QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Dalibor Dufek míří na Le Touquet

Text: Ollie Roučková | Datum: 31.01.2012 | Zobrazeno: 2997×

Dalibor Dufek míří na Le Touquet České barvy bude hájit Dalibor Dufek, který se do Francie nevydává poprvé. S ohledem na charakter závodu prokáže svou dominanci v písku se Suzuki LTR 450 se kterou se zapsal do nejpočetnější kategorie Sportky do 900 cm.



Slunečné pláže přivítají na 500 závodníků z více než 15 různých zemí, což z Le Touqoet činí jeden z největších plážových ATV závodů na světě. Výstižně by jsme tyto závody mohli popsat takto: tříhodinové závody s charakteristickým půdorysem závodního okruhu v těsné blízkosti s mořem a kupou zvučných jmen na startu: Jeremie Warnia, Jan Vlaeymans,Romain Couprie… Le Touquet jsou vypsány jak pro dvojice tak i pro sólo jezdce, Dalibor Dufek z Teamu Max2 bude hájit ČR barvy ve velmi prestižní kategorii sólistů.

Rozhovor těsně před odjezdem na  Le Touquet:

Devátého února to bude rok od nehody, která tě vyřadila za závodů, pro letošní sezonu jsi si vybral jako startovací závod sezony právě Le Touquet, proč?

Jel jsem tento závod minulý rok a natchl mě tak, že jedu opět. Je pravda, že minulý rok hned po vrácení z Francie jsem si při jednom tréningu nešťastnou náhodou ukroutil levou holeň, zlomil lýtkovou kost a kus kosti u kotníku upadl. Jsem o nějaké to železo a šrouby těžší, ale hned po prázdninách jsem alespoň s variátorem Access 400 začal závodit. Teď asi měsíc sedlám řadičku Suzuki LTR 450 a docela to už jde.“

Čím je tento závod zvláštní a na co se nejvíc těšíš?

Je zvláštní celou atmosférou jde o velký závod, startuje zde 500 strojů, zhruba polovina jede ve dvojici a polovina solo jezdci jako já. Startuje se po 50 v řadě po 20sec. Jede se na pláži přímo u moře, okruh má cca.18km, jsou tam velké duny, rychlé rovinky, zapadá se, jede se tři hodiny. Náročnost je o trochu větší než naše maratony díky pískové trati, která je každé kolo mnohem horší a vznikají velké vyjeté duny.“
Kdy odjíždíš směr Francie?

Odjíždím ve čtvrtek brzo ráno, abychom tam tak kolem 20h.byli je to 1350km. V pátek ráno začínají přejímky, tak to chci mít dopoledne za sebou. Měří se hluk, byl to můj velkej problém minulý rok, mašina musí mít novou metodou max.115 decibel při plném plynu, měl jsem 116,5 a byl to velký problém.“

Z ČR zástupců jede ještě někdo?

Letos jedu sám. Minulý rok jel ve dvojici Liška a Studený diky tech. závadě 10min. před koncem přišli o pěkné umístění v první třicítce…

Jak probíhal tvůj tréning na Francii? Čím se odlišoval od klasických tréningů?

Počasí katastrofální samé bahno, zkusil jsem MX halu v Mohelnici a byl to mazec. Po prvé jsem dal 5minut a měl jsem dost, pak jsem se do toho dostal. Jinak se udržuji celý rok i díky noze jsem musel trochu víc makat. Veslovačka, rotoped,běžecký pás, sem tam činky, ale decentně.Od vánoc jsem dal 4x halu a 4x pískovnu, jediné místo, kde nebylo bahno.
Jaký máš názor na trénink v hale?

Hala mě překvapila svou náročností, jede se jenom na dvojku, ale není kde odpočívat, takže nohy a předloktí velice slušné.

Jaké máš na LTR 450 úpravy?

Samozřejmě úpravy jsou, kvalitní pérování Elka Faktory, ramena Houser,disky ITP pneu Maxiss, velká nádrž na 14l, tlumič řízení Precision, motor a výfuk v sérii, dle mého názoru výkonu dostatek, pouze jsme udělali jiný převod, aby jela rychleji cca.140km, na rovince u moře to je potřeba.

Vlastně už patříš k ostříleným jezdcům, jel jsi ve Francii i minulý rok. Myslíš, že letos budeš těžit ze zkušeností?

Samozřejmě to je lepší, na plno věcí se dá lépe připravit,což jsem udělal.
Pamatuji li si dobře, v minulém roce jsi ve Franciic dráždil plyn Hondy TRX 700xx, proč jsi pro letošek zvolil LTR?


Minulý rok jsem jel na Hondě TRX 700xx, celkem dobrý stroj, ale moc těžký na tento typ závodu. Jel jsem ji kromě výfuku a předních tlumičů v sérii a nedalo se moc jet, zadek vůbec nefungoval. Ke vší smůle mě v prvním kole odpadl kus výfuku, tak jsem ho v depu musel 1,5kola opravovat a to mě stálo víc jak sto míst. Dále to všichni jedou na pneumatikách do sněhu Maxxiss, které jsem neměl a letos je mám, pískovky nejsou povolené kvůli výšce lopatek. Suzuki je lehká, po úpravách mě sedí a jede se mě na ní dobře.“

Jaké cíle máš vytyčené?


Pokud noha dovolí, mašina vydrží tento náročný závod tak doufám v první stovce.

Co bys doporučil nováčkům, kteří by se chtěli zúčastnit těchto závodů?

Doporučuji každému, pro mě nejzajímavější závod, který jsem jel. Jedou to samozřejmě profíci Jeremie Warnia, Jan Vlaeymans,Romain Couprie, ale i amatéři jako já.“

Dalibore, na kolik peněz sakum prásk tento závod vyjde?

Pokud nepočítám stroj a jeho přípravu, tak asi 25tis.“

Moc děkuji za rozhovor a držíme palce!


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Ostatní

Záchranáři v akci

18.10.2017, Rozhovory
Největší rizikovou skupinou jsou zavodníci na motorkách a čtyřkolkách. Pády při vysokých rychlostech mají na svědomí mno...

Sezona u Juniorů

16.10.2017, Rozhovory
Naposledy jsme se bavili s jezdcem o X generací starším než li je Juniorská třída, nyní tu stojíme u Ričího, který pravi...

Aligátor - slovenský mistr

21.12.2015, Rozhovory
Aligátor je novopečený slovenský mistr po absolvování série závodů ve Starém Tekově. Odkud si Aleš Vajďák (Aliátor) vyje...


Nepřehlédněte

Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.87s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce