a Rumunské kopce se stávají méně romantickými, si Dan po čtyřdenním hltání kilometrů vyjel zlato.

Rozhovor:

Už patříš mezi zkušené harcovníky, ač málokdo ví, tak patříš k aktivním jezdcům, kteří pravidelně navštěvují Motoráj rallye. Kolikátým rokem si jej absolvoval?
Tahle akce je fakt povedená, letos to byl čtvrtý ročník a byl jsem zatím na všech.

Rallye si vyžádává speciální úpravy, jaké jsi měl a pod jakým roadbookem si jel?
No rallye si sice žádá speciální úpravy, ale já to jel vždycky na sériovce… Vždycky mě spíš zajímalo, jestli to kolka od Journeymanů vydrží. Nejdřív to byla Dinli Centhor 700, pak Glad X6, Jumbo 720R a teď Glad X8. A vydržely to v sérii. Jel jsem normální roadbook na papíru, navíc s ručním motáním…

Kluci motorkářský najížděli trať, jak se ti líbila z pozice čtyřkolkáře a nebyla podobná té z minulého ročníku?
Tak v první řadě je potřeba smeknout před prací Bulla, Hajnýho a Klasiky, že dokážou vždycky připravit skvělý roadbook a zajímavé tratě. Letos mi chyběly těžší terény, bylo to hodně o rychlosti, což bylo lepší pro sportky. Ale zas na druhou stranu byly etapy citelně delší, takže únava to dorovnala. Některé úseky byly stejné, vždyť se taky jelo ze stejného místa, ale rozhodně to nebyla nuda.
Postupně po sobě, jak si se prokousával jednotlivými ročníky, jaké zkušenosti se ti nejvíce hodily právě při letošním ročníku?

Nemyslím si, že to je nějak výrazně o zkušenostech. Roadbook je věc jednoduchá. Zkušenost mám jenom tu, že žádná čtyřkolka mi nikdy neměřila přesně kilometry a X8 nebyl výjimkou, takže celý maraton se pak mění v jedno velké počítání (jedu vždycky jenom se standardním počítadlem tripu). Takže vím, že je potřeba radši dvakrát kontrolovat křižovatku, než mít pořád palec na ON.

4 dny v Rumunsku, dá se tento závod s něčím porovnat?
Závody podobného typu se jezdí, v Rumusku taky, ale neporovnával bych to, každá taková akce je unikátní a je to dané i partou lidí, co se tam sejde. Tady byla vždycky parta výborná a zejména na motorkách tam jezdí a jezdili fakt machři.

Porovnáš li Jumbo a X8, která 4kolka je pro maratony lepší?
X8 je hodně velká čtyřkolka a rozhodně to není žádný závoďák! Je to cestovní věc a tohle byl prostě jenom test. Jumbo je obratnější a lehčí kolka, nemá ale výkon dvouválce… Taky to není závoďák hned v sérii jako třeba Renegade. Takže je určitě potřeba to upravit.
Využívali tě ostatní jezdci jako odložiště kanistrů, jak tomu bylo o minulém ročníku?
To už ne a ani loni už to tak nebylo, maximálně jsem měl s sebou víc nářadí, tak jsem jednou půjčoval sadu šroubováků soupeři. Kanystr jsem si vezl jen svůj, ale nebyl problém nechat si ho dovézt pořadatelem například na konec RZ a dotankovat tam. Já jsem ale zas tolik nevěřil spotřebě X8 a tak jsem si ho radši pro lepší pocit vezl na nosiči. Nakonec se ukázalo, že X8 baští asi jako Can-Amy.

Koukám na videa a opravdu se nejednalo o lehké závody, měls nějaké vážnější problémy?
Kromě přehřívání stroje následkem těžkého terénu a zabahněného chladiče ne. Maximálně když jsem něco urval nebo urazil. Nedochoval se půlmetrový dural z přední části spodku a něco mi urazilo i brzdovou nádobku vzadu, tak jsem jel jeden den bez brzd. To byl rokenrol! Pak jsem taky čtyřikrát udělal gumu, naštěstí mimo RZ, i když tu poslední RZ jsem dojížděl s prázdnou gumou. To už šlo o všechno… Tolik kilometrů v terénu se podepíše na každém stroji.

První i druhý den jsi byl na třetí příčce, třetí den už bylo jasné, že tě soupeři jen tak nesetřesou. Když ses dozvěděl, že máš možnost urvat první příčku, přehodnotil jsi dosavadní jízdu, nebo jsi těžil z chyb soupeřů?
Myslím, že jsem se držel na první od začátku. Rozdíly tam byly malé. Kluci na Can-Amech jeli skvěle, měli fantastickou rychlost a bylo vidět, že mají najeto. Takže chybovali jenom při navigaci, toho jsem se snažil vyvarovat, protože to byla jediná šance, jinak byli rychlejší.
Koho bys označil za nejsilnějšího soupeře?
Nejsilnější soupeř byl Honza Jupa, loňský vítěz. Ten ovšem odpadl hned první den, kdy v horách přetrhl řetěz a ten mu navíc probrousil prasátko spojky. Nedojetím do konce RZ si vysloužil penalizaci 10 hodin a bylo po nadějích. Pak všichni kluci na Can-Amech – Miraz, Bahňák a Zdeněk z eXrement týmu. Jak už jsem zmínil, jeli výborně.

Jak to chodí po dolítnutí k hotelu, jde se spát nebo kalit, anebo si musel pracovat na 4kolce, aby ti vydržela do dalšího dne?
Dřív jsme většinou kalili, ale letos to moc slavný nebylo… Etapy byly delší a byla znát únava, takže jsme chodili i spát nějak dřív. A opravuje se každý den, často to bývalo do tmy.

Jak je to s tím taháním soupeře, jedná se o hodně ožehavé téma, jak to vidíš ty?
Nemyslím si, že je to ožehavé téma. Spíš celkem dost jasná věc. Pomoc soupeři na trati je legitimní záležitost. Dojel jsem v kopcích Honzu Jupu na té rozbité KTM, neměl signál na telefonu pro zavolání pomoci, tak jsem ho stáhnul dolů do údolí, kde na silnici, odkud se odbočovalo, už opravoval za pomoci mechanika pořadatele další čtyřkolkář Michal Krejčí. Honzovi se to stalo kus za další odbočkou, která byla 6,6 km od té předešlé dole na silnici, já měl na tachu přesně 7 km. Sama si spočítáš, jak rychle někoho táhneš na laně terénem, plus čas zase zpátky nahoru. Byli u toho tři lidi a bylo to v RZ. Čas jsem nenavrhoval, propočítala mi to šéfka rallye Saša Karlachová, která je sakra háklivá na nějaký výmluvy a podobně, a co řekne, to tam prostě platí… Pokud to někdo chtěl reklamovat, těžko to může dělat přes fórum… Od toho je tam pořadatel. Toť vše, svědomí mám čisté.

Výsledky Strike Sport Motoráj Maratonu 2012

  • Endura nad 125 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 5 Švec Václav KTM EXC 450 12:58:00 721,00
2. 1 Knieza Vladimír KTM EXC 450F 20:07:00 659,00
  • V2 od 600 ccm do 800 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 6 Dufek Jan BMW F800GS 10:56:00 732,10
  • 1V od 600 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 9 Weber Filip KTM 690 Enduro 9:16:00 780,00
2. 11 Bělohlávek Aleš KTM 690 Enduro R 9:40:00 778,00
3. 12 Drašner Petr Yamaha TT600E 11:36:00 755,00
  • Čtyřkolky
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 13 Pejzl Dan CF Moto Gladiator x8 9:54:00 809,00
2. 14 Máj Zdeněk Can Am Renegade 800 10:05:00 809,00
3. 16 Píša Miroslav Can Am Outlander 1000XT 10:20:00 877,00

Příští rok se rallye jede zas.


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Další články

Poslední Cross Country

23.10.2018, Závody
Dovoluji si vás pozvat na poslední závod CROSSCOUNTRY této sezony. Závod se koná tradične v Sedlčanech mohou se zůčastni...

Ocenění sportovců DUKLY

16.10.2018, Závody
Do slavnostní síně národního památníku na pražském Vítkově mířila v pátek hvězdná plejáda nejlepších českých sportovců v...

"Ollie" Roučková – první Češka, která absolvovala Dakar na čtyřkolce

04.04.2018, Závody
V rámci pražské a brněnské výstavy mohli návštěvníci po celou dobu potkat členy týmu Moto Racing Group (MRG), kt...


Nepřehlédněte

Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.31s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce